JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
Voditelj međunarodnih projekata na školi je Tina Ivčić.
|
|
|
|
1. projekt |
|
|
|
2. projekt |
"Inquiry-based Learning" - Istraživačka nastava. |
Volksschule BIPS Krones, Austrija |
|
3. projekt |
Innovative learning environments |
Lisabon, Portugal |
|
4. projekt |
Study Visit „Action Anti-Bullying“ |
Ploiesti, Rumunjska |
S početkom nove školske godine u VI. osnovnoj školi Varaždin započela su još dva nova europska projekta.
S velikim zadovoljstvom objavljujemo da ćemo u ovoj i idućoj školskoj godini realizirati projekte „Breaking Barriers“ i „S.H.A.R.E cultures“ u sklopu aktivnosti KA2 – strateška školska partnerstva. U oba projekta VI. osnovna škola Varaždin uključena je kao partner, a u osmišljavanju projekata i pisanju projektnih prijava sudjelovala je učiteljica Martina Špičko. U projekte će biti uključeni učitelji i učenici VI. osnovne škole, a 40 učenika imat će priliku usavršiti znanja i vještine, upoznati druge kulture te razviti socijalne i komunikacijske vještine sudjelujući na mobilnostima u partnerskim zemljama. Projekt „Breaking Barriers“ vrijedan je čak 139.384,00 eura. Nositelj projekta je Zakladna škola Žilina iz Slovačke. Projekt „S.H.A.R.E cultures“ vrijedan je 110.254,00 eura, a njegov nositelj je Základní škola Morkovice iz Češke.
U nastavku pročitajte više o svakom projektu.
Projekt „Breaking barriers“ usmjeren je na razvoj socijalnih vještina, upoznavanje učenika s različitim oblicima diskriminacije i vršnjačkoga nasilja te otkrivanje načina rješavanja tih problema kroz različite radionice, predavanja i istraživačke oblike rada. Partneri u projektu su škole iz Švedske, Portugala, Španjolske i Slovačke. Predviđeno trajanje projekta je dvije godine tijekom kojih namjeravamo realizirati brojne aktivnosti svakoga mjeseca te 4 mobilnosti. U svakoj mobilnost sudjelovat će 6 učenika i 2 učitelja. Cilj je ovoga projekta osvješćivanje učenika o društvenim različitostima (na temelju narodnosti, roda, spola, ali i teškoća u učenju poput disleksije i disgrafije) te različitim oblicima diskriminacije i vršnjačkoga nasilja koji proizlaze iz istih. Podizanjem svijesti učenika o prethodno navedenim problemima željeli bismo dodatno razviti njihove socijalne vještine i empatiju. Također, cilj nam je aktivno uključiti učenike u pronalaženje zajedničkih rješenja i pružanje podrške žrtvama diskriminacije i vršnjačkoga nasilja, te njihovu inkluziju. Uz prethodno navedene ciljeve, projekt će omogućiti učenicima dodatno usavršavanje znanja engleskoga jezika kao i vještine uporabe IKT-a. U projektu će sudjelovati učenici u dobi od 10 do 14 godina.
Provedba projekta višestruko će koristiti učenicima i učiteljima. Međunarodna suradnja koja će biti ostvarena tijekom ovoga projekta omogućiti će svim sudionicima proširenje znanja o kulturama partnerskih zemalja i dodatno razvijanje osjećaja tolerancije. Projekt će omogućiti učiteljima razmjenu iskustava, znanja i metoda poučavanja, koji će im zasigurno koristiti u budućem radu.
Premda je ovaj projekt samo malen korak na dugačkome putu izgradnje međunarodne tolerancije, naša je misao vodilja Konfucijeva izreka: „Ako želiš promijeniti svijet, počni od sebe.“
U projektu „S.H.A.R.E cultures“ (Sharing Heritage and Real European Cultures) partneri VI. osnovnoj školi bit će škole iz Češke, Njemačke i Italije. Cilj projekta je istraživanje kulturne baštine i bogatstva Europe te poticanje zajedništva i osjećaja pripadnosti europskom kulturnom krugu. Ostvarivanjem međunarodne suradnje sa zemljama iz različitih dijelova Europe nastojat ćemo osvijestiti učenike i učitelje o njihovim različitostima, ali i osjećaju zajedništva i jedinstva koje nam daje Europa. Drugim riječima, želimo osvjestiti učenike da smo svi europski građani.
Projekt se temelji na iskustvenom učenju putem kojega želimo proširiti vidike naših sudionika. Proširivanjem znanja o povijesnom, gospodarskom i kulturnom nasljeđu i baštini partnerskih zemalja te odsjedanjem u obiteljima, učenici i učitelji imat će prilike iskusiti život u drugoj zemlji i kulturi. U svakoj od tri mobilnosti sudjelovat će 5 učenika i 2 učitelja. S obzirom na to da je riječ o međunarodnom projektu koji se temelji na iskustvenom učenju (eng. learning by doing), komunikacija na engleskom jeziku od iznimne je važnosti. Realizacija projekta obuhvaća raznolike digitalne alate koji potiču razvoj učenikovih digitalnih kompetencija u različitim nastavnim predmetima.
Važno je istaknuti kako su otvoren duh, razumijevanje i poštivanje drugih kultura, poznavanje engleskog jezika te poznavanje moderne tehnologije prijeko potrebni u svladavanju svakodnevnih izazova te razvoju kritičkoga mišljenja.