JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
U sklopu projekta Stop nasilju i govoru mržnje članice Dječjega foruma i Novinarske grupe snimile su posebno izdanje školske radijske emisije Mojih 6 minuta. Emisija, koja je posvećena problematici vršnjačkog nasilja okupila je učenike, stručne suradnike i predstavnike lokalne zajednice kako bi se progovorilo o ovom rastućem problemu među osnovnoškolcima.
Emisiju pogledajte ovdje:
Prikaz problema
U uvodnom dijelu emisije voditeljice su predstavile alarmantne statistike i naslove vijesti s hrvatskih portala koje pokazuju koliko je vršnjačko nasilje prisutno u našem društvu. Posebno su istaknuti podaci iz istraživanja Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu iz 2023. godine koji pokazuju da je gotovo polovica učenika doživjela verbalno nasilje, dok se značajan broj suočio s fizičkim i elektroničkim nasiljem.
Razgovor s predstavnikom Vijeća učenika
U emisiji se razgovaralo s Marinom Rođakom, predstavnikom Vijeća učenika škole koji je iznio svoja iskustva i zapažanja o vršnjačkom nasilju. Marin je govorio o najčešćim oblicima nasilja među vršnjacima, mjerama koje škola poduzima za sprječavanje nasilja te o važnosti podrške učenika i učitelja u borbi protiv ovog problema.
Policija u borbi protiv cyberbullyinga
Za svrhe snimanja ove radijske emisije VI. osnovnu školu Varaždin posjetio je predstavnik Policijske uprave varaždinske Siniša Lah te je u razgovoru s učenicima podijelio informacije o ulozi policije u borbi protiv cyberbullyinga. Istaknuo je važnost pravovremene reakcije za zaštitu žrtve zbog posljedica koje mogu biti mentalne, emocionalne i fizičke. Žrtve se uglavnom osjećaju bespomoćno i odbijaju se obratiti nekome, a upravo obraćanje osobi od povjerenja treba biti prvi korak u borbi protiv nasilja. Ako primijete da ih netko anonimno sramoti na internetu, djeci je najbolje napraviti screenshot poruka kako bi se moglo što bolje i efikasnije reagirati. Također, istaknuo je da policija u sklopu svojih preventivnih aktivnosti provodi edukacije u školama gdje se navode štetne posljedice korištenja interneta. Pri korištenju interneta potrebno je dobro razmisliti o tome što se dijeli jer ono što jednom izađe u virtualni svijet ostaje trajno dostupno. Upravo je zbog toga lakše ući u trag zlostavljačima, čak i ako poruke obrišu.
Anketa među učenicima
Novinarska skupina provela je anketu među učenicima naše škole postavljajući pitanja o njihovim iskustvima s vršnjačkim nasiljem. Rezultati su pokazali da su mnogi učenici svjedočili ili doživjeli različite oblike nasilja, bilo u školi, na igralištima ili na internetu. Učenici su također podijelili svoje mišljenje o tome kako škola može pomoći u sprječavanju nasilja.
Iz perspektive psihologa
Školski psiholog Leon Aleksić istaknuo je da se, kada dođe do neslaganja, ne radi odmah o nasilju nego o trenutnom sukobu. Sukobi nemaju za namjeru povrijediti nekoga, ali kad se sukob nastavi vrijeđanjem, onda to postaje ozbiljniji problem i škola reagira. Osim verbalnog i fizičkog nasilja sve je prisutnije i online nasilje koje se događa često bez znanja roditelja. Psiholog je pozvao sve svjedoke takvog nasilja da priskoče u pomoć osobi koja je zlostavljana i prijave to nekome u školi. Također, istaknuo je da je bitno da pravovremeno reagiraju oni koji provode najviše vremena s djetetom. Sandučić povjerenja koriste, kaže psiholog, svi učenici, od najmlađih do najstarijih. Na svaku žalbu ili upit iz sandučića povjerenja sjedne se u stručnoj službi i razmisli se o toj poruci kako bi se problem mogao što bolje riješiti, a odgovara se u najboljoj mjeri i na najbolji način.
Zaključak i pozitivni primjeri
Unatoč zabrinjavajućim podacima, emisija je završila pozitivnim porukama o važnosti međusobnog poštovanja i pomoći. Istaknuto je da mnoge škole, poput naše, imaju sandučić povjerenja koji učenici rado koriste za prijavu problema.
Ključne poruke