JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
Karmen Holenda, prof. biologije i kemije, učiteljica savjetnica
Karmen Holenda, Državno natjecanje iz kemije 2019, Split
Predmet: priroda, biologija, kemija
Diplomirala sam biologiju i kemiju na Prirodoslovno–matematičkom fakultetu u Zagrebu 1989. godine. Drago mi je da sam i danas u kontaktu s profesorima fakulteta i kolegama iz struke te da smo dugogodišnji suradnici i prijatelji. Ta mi je suradnja donijela naslov mentora studentima kemije i učiteljima kemije pripravnicima, autorstvo i koautorstvo za nekoliko udžbenika kemije i priručnika za nastavu iz kemije i biologije kao i dvadeset i pet godina iskustva u pripremi maturanata za upise na prirodoslovne fakultete. Kao i svakog učitelja najviše me vesele uspjesi mojih učenika kojih sada već ima vrlo mnogo te uspješno studiraju ili rade u našoj domovini i izvan nje. Naročito mi je drago raditi u Centru izvrsnosti iz biologije Varaždinske županije te upoznati one naj-sadašnje i naj-buduće biologe. Priroda i njezine tajne i danas su mi najljepši izazov te se i dalje bavim istraživanjima, planinarenjem, orijentacijom i komunikacijom, za što vas od srca pozivam da mi se pridružite.
U društvu Marian DeWane, najbolje učiteljice kemije u SAD, Kongres u Splitu 2010.
U školskoj godini 2021./2022. predavat ću Prirodu svim učenicima petih razreda. Biologiju ću predavati učenicima 7.a, 7.c i 7.d razreda, a svim sedmim razredima predavat ću Kemiju. Voditelj sam dodatne nastave Biologije i Kemije za sve sedme razrede kao i dopunske nastave kemije za sve sedme i sve osme razrede. U petim razredima gdje predajem, vodit ću izvan nastavnu aktivnost: STEM koja obuhvaća praktične radove i projekte iz područja biologije, kemije i fizike.
Adrenalinski park, Accredo centar Zasadbreg 2021
Za sve učenike škole, i za njihove članove obitelji, voditelj sam izvannastavne aktivnosti orijentacije i komunikacije. Orijentacija obuhvaća (rekreacijsko i natjecateljsko) orijentacijsko trčanje u parkovima i šumama uz kartu i kompas te preciznu orijentaciju za osobe koje ne mogu trčati ili se ne mogu samostalno kretati. Komunikacija se odnosi na suradnju Orijentacijskog kluba Varaždin s Radio klubom Varaždin (mogućnost pohađanja početničkog tečaja za radio operatera) s konačnim ciljem formiranja tima mladih u radiogoniometriji.
Noćna orijentacijska sprint utrka, Varaždinske Toplice, 2020.
I za kraj, kažu, ostavlja se nešto najslađe. Kod mene je to učenje Lepoglavske čipke. To vam je nešto posebno, izazovno, traži matematičko i logičko razmišljanje, uvijek novo i na kraju predivno. Ne može se učiti iz knjiga ili časopisa, samo iz glave u glavu. To je naša kulturna baština koju treba prenijeti na mlade naraštaje. I zato, pridružite se …
Špancirfest 2017. Varaždin
Nastavni program biologije temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje živoga svijeta te zakonitosti koje u njemu vladaju.
U osmom razredu najveći je dio gradiva posvećen građi i funkcijama ljudskog organizma. Kako brojni učenici nastavljaju školovanje u srednjim školama bez programa biologije, ovi su sadržaji od ključne važnosti za daljnji život učenika. Predmet biologija često se boduje pri upisu u gimnazijske srednjoškolske programe.
Potrebna su određena predznanja koje učenici stječu u prethodnim razredima. Osim sticanja znanja, želi se razviti kod učenika prirodoznanstveni način mišljenja, spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.
Nastava često uključuje razne praktične radove, a u nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i terenska nastava.
Osim redovne nastave, učenicima je ponuđeno pohađanje dodatne nastave biologije, po jedan sat tjedno. U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetama fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.
Nastavne teme:
1. Roditelji i potomci
2. Građa i funkcije ljudskog organizma
3. Podrijetlo čovjeka
Izborne teme:
1. Biologija i izazovi budućnosti
2. Čovjek kao svemirski putnik
3. Spavanje, budnost i aktivnost mozga
4. Fiziologija ronjenja
5. Šport i zdravlje
6. Zdravlje i bolesti
Pravila ponašanja učenika u učionici biologije
1. Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.
2. Učenici obvezno moraju imati papuče.
3. Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.
4. Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce koji su za to namijenjeni.
5. Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.
6. Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.
7. Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet biologije bez izričite dozvole učiteljice.
8. Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.
9. Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.
10. Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.
Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi biologije
Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.
Razine učeničkih postignuća
Razina |
Opis |
Učenik će moći…. |
Ocjena |
- |
Neusvojenost temeljnih pojmova |
Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti… |
Nedovoljan (1) |
Znanje, reprodukcija |
Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku |
…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove. |
Dovoljan (2) |
Konceptualno razumijevanje |
Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa |
…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke. |
Dobar (3) |
Primjena |
Primjena naučenog načela na novom primjeru |
…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke. |
Vrlo dobar (4) |
Rješavanje problema |
Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema |
…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge. |
Odličan (5) |
Tablica za ocjene
1.polugodište |
Ocjena koju želim imati |
Ocjena koje sam dobio (dobila) u mjesecu…. |
Zaključna ocjena |
|||||
IX |
X |
XI |
XII |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
2.polugodište |
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
|
|
|
|
|
|
|
Detalj s državnog natjecanja iz biologije u istraživačkim radovima
Detalj s terenskog istraživanja u šumi Čret
I to su pripreme za državno natjecanje...
Posjet učenika Institutu Ruđer Bošković u Zagrebu
U laboratoriju Instituta Ruđer Bošković u Zagrebu