JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
profesorica geografije i povijesti
Predmet: Povijest, Geografija
Nakon završene Gimnazije Čakovec, studirala sam na Prirodoslovnom – matematičkom fakultetu u Zagrebu. Diplomirala sam 2007. godine kao profesor geografije i povijesti. Te iste godine zaposlila sam se na VI. osnovnoj školi Varaždin.
Ove školske godine (2021./2022.) predajem Povijest svim učenicima 5.a i 5.d, učenicima 6. razreda (6.a, 6.b, 6.c i 6.d razreda) te učenicima 8.a, 8.b i 8.d razreda. Geografiju predajem učenicima 8.c razreda. Razrednica sam 6.a razreda.
Za učenike osmih razreda koji žele proširiti svoje znanje iz Povijesti te sudjelovati na natjecanju, održavat će se dodatna nastava.
Za sva pitanja i dodatne informacije učenici mi se mogu obratiti svaki dan za vrijeme nastave (uživo ili virtualno preko Teamsa), a roditelji u vrijeme individualnih razgovora.
Svima želim mnogo uspjeha u novoj školskoj godini!
Razred u kojem predajem geografiju: 5. D
Zašto učiti geografiju?
Cilj nastave geografije je da učenici steknu osnovno znanje o Zemlji, da upoznaju gospodarska, društvena i kulturna obilježja suvremenog svijeta te da upoznaju i još više zavole domovinu Hrvatsku. Geografija je znanost koja proučava i objašnjava Zemljinu površinu kao rezultat utjecaja i prožimanja prirodne osnove i društveno - gospodarskog razvoja. To je nastavni predmet koji povezuje nastavne predmete iz prirodnog i društvenog područja.
Zadaće nastave geografije u 5. razredu
Glavna zadaća nastave geografije u 5. razredu je omogućiti učenicima stjecanje osnovnih znanja o prirodno – geografskim obilježjima na Zemlji. To podrazumijeva:
Ø poznavanje oblika, veličine i građe Zemlje,
Ø položaja i gibanja Zemlje u Sunčevu sustavu s naglaskom na posljedice na Zemlji,
Ø poznavanje i razumijevanje glavnih obilježja geografskih karata, elemenata geografske karte te osposobljavanje za orijentaciju, posebno uz pomoć kompasa i topografske karte te razumijevanje geografske raspodjele,
Ø međusobna odnosa i značenja prirodnih elemenata (reljef, klima, vode, tlo, biljni i životinjski svijet) na Zemlji.
Načini, postupci i elementi vrednovanja
Provjeravanje podrazumijeva procjenu postignute razine kompetencija u nastavnome predmetu ili području i drugim oblicima rada u školi tijekom školske godine.
Ocjenjivanje je pridavanje brojčane ili opisne vrijednosti rezultatima praćenja i provjeravanja učenikovog rada prema sastavnicama ocjenjivanja svakoga nastavnoga predmeta.
Pod usmenim provjeravanjem podrazumijevaju se svi usmeni oblici provjere postignute razine kompetencija učenika koji rezultiraju ocjenom.
Ocjenjivanje i vrednovanje usklađeno je s aktualnim Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
U nastavi geografije ocjenama od 1-5 vrednuju se sljedeći elementi (brojčanom i opisnom ocjenom).
Usvojenost znanja: poznavanje i primjena ključnih pojmova, stupanj usvojenosti obrazovnih postignuća provjeravano usmenim i pismenim provjerama znanja. Usmene provjere znanja mogu biti povremene i temeljite (vezane uz nastavne jedinice) te „leteće“ svakodnevne, vezane uz pojedinu nastavnu temu. Pismene provjere znanja pišu se na kraju svake veće nastavne cjeline uz pomoć zadataka objektivnog tipa (najviše 4 puta tijekom godine).
Geografske vještine (Uočavanje pojava i procesa): kod ovog elementa ocjenjuje se učenikova sposobnost uočavanja pojava i procesa na Zemlji, te povezivanje obrađenih nastavnih sadržaja općenito ili sa ostalim nastavnim temama ili predmetima. Kod ovog elementa također se ocjenjuje rješavanje „slijepih“ karata, izvršavanje vježbi, praktičnih zadataka (brzina, točnost i samostalnost u radu) te izrada i prezentacija plakata, referata i multimedijalnih prezentacija kao i izrada i analiza grafičkih priloga
Kartografska pismenost (Uporaba zemljovida): ocjenjuje se poznavanje elemenata i sadržaja svih vrsta geografskih karata, brzina, točnost i samostalnost „čitanja“ geografske karte po zadanim pojmovima te sposobnost povezivanja i „čitanja“ naučenog gradiva sa sadržajem na geografskoj karti.
Pod pisanim provjeravanjem podrazumijevaju se svi pisani oblici provjere koji rezultiraju ocjenom učenikovog pisanoga uratka. Pisano se provjeravanje provodi poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja, kontinuirano tijekom nastavne godine.
Pisane provjere provode se prema Pravilniku o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi te Vremeniku pisanih provjera objavljenom na Internet stranicama škole.
Tijekom nastavne godine učenici petih razreda pisati će tri pisane provjere. Provjeravati će se usvojenost znanja, geografske vještine te kartografska pismenost.
U rubrici opisnog praćenja učenika uz obrazloženje ocjene učenikova postignuća iz pojedinog elementa ocjenjivanja nalazi se i osvrt na ispunjavanje radne bilježnice, nošenje potrebnog pribora (udžbenika, radne bilježnice, bilježnice, geografskog atlasa), redovitost u pisanju domaćih zadaća, doprinos u skupnom radu, aktivnost na satu - zalaganje, interes za nastavne sadržaje, odnos prema radu te suradnja sa učenicima i nastavnikom.
Kako snalaženje na karti ne bi postala "muka" postavili smo vam linkove za slijepe karte svijeta, Europe i Hrvatske, pa da možete na njima vježbati snalaženje u prostoru.
Slijepe karte možete pronaći na sljedećim linkovima:
http://d-maps.com/
http://geography.about.com/library/blank/blxindex.htm
http://www.hist-geo.co.uk/contact/download/1/bom-eu/
http://www.botanic.hr/public/gisbio/gis045.htm