preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 3115780
Mihaela Vrbnjak Grđan

profesorica kemije i biologije, učiteljica savjetnica

 

Predmet: Kemija, Biologija, Priroda

 

Diplomirala sam na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu u Zagrebu, smjer profesor kemije i biologije.

Ove školske godine predajem Kemiju u  8. a, b, c i d razredu, Biologiju u 8. a, b i d razredu i Prirodu u 6 . a, c i d razredu.

Vodim dodatnu nastavu iz kemije i biologije za učenike osmih razreda.

Voditelj sam izvan nastavne aktivnosti Mladi čuvari prirode, koji se bave uređivanjem akvarija, insektarija, terarija i  planinarenjem.

U suradnji s učiteljicama Aleksandrom Oreški i Irenom Čerpinko vodim Male znanstvenike za učenike nižih razreda.

Osim toga, voditelj sam Centra izvrsnosti za kemiju Varaždinske županije i Županijskog stručnog vijeća učitelja kemije Varaždinske i Međimurske županije.

Predsjednica sam SZ podružnice – Varaždin Hrvatskog kemijskog društva.

Član sam HKD – a, HBD –a i HPD – a Dugi vrh.

                                     Sokolarski centar

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Priroda u 6. razredu
Autor: Mihaela Vrbnjak Grđan, 9. 9. 2013.

Kriteriji ocjenjivanja za prirodu u 6. razredu.


Nastavni predmet Priroda u 6. razredu osnovne škole omogućuje sjedinjivanje, povezivanje i prirodoslovno poimanje cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode. Stoga ovaj predmet pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u svijetu.

Priroda šestog razreda učenicima pruža temeljna znanja iz područja ekologije. Osim osnovnih ekoloških pojmova, učenici će detaljnije upoznati četiri životne zajednice: kontinentalnu listopadnu šumu, more, travnjak i baru. Posebno su naglašeni sadržaji iz zaštite prirode. Od fizikalnih sadržaja, govorit će se o oblicima, izvorima i štednji energije.  Pri obradi nastavnih tema uzete su u obzir zavičajne osobitosti pa se tako od četiri predložene zajednice šuma obrađuje samo jedna, koja je svojstvena kraju u kojem učenik živi. Isto tako se od dvije vrste kopnenih voda obrađuje jedna i od zajednica travnjaka također jedna, koja je znakovita za kraj u kojem škola djeluje.

Nastava često uključuje razne praktične radove. U nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala, kao i školska zbirka bilja. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i izvanučionička te terenska nastava.

Redovne nastavne teme:

  • Živa bića, stanište i životni uvjeti
  • Životne zajednice šuma (Kontinentalna listopadna šuma)
  • Energija u prirodi
  • Životne zajednice mora i voda na kopnu
  • Travnjaci

Izborne teme:

  • Tropske šume
  • Pravila skupljanja prešanja biljaka
  • Život u boćatoj vodi
  • Život u spiljama i podzemnim vodama
  • Jestive, ljekovite i otrovne biljke travnjaka

Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi prirode

Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisane provjere znanja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; domaće zadaće; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.

Razine učeničkih postignuća

Razina

Opis

Učenik će moći….

Ocjena

-

Neusvojenost temeljnih pojmova

Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti…

Nedovoljan (1)

Znanje, reprodukcija

Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku

…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove.

Dovoljan (2)

Konceptualno razumijevanje

Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa

…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke.

Dobar (3)

Primjena

Primjena naučenog načela na novom primjeru

…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke.

Vrlo dobar (4)

Rješavanje problema

Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema

…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge.

Odličan (5)

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju