preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 3115780
Mihaela Vrbnjak Grđan

profesorica kemije i biologije, učiteljica savjetnica

 

Predmet: Kemija, Biologija, Priroda

 

Diplomirala sam na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu u Zagrebu, smjer profesor kemije i biologije.

Ove školske godine predajem Kemiju u  8. a, b, c i d razredu, Biologiju u 8. a, b i d razredu i Prirodu u 6 . a, c i d razredu.

Vodim dodatnu nastavu iz kemije i biologije za učenike osmih razreda.

Voditelj sam izvan nastavne aktivnosti Mladi čuvari prirode, koji se bave uređivanjem akvarija, insektarija, terarija i  planinarenjem.

U suradnji s učiteljicama Aleksandrom Oreški i Irenom Čerpinko vodim Male znanstvenike za učenike nižih razreda.

Osim toga, voditelj sam Centra izvrsnosti za kemiju Varaždinske županije i Županijskog stručnog vijeća učitelja kemije Varaždinske i Međimurske županije.

Predsjednica sam SZ podružnice – Varaždin Hrvatskog kemijskog društva.

Član sam HKD – a, HBD –a i HPD – a Dugi vrh.

                                     Sokolarski centar

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kemija u 8. razredu
Autor: Mihaela Vrbnjak Grđan, 9. 9. 2013.

Kriteriji ocjenjivanja za kemiju u 8. razredu.


Kemija u osnovnoj školi prvenstveno je usmjerena na kemijska znanja potrebna za svakodnevni život. Nastavni program kemije omogućuje razumijevanje prirodnih pojava, načina kemijskog istraživanja i objašnjavanja prirode, pruža jednostavan i zanimljiv uvid u znanstvene temelje suvremene civilizacije te razvija sposobnosti potrebne za nastavak školovanja. Predmet kemija se boduje pri upisu u brojne programe srednjoškolskog obrazovanja.

Učenje kemije također pridonosi razvoju logičkog i kreativnoga mišljenja, a izvođenje pokusa je središnja nastavna aktivnost. Program je osmišljen tako da učenik do spoznaja dolazi djelatnim metodama učenja, a svoje sposobnosti razvija praktičnim, perceptivnim i misaonim djelovanjem.

Cilj nastave kemije u osnovnoj školi je uvođenje učenika u znanstveni način razmišljanja, odgoj za humani odnos prema prirodi i čovjekovoj okolini, stjecanje korisnih kemijskih znanja te osposobljavanje učenika za primjenu kemijskih znanja u svakodnevnom životu, tehnici i proizvodnji.

Osim redovnih nastavnih tema, učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a osim redovne nastave, učenici mogu pohađati i dodatnu nastavu kemije, po jedan sat tjedno U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetima fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.

 

Nastavne teme:

  • Kemijski elementi i njihovi spojevi
  • Ugljik i ugljikovi spojevi
  • Ugljikovodici
  • Organski spojevi s kisikom
  • Biološki važni spojevi
  • Sintetički važni spojevi

 

Izborne teme:

  • Stijene, rude i minerali
  • Kemija hrane
  • Sapuni nekad i danas
  • Ovisnosti (pušenje, narkotici)
  • Gospodarenje otpadom
  • Proizvodnja hrane (interdisciplinarno s biologijom)

Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi kemije

Vještina izvođenja praktičnih radova (mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; pisane provjere znanja; Praktične provjere znanja; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; domaće zadaće; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.

 

Razine učeničkih postignuća

Razina

Opis

Učenik će moći….

Ocjena

-

Neusvojenost temeljnih pojmova

Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti…

Nedovoljan (1)

Znanje, reprodukcija

Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku

…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove.

Dovoljan (2)

Konceptualno razumijevanje

Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa

…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke.

Dobar (3)

Primjena

Primjena naučenog načela na novom primjeru

…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke.

Vrlo dobar (4)

Rješavanje problema

Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema

…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge.

Odličan (5)

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju