preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 3115780
Mihaela Vrbnjak Grđan

profesorica kemije i biologije, učiteljica savjetnica

 

Predmet: Kemija, Biologija, Priroda

 

Diplomirala sam na Prirodoslovno - matematičkom fakultetu u Zagrebu, smjer profesor kemije i biologije.

Ove školske godine predajem Kemiju u  8. a, b, c i d razredu, Biologiju u 8. a, b i d razredu i Prirodu u 6 . a, c i d razredu.

Vodim dodatnu nastavu iz kemije i biologije za učenike osmih razreda.

Voditelj sam izvan nastavne aktivnosti Mladi čuvari prirode, koji se bave uređivanjem akvarija, insektarija, terarija i  planinarenjem.

U suradnji s učiteljicama Aleksandrom Oreški i Irenom Čerpinko vodim Male znanstvenike za učenike nižih razreda.

Osim toga, voditelj sam Centra izvrsnosti za kemiju Varaždinske županije i Županijskog stručnog vijeća učitelja kemije Varaždinske i Međimurske županije.

Predsjednica sam SZ podružnice – Varaždin Hrvatskog kemijskog društva.

Član sam HKD – a, HBD –a i HPD – a Dugi vrh.

                                     Sokolarski centar

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Biologija u 8. razredu
Autor: Mihaela Vrbnjak Grđan, 9. 9. 2013.

Kriteriji ocjenjivanja za biologiju u 8. razredu.


Nastavni program biologije temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje živoga svijeta te zakonitosti koje u njemu vladaju. U osmom razredu najveći je dio gradiva posvećen građi i funkcijama ljudskog organizma. Kako brojni učenici nastavljaju školovanje u srednjim školama bez programa biologije, ovi su sadržaji od ključne važnosti za daljnji život učenika. Predmet biologija često se boduje pri upisu u gimnazijske srednjoškolske programe.

Potrebna su određena predznanja koje učenici stječu u prethodnim razredima. Osim stjecanja znanja, želi se razviti kod učenika prirodoznanstveni način mišljenja, spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.

Nastava često uključuje razne praktične radove, a u nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i terenska nastava.

Osim redovne nastave, učenicima je ponuđeno pohađanje dodatne nastave biologije, po jedan sat tjedno. U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetima fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.

Nastavne teme:

  • Roditelji i potomci
  • Građa i funkcije ljudskog organizma
  • Podrijetlo čovjeka

 

Izborne teme:

  • Biologija i izazovi budućnosti
  • Čovjek kao svemirski putnik
  • Spavanje, budnost i aktivnost mozga
  • Fiziologija ronjenja
  • Šport i zdravlje
  • Zdravlje i bolesti

 

Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi biologije

Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; pisane provjere znanja; praktične provjere znanja; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.

Razine učeničkih postignuća

Razina

Opis

Učenik će moći….

Ocjena

-

Neusvojenost temeljnih pojmova

Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti…

Nedovoljan (1)

Znanje, reprodukcija

Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku

…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove.

Dovoljan (2)

Konceptualno razumijevanje

Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa

…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke.

Dobar (3)

Primjena

Primjena naučenog načela na novom primjeru

…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke.

Vrlo dobar (4)

Rješavanje problema

Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema

…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge.

Odličan (5)

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju