JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
U sklopu projekta „Integration of special needs children and improvement of ICT technologies usage in 6th Primary School“ u programu ERASMUS+ za područje općeg odgoja i obrazovanja (aktivnost KA1 – mobilnost u svrhu učenja za pojedince) učiteljice naše škole Martina Kučar, Nina Prašnjak i Marija Selak te ravnatelj Mario Stančić tri su tjedna proveli u Danskoj.
Job shadowing održavao se u osnovnoj školi Christinelystskolen u gradu Lemvigu. Tamo su se stručno usavršavali, istraživali danski školski sustav, planiranje i programiranje nastave, proučavali nastavne metode, ciljeve i zadaće nastave, način vrednovanja i ocjenjivanja te sudjelovali u samom nastavnom procesu. Posebno su pratili kako u danskim školama učitelji i stručni suradnici rade s djecom s posebnim potrebama te na koji se način koristi informacijsko-komunikacijska tehnologija u nastavi.
Ako mislite da je obrazovanje skupo, isprobajte neznanje
„Ako mislite da je obrazovanje skupo, isprobajte neznanje!“ moto je kojim se Danci s razlogom ponose. Danska od 2013. godine provodi veliku školsku reformu, a glavni je cilj da se učenici i učitelji osjećaju ugodno u školi te da poboljšaju rezultate na nacionalnim i međunarodnim ispitima. Danska osnovna škola (Folkeskole) ima predškolski razred (0. razred), 9 razreda osnovne škole (1. – 9.) i 10. razred. U osnovnoj školi potiče se kreativnost i maštovitost učenika. Nastava je usredotočena na učenika, njegove mogućnosti i želje. Važan je cilj priprema učenika za život i razvijanje želje za znanjem pa je važno naučiti učenike kako učiti, iskoristiti mogućnosti, razvijati kreativnost i samopouzadanje. Učenici u školi upoznaju dansku kulturu te kulture drugih zemalja. Predmeti i situacije u školi bliski su stvarnom životu. U razredima prevladava individualni rad i rad u skupinama. Obrazovanje u Danskoj besplatno je za sve. To znači da su i udžbenici besplatni, a svakom učeniku omogućeno je studiranje jer država svim studentima daje stipendiju koja pokriva sve troškove života tijekom studiranja. Vrlo je zanimljiva činjenica da u danskim osnovnim školama nema ocjena sve do 7. razreda. No, učitelji stalno prate učenike, daju im povratne informacije o njihovom napretku, razini znanja i vještina te smjernice za planiranje i organizaciju učenja.
Christinelystskolen ‒ škola sretnih i zadovoljnih učenika
Učiteljice i ravnatelja VI. osnovne škole dočekao je ravnatelj Jens Pedersen koji im je predstavio danski školski sustav, svoju školu, školski kurikulum i projekte. Veličina i opremljenost škole oduševili su ih. Školska knjižničarka Hanne Andersen upoznala ih je s radom školske knjižnice, koja je kulturni i znanstveni centar škole, te im predstavila projekt Homework coffee koji organizira škola u suradnji s lokalnom zajednicom. Cilj projekta je pomaganje učenicima iz stranih zemalja u učenju danskog jezika. Volonteri iz cijele općine dolaze u školu te individualno u školskoj knjižnici rade s učenicima. Sudjelovali su i na Učiteljskom vijeću gdje su danskim kolegama predstavili svoju zemlju, grad i školski sustav. U školskom hodniku uredili su hrvatski kutak pa su svi učenici i djelatnici škole mogli prolistati knjige i letke te pogledati kratke filmove o Hrvatskoj, Varaždinu i VI. osnovnoj školi.
Christinalystskolen ima oko 640 učenika i 70 zaposlenika. Nastava se organizira u kombiniranim razredima ̶ učenici različitih dobnih skupina zajedno su u jednom razredu (učenici od 0. do 2. razreda, učenici 3. i 4. razreda te učenici 5. i 6. razreda). U razredu zajedno rade učitelj i pedagog.
Svaki dan varaždinske učiteljice i ravnatelj nazočili su nastavi pa smo mogli vidjeti kako učitelji rade te kako se u razrede integriraju djeca s posebnim potrebama. Primijetili su da su učenici sretni i zadovoljni te da vole učiti i ići u školu. Na satima često koriste računala koja su dostupna svima i na svakom satu. U svim razredima koriste se pametne ploče, a učenici često novo gradivo uče igrajući zabavne igre ili pjevajući. Nerijetko učenici u jednom razredu, podijeljeni u više skupina, na satu obrađuju sasvim različito gradivo, a to je moguće upravo zbog toga što su u razredu istovremeno i učitelj i pedagog. Svakog dana učenici jedan sat provode na školskom dvorištu gdje se bave sportom, šeću oko jezera ili se igraju. Čak ih ni kiša ili hladnoća ne sprečavaju u tome.
Posebnost ove škole objekt je smješten uz školu nazvan Huset (Kuća). Tamo nastavu pohađaju učenici s posebnim potrebama i teškoćama u učenju (disleksija, ADHD, disgrafija...) te učenici iz stranih zemalja. Učenici pohađaju nastavu 12 tjedana, a nakon toga integriraju se u redovnu nastavu. Učenici iz stranih zemalja pohađaju Internacionalni razred u kojem uče danski jezik te se upoznaju s danskom kulturom i običajima. Djeca s teškoćama u čitanju uključena su u IT-razred gdje koriste posebne računalne programe za učenje i vježbanje čitanja i pisanja. Svaki učenik ima svoj prostor za učenje i svoje računalo. Naglasak je na učenju kroz igru, boravak u prirodi, kretanje, kuhanje, izrađivanje različitih predmeta i igračaka.
Tijekom trotjednog boravka u Danskoj učiteljice i ravnatelj VI. osnovne škole imali su priliku upoznati dansku kulturu i običaje. Danci su bili vrlo srdačni domaćini te su oduševili ljubaznošću, opuštenošću, otvorenošću i smislom za humor. Uvjerili su se da je Danska zaista predivna zemlja koju krase slike nizina, jezera, zelenih polja, crvenih kuća s velikim prozorima, vjetrenjača, šuma, livada, fjordova i pješčanih plaža Sjevernog mora. Svaki slobodan trenutak željeli su iskoristiti za upoznavanje zemlje i ljudi pa su posjetili su i grad Aarhus, Legoland te glavni grad Kopenhagen .
Jedan od ciljeva projekta bio je i planiranje buduće suradnje s Christinelystskolen pa je dogovoreno nekoliko različitih projekata koji će se provoditi tijekom ove školske godine. Iz Danske su se vratili obogaćeni novim znanjima, iskustvima i idejama. Nakon povratka u Varaždin, učiteljice i ravnatelj na sjednici Učiteljskog vijeća predstavili su danski školski sustav te iskustva koja su stekli, a na satima razrednika organizirali su interaktivne radionice za učenike. Svoja danska iskustva podijelili su i s kolegama na županijskim stručnim vijećima.