JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
Debatni klub Šestica VI. OŠ-e sudjelovao na prvom ovogodišnjem KP turniru u debati.
Mlada i nova ekipa Debatnoga kluba VI. OŠ-e (Ivor Belcar, Dora Strelec, Vida Škerbić) prvi je put sudjelovala u debatiranju te na KP turniru u Zagrebu (organizacija Hrvatskoga debatnoga društva) s tri pobjede i jednim porazom osvojila odlično 11. mjesto u konkurenciji 33 klubova (99 učenika). Debatirali su na tezu Roditelji bi trebali koristiti tehnologiju za nadziranje djece na internetu.
Šesta osnovna škola jedina u Varaždinskoj županiji ima aktivni debatni osnovnoškolski klub i djeluje već tri godine. Klub planira biti domaćinom sljedećega turnira u siječnju, ići na natjecanje u debati koje organiziraju HDD i AZOO te okušati se u međunarodnoj debati na engleskom jeziku. Voditeljica kluba profesorica je Zdenka Šopar.
Debata promiče kulturu govora, uči nas kako uvažavati sugovornika (neovisno o stavu koji zastupamo) i razvija sposobnosti uvjerljivog i argumentiranog izražavanja. Ona nam pomaže da budemo uspješniji u komunikaciji, otvoreniji u iznošenju svojega mišljenja te da razumijemo da drugi mogu imati drukčije stavove.
Zabavna i zanimljiva, ali nije jednostavna – debata zahtijeva usredotočenost, aktivno slušanje, argumentiranje mišljenja, iznošenje primjera i analogija. Ona je strukturirana rasprava: unaprijed je dogovoreno koliko govornika sudjeluje u debati (po tri člana afirmacijske i negacijske skupine, svaki sa svojom ulogom), kojim redoslijedom oni govore i koliko vremena imaju za svoje govore. Dakle, za razliku od rasprava kakve obično vodimo u svakodnevnom životu ili gledamo na televiziji, u debati sugovornici ne upadaju jedni drugima u riječ, ne svađaju se – iako se ne slažu, ne drže duge monologe, ne mijenjaju temu o kojoj govore i slično. Prije svake debate učenici se pripremaju iz različitih izvora – odlučuju se za određenu vrijednost uime koje zastupaju svoje mišljenje, objašnjavaju zašto je ta vrijednost važna općenito i zašto je važna upravo za tezu. Zalaganje ili negiranje teze temelje na argumentima, objašnjavaju ih, potkrepljuju te daju primjere ili dokaze u prilog argumenata. Na kraju debate (traje otprilike 60 minuta) sudac objavljuje i objašnjava tko je bio uspješniji i pobijedio - odluku temelji na onome što je izneseno u debati i prema načinu na koji je to izneseno.