JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
Kreativna i istraživačka 150. obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić.
VI. osnovnu školu Varaždin pohađa 738 učenika, što ju čini najvećom gradskom osnovnom školom, a među tim je učenicima veliki broj učenika koji su talentirani u raznim područjima: od prirodoslovnoga područja, jezično-komunikacijskoga do umjetničkoga područja. Sve smo te učenike odlučili okupiti u jednom zajedničkom projektu koji će biti povezan zajedničkom temom – znamenitim osobama – umjetnicima i znanstvenicima – koji su promijenili svijet na razne načine i svojim doprinosom utjecali na život kakvim i oni danas žive. Budući da se ove godine obilježava 150. obljetnica rođenja poznate književnice Ivane Brlić-Mažuranić, odlučili smo sate hrvatskoga jezika posvetiti njoj.
Učenici šestih razreda (6.a i 6.d) su u knjižnici VI. osnovne škole sa svojom učiteljicom Ivanom Canjuga i školskom knjižničarkom Natašom Narančić napravili nekoliko kreativnih i istraživačkih zadataka vezanih uz život i djelo Ivane Brlić Mažuranić. Veselo i motivirano učenici su pristupili zadatcima u skupinama.
Prije samog rada i proučavanja biografije poznate književnice, učenici su razmišljali o onome što već znaju o Ivani, dok su tijekom čitanja razgovarali o onome što ih je začudilo i iznenadilo o njoj. Nakon čitanja pisali su o onome što ih još zanima ili žele znati o Ivaninom životu.
Svaka je skupina dobila jedan kreativni zadatak. Prva skupina dobila je zadatak izraditi brošuru grada Zagreba. Zagreb je krajem 19. i početkom 20. stoljeća bio grad u razvoju koji je pratio europske trendove i inovacije. U to vrijeme pojavile su se i prve turističke agencije u Zagrebu koje su nudile različite usluge i programe za posjetitelje. Učenici su preuzeli ulogu voditelja tih agencija i izradili brošuru grada Zagreba te predstavili razredu svoj rad.
Druga skupina dobila je zadatak odabrati jednu osobu iz grupe koja će na pet minuta postati Ivana i monologom se predstaviti u njezino ime. Vrijeme predstavljanja trebalo je obuhvaćati razdoblje pred kraj njezina života, kada iza sebe već ima brojne uspjehe i životne događaje koje će prepričavati. Jedna je učenica dobila zadatak predstaviti rad svoje grupe obučena u odjeću iz razdoblja u kojem je živjela Ivana.
Treća je skupina dobila zadatak napraviti obiteljsko stablo Ivane Brlić-Mažuranić. Dodavali su ilustracije, imena, datume, citate i zanimljivosti koji su obogatili stablo i učinili ga zanimljivijim i informativnijim. Ni četvrta grupa nije imala jednostavan zadatak. Morali su napraviti „Bjesokviz“ kojim će provjeriti znanje drugih skupina o Ivaninom životu. Mogli su koristiti različite vrste pitanja, kao što su: višestruki izbor, točno/netočno, nadopuna, povezivanje, kratki odgovor i slično. Peta skupina izrađivala je strip.
Učenici su bili veoma zadovoljni svojim istraživačkim radom jer su mnogo naučili, ali su se i zabavili.
Ivana Canjuga, učiteljica hrvatskog jezika
Nataša Narančić, knjižničarka