JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
Ovdje možete pronači načine vrednovanje i kriterije ocjenjivanja učitelja razredne i predmetne nastave.
Ciljevi, elementi vrednovanja, metode rada i korisni materijali za nastavu geografije.
Zašto učiti geografiju?
Cilj nastave geografije je da učenici steknu osnovno znanje o Zemlji, da upoznaju gospodarska, društvena i kulturna obilježja suvremenog svijeta te da upoznaju i još više zavole domovinu Hrvatsku. Geografija je znanost koja proučava i objašnjava Zemljinu površinu kao rezultat utjecaja i prožimanja prirodne osnove i društveno - gospodarskog razvoja. To je nastavni predmet koji povezuje nastavne predmete iz prirodnog i društvenog područja.
Ciljevi nastave geografije u 5. razredu
Stjecanje osnovnih znanja o prirodno – geografskim obilježjima na Zemlji (oblik i veličina Zemlje, položaj i gibanje Zemlje u Sunčevom sustavu i posljedice, osnovna obilježja zemljovida, orijentacija, međusoban odnos i značenje prirodnih elemenata – reljef, klima, vode, biljni i životinjski svijet
OVA SU ZNANJA POLAZNA OSNOVA ZA RAZUMIJEVANJE GEOGRAFSKIH SADRŽAJA U VIŠIM RAZREDIMA
Ciljevi nastave geografije u 6. razredu
upoznati obilježja stanovništva, potaknuti razumijevanje globalnih procesa suvremenog svijeta, te upoznati izvaneuropske kontinente, njihova prirodno – geografska i društveno – gospodarska obilježja
Ciljevi nastave geografije u 7. razredu
upoznavanje s geografskim obilježjima europskog kontinenta i Rusije (opća obilježja Europe, osnove povijesno – geografskog razvoja, te suvremene geografske značajke kontinenta) razumijevanje složene regionalno – geografske problematike i proces ujedinjavanja Europa
Ciljevi nastave geografije u 8. razredu
upoznati opća geografska obilježja Hrvatske i značenje njezina položaja na dodiru različitih prirodnih, kulturnih, etničkih, gospodarskih i političkih cjelina. Usvojiti geografska znanja o prirodno – geografskim i društveno – gospodarskim regijama s naglaskom na komplementarnost primorske, gorske i nizinske Hrvatske
Kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi geografije
Ocjenjivanje postignuća učenika/učenica iz geografije jedan je od redovitih i najvažnijih načina vrednovanja. Moguće ga je ostvariti na kraju nastavne jedinice, tematske cjeline i /ili nastavne cjeline.
Ocjenjivanje i vrednovanje usklađeno je s aktualnim Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
U nastavi geografije ocjenama od 1-5 vrednuju se sljedeći elementi (brojčanom i opisnom ocjenom).
Usvojenost znanja: usvojenost programskih sadržaja provjeravana usmenim i pismenim provjerama znanja. Usmene provjere znanja mogu biti povremene i temeljite (vezane uz nastavne jedinice) te „leteće“ svakodnevne, vezane uz pojedinu nastavnu temu. Pismene provjere znanja pišu se na kraju svake veće nastavne cjeline uz pomoć zadataka objektivnog tipa (najviše 4 puta tijekom godine).
Geografske vještine: kod ovog elementa ocjenjuje se učenikova sposobnost uočavanja pojava i procesa na Zemlji, te povezivanje obrađenih nastavnih sadržaja općenito ili sa ostalim nastavnim temama ili predmetima. Kod ovog elementa također se ocjenjuje rješavanje „slijepih“ karata, izvršavanje vježbi, praktičnih zadataka (brzina, točnost i samostalnost u radu) te izrada i prezentacija plakata, referata i multimedijalnih prezentacija, te izrada i analiza grafičkih priloga
Kartografska pismenost: ocjenjuje se brzina, točnost i samostalnost „čitanja“ geografske karte po zadanim pojmovima te sposobnost povezivanja naučenog gradiva sa sadržajem na geografskoj karti.
Znanje učenika provjerava se usmeno i pismeno (4 pismene provjere znanja).
U rubrici opisnog ocjenjivanja učenika uz obrazloženje ocjene učenikova postignuća iz pojedinog elementa ocjenjivanja nalazi se i osvrt na ispunjavanje radne bilježnice, nošenje potrebnog pribora, udžbenik, radna bilježnica, bilježnica), redovitost u pisanju domaćih zadaća, doprinos u skupnom radu, aktivnost na satu - zalaganje, interes za nastavne sadržaje, odnos prema radu te suradnja sa učenicima i nastavnikom.
Kako snalaženje na karti ne bi postala "muka" postavila smo vam linkove za slijepe karte svijeta, Europe i Hrvatske, pa da možete na njima vježbati snalaženje u prostoru.
Slijepe karte možete pronaći na sljedećim linkovima:
http://d-maps.com/
http://geography.about.com/library/blank/blxindex.htm
http://www.hist-geo.co.uk/contact/download/1/bom-eu/
http://www.botanic.hr/public/gisbio/gis045.htm