preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 3115714
Školski projekti

Prethodno objavljene vijesti možete pogledati na stranici: Prethodne vijesti

Video retrospektivu prijašnjih projekata možete pogledati na poveznici.

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Raznolikim aktivnostima u VI. osnovnoj školi Varaždin obilježen je Dječji tjedan
Autor: Nataša Narančić, 26. 10. 2024.

Od 7. do 13. listopada 2024. raznolikim je aktivnostima koje su slavile djetinjstvo, prijateljstvo i važnost poštivanja dječjih prava  obilježen Dječji tjedan u VI. osnovnoj školi Varaždin.


Ovaj tjedan posvećen djeci protekao je u veselju, učenju i igri, a posebno se istaknula tema očuvanja vještina koje su nekada bile ključne za svakodnevni život, ali i dalje imaju neprocjenjivu vrijednost: Životno-praktične i tradicionalne vještine.

Već tradicionalno, učenici su tijekom sata razrednika izašli na školski trg i ispisivali poruke prijateljstva, ljubavi i zajedništva. Šarene kredom ispisane poruke bile su ispunjene pozitivnim emocijama i podsjećale na važnost dječjih prava, no ove su godine sadržavale i poruke posvećene očuvanju tradicije. Uz rečenice poput Tvoje ruke mogu sve i Čuvajmo tradiciju, učenici su podsjećali na vrijednosti koje su generacijama povezivale ljude u zajednici i podsjećali na važnost ravnoteže između modernih tehnologija i starih vještina.

Dio učenika razredne nastave na školskom se trgu upoznao i s padobranom želja. Dinamičnim su se aktivnostima dotaknuli tema koje su uključivale razgovor o svijetu u kojem bi se ostvarivali svi njihovi snovi, ali i o suprotnim scenarijima – svijetu u kojem mnoga djeca nemaju pristup osnovnim pravima i pogodnostima. U igri s padobranom želja dotaknuli su se i ovogodišnje teme pa su nabrajali zanimanja na određeno slovo, iznosili svoja promišljanja o tome zašto su određena tradicijska zanimanja važna i čime su se sve ljudi nekada bavili.

Jedna od zanimljivijih aktivnosti bila je izložba tradicionalnih igračaka. Za sat razrednika i sat likovne kulture učenici trećih i četvrtih razreda u dogovoru sa svojim učiteljicama pripremili su brojne zanimljive rekvizite, tradicionalne igračke koje su za tu prigodu posudili od svojih roditelja, djedova i baka te prenijeli priče koje su im i sami ponosni vlasnici ispričali o njima.

Zaključili su, slušajući izlaganja svojih prijatelja, da je život nekada bio puno jednostavniji pa su takve bile i igračke. Njihovi roditelji nisu imali priliku u svojem djetinjstvu koristiti pametne uređaje poput mobitela i satova, no zabave im u djetinjstvu nije nedostajalo.

„Ovo je konjić iz 1970. godine. Dala nam ga je mamina teta koja se s njim igrala kad je bila mala.“, podijelila je Tina.

Pravi su hit bile drvene igračke na kotačiće, lutke raznih materijala i oblika, a upoznali su nas i s raznim sviralima koja su nekada bila popularna.

Na satu likovne kulture, učenici su dobili zadatak izraditi svoju verziju tradicionalne igračke tehnikom kolaža. Najbolji radovi odabrani su i izloženi u školskoj knjižnici gdje su postali dio šarolikog panoa posvećenog Dječjem tjednu.

Učenici prvih i drugih razreda svojim su crtežima prikazali kako se danas igraju te kako su se nekada igrali njihovi roditelji. Iz njihovih se crteža može zaključiti da, iako digitalna tehnologija zauzima veliki dio njihovih života, ništa ne može zamijeniti igrališta i druženja s prijateljima uživo, baš kako je to i nekada bila.

Na satu razrednika učenici predmetne nastave razgovarali su o tome što su životno-praktične vještine, poput kuhanja, šivanja i popravka bicikl te kako im te vještine mogu pomoći u svakodnevnom životu. Razmišljali su i o tome što bi još voljeli naučiti (npr. kuhati jednostavna jela, šivati, popraviti bicikl…).

Izrađivali su i kuharicu tradicionalnih jela tako što je svaki učenik donio jedan recept za tradicionalno jelo koji su ilustrirali i dijelili s razredom.. Tako su naučili kako jednostavno napraviti ukusni tiramisu, koji je najbolji recept za tradicionalne zdrave palačinke te su se dotaknuli i povijesti lokalnih gastronomskih običaja.

Dječji tjedan nije mogao proći bez naglašavanja dječjih prava. Učenici su poslušali emisiju o međuvršnjačkom nasilju koju su u lipnju snimili članovi Dječjega foruma u suradnji s Novinarskom grupom. Emisija je potaknula raspravu o tome kako se nositi s nasiljem i kome se obratiti u takvim situacijama, a također ih je uputila što mogu poduzeti ako primijete da su drugi žrtve nasilja.

Školska knjižnica također je doprinijela obilježavanju izložbom knjiga o dječjim pravima, igri i tradicionalnim običajima. Učenici su imali priliku proučiti bogatu knjižničnu zbirku i produbiti svoje znanje o temama koje su obilježile ovogodišnji Dječji tjedan.

Poseban doprinos dale su i izvannastavne aktivnosti poput Eko škole, Građanskog odgoja, Keramičarske grupe te Školskog povrtnjaka. Njihovi voditelji uključili su se u obilježavanje Dječjeg tjedna povezivanjem aktivnosti s međupredmetnim temama i dječjim pravima.

Dječji tjedan 2024. bio je ispunjen dinamičnim aktivnostima, a učenici su uz međusobno druženje učili o važnosti očuvanja tradicije, ali i razvijanja vještina koje će im pomoći u budućnosti.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju