preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šestine Zagreb

Digital Storytelling: Apps und Softwares for Creative Writing

Učiteljica informatike Anita Kanić sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti u Barceloni od 5. do 10. prosinca 2022. godine. Agencija Europass Teacher Academy: Teacher Training Courses organizirala je tečaj pod nazivom "Digital Storytelling: Apps und Softwares for Creative Writing".

 

Prvi dan tečaja bio je posvećen upoznavanju sudionika i predstavljanju država i škola  iz koje sudionici dolaze.

Na tečaju je sudjelovalo 8 učitelja iz Švedske, 3 učiteljice iz Rumunjske, 1 učiteljica iz Italije te 2 učiteljice iz Hrvatske. Razmijenile su se informacije o ustanovama i podijelila očekivanja od tečaja.

 

   

Kroz različite igrice "ledolomaca" vježbali smo engleski jezik i upoznavali jedni druge. 

Ova aktivnost je stvorila osnovu za daljnju suradnju i razmjenu iskustava među sudionicima.

Drugi dan upoznali smo različite digitalne alate za izradu časopisa i obradu fotografija. Dobili smo zadatak da svatko od prisutnih napravi jedan članak, koristeći alat po izboru, ja sam odabrala pisati o našem projektu: "Kreativno poučavanje zelenih vještina". Nakon praktičnog rada krenuli smo u obilazak izložbe u CCCB: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, gdje smo dobili zadatak odabrati fotografije koje bi bile zanimljive našim učenicima.

   

Treći dan radili smo na odabranim fotografijama koje smo uslikali prethodnog dana i smišljali zadatke koje bi proveli s učenicima.

Ova aktivnost potaknula nas je na razmišljanje kako vizualne materijale možemo koristiti kao poticaj za razvoj pisanja i mašte kod učenika.

 

  

Četvrti dan bio je posvećen upoznavanju digitalnih alata za izradu digitalnih knjiga koje se mogu koristiti u nastavi s učenicima. Posjetili smo MNAC: Museu Nacional d'Art de Catalunya, Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije, gdje smo inspirirani umjetničkim djelima razmišljali o načinima kako umjetnost na zabavan naćin integrirati u nastavni plan i program.

Dobili smo zadatak da se podijelimo u skupine i snimimo različite kadrove u muzeju od kojih ćemo idući dan napraviti video uradak.

Moj tim odlučio se za izradu videa "Koliko dobro poznaješ Barcelonu?". U muzeju smo nasumičnim odabirom zaustavljali ljude i postavljali im pitanja o gradu, kulturi i običajima.

 

 

 

Peti dan bio je rezerviran za montažu. Izrađene video uratke prezentirali smo na tečaju.

Ova aktivnost potaknula  je sudionike da istraže načine kako kombinirati audio i vizualne elemente kako bi stvorili zanimljive i kreativne priče. Na samom završetku, sudionicima su podijeljeni certifikati.

  

Video -mobilnost u Barceloni

 

Tečaj "Digital Storytelling: Apps und Softwares for Creative Writing" pružio mi je bogatstvo novih ideja, alata i metoda koje mogu primijeniti u svojim nastavnim aktivnostima. Kroz razgledavanje Barcelone i posjete muzejima, upoznala sam se s kulturom i umjetnošću ovog predivnog grada, što će dodatno obogatiti moju pedagošku praksu.


Digital Citizenship and Media Literacy – Sharing the responsibility

Učiteljica engleskog jezika Jelena Pelin sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti u Barceloni od 5. do 10. prosinca 2022. godine. Agencija Europass Teacher Academy: Teacher Training Courses organizirala je tečaj pod nazivom "Digital Citizenship and Media Literacy – Sharing the responsibility".

1.dan

Što znači biti digitalan građanin? Što je to digitalni otisak? Što znači biti digitalno osviješten? Koja je naša odgovornost prema samima sebi, našoj zajednici i svijetu? Kako biti odgovoran digitalan građanin?

2. dan

Sigurni izvori i sigurnost na internetu; Učenje kroz igru; Netiquette – Pristojno ponašanje na internetu; Cyberbullying

3. dan

Kritičko mišljenje, lažne vijesti; razmisli prije nego što podijeliš neku vijest na društvenim mrežama; Kako tvrtke oglašavaju i kako se koriste našim podacima u svoju korist; izbor društvenih mreža i sadržaja

4. dan

Media balance – ravnoteža u svijetu medija; naši osjećaji i samopoštovanje

Kako upravljamo svojim vremenom? Jesmo li digitalni ovisnici; ravnoteža između života na mreži i stvarnog života

5. dan

Osmišljavanje radionica i predavanja u našem razredu vezano za temu „Kako biti odgovoran digitalan građanin“


CLIMATE CHANGE EDUCATION

Učiteljica geografije Antonija Tot sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti u Antaliji (Turska) od 20. do 24. veljače 2023. na tečaju pod nazivom 

"Climate change education".

Tečaj sam odabrala jer želim dobiti ideje o poučavanju u prirodi o važnosti i utjecaju klime na naš život i utjecaju nas na klimu. Želim saznati kojim aktivnostima svatko od nas smanjuje negativan utjecaj na klimu te kako kroz neformalnu nastavu (npr. u obliku igre) prenesti na učenike svijest o toj problematici. Također, kako zainteresirati učenike, roditelje i zajednicu za problematiku klimatskih promjena i potaknuti ih na promišljanje i djelovanje.

PRVI DAN – 20.02.2023.

Prvi dan tečaja Climate Change Education nas je domaćin pozdravio, predstavio nam organizaciju u kojoj djeluje te nas proveo kroz vanjske i unutrašnje objekte samog lokaliteta. Potom nam je dao kratke upute o koncepciji edukacije i predložio program edukacije.     

Edukaciju je polazilo šest sudionika iz Turske, Rumunjske i Hrvatske. Sudionici su kroz razgovor predstavili sebe, svoju školu i projekte unutar svojih škola bez digitalne podrške. Kroz razne kreativne aktivnosti u paru uslijedilo je vrijeme za bolje upoznavanje sudionika i međusobno predstavljanje jednih drugima. Primjerice svaki sudionik je na drvenoj pločici napisao svoje ime na prednjoj strani koje je kasnije čitao pomoću znakovnog jezika ili govorom tijela, a na pozadini nacrtao crtež koji  ga simbolizira, a potom je trebao objasniti značenje crteža. Slijedila je aktivnost u paru. Sudionici su u paru razgovarali o interesima i hobijima kako bi se bolje upoznali. Potom je trebalo svog sugovornika nacrtati na slijedeći način – glava koja je sličila na sugovornika, a tijelo veliko i okruglo, te u crtež simbolima prikazati hobije i interese koje smo zapamtili o sugovorniku. Svatko je svog sugovornika predstavio grupi. Zatim je svatko na svoj portret napisao svoje ''misli'' o tome što očekuje da će saznati i naučiti na edukaciji. Tijekom narednih dana će u svoje tijelo upisivati što je usvojio i ostvario od svojih očekivanja.

       

Nakon pauze organizator nam je voditelj dao osnovne informacije o terminu klimatske promjene. Razgovorom sudionici su dali svoje mišljenje o klimatskim promjenama, postavljali pitanja o utjecaju čovjeka na klimatske promjene u suvremenom svijetu i pokušali dati rješenje. Primjerima dobre prakse svojih država, gradova i škola sudionici su prikazali kako svaki stanovnik može utjecati na održivi razvoj, okoliš i samim time smanjiti negativan učinak na klimu. Uslijedio je obilazak imanja organizacije za kraj prvoga dana.

DRUGI DAN - 21.02.2023.

Drugi dan edukacije bio je vezan za našu ulogu usporavanja klimatskih promjena. Edukacija se u potpunosti odvijala na otvorenom prostoru, u prirodnom okolišu. Započeli smo o razgovoru povezanosti tri važna faktora za održivi razvoj koja se isprepliću – gospodarstvo (ekonomija), društvo i okoliš. Svaki element su sudionici na kreativan način uvrštavali u 17 ciljeva održivosti definiranih od UN-a. Sudionici su izradili zajedničku mentalnu mapu u koju su uvrstili 17 ciljeva, jedan po jedan. Svaki cilj održivosti se prokomentirao, analizirao, te dao primjer kako ga je moguće provesti.

  

Nakon pauze edukacija se nastavila u ''učionici u šumi'' gdje se razgovaralo o ''7R'' za održivi razvoj. Svaki pojam se objasnio, te su sudionici dali svoje primjere iz svakodnevnog života kako mogu utjecati na održivi razvoj, jer se tako direktno i indirektno utječe na stabilnost i kontrolu klimatskih promjena. Voditelj je pokazao promjere dobre prakse unutar edukacijskog centra Utopia. Obilaskom dijelova edukacijskog centra vidjeli smo na koji način se skuplja voda, dobiva kompost, organizira organski povrtnjak, izrađuju nove stvari prenamjenom starih (npr. igračke, različite didaktičke predmete, klupe, stolovi, namještaj i drugo). U aktivnostima sudjeluju djeca (polaznici), njihovi roditelji i lokalna zajednica čime se svi senzibiliziraju za očuvanje prirode.

TREĆI DAN - 22.02.2023.

Iako je dan za kulturni obilazak bio predviđen za peti dan tečaja, praćenjem vremenske prognoze došlo je do promjene, te smo današnji dan proveli u turističkom obilasku Antalije i upoznavanju kulture života u gradu. Sudionici edukacije su prvo posjetili Duden vodopade, čija je snaga u prošlosti pokretala mlinove koji su prešali masline za dobivanje maslinovog ulja  Uz vodopade se nalazi špilja u čijim stijenskim pukotinama obitavaju šišmiši. Čitavo područje obitava u bogatom šumskom okružju sa mnogim šetnicama i parkovima, te je omiljena destinacija za piknik naročito u vrućim ljetnim danima.

Slijedio je posjet Arheološkom muzeju Antalija u centru grada, gdje su sudionici razgledali eksponate od starijeg kamenog doba do Bizantskog carstva. Posebno je izdvojena izložba kovanica i novca od Perzijskog carstva do danas.

Nakon pauze za ručak, posjetili smo stari grad u koji se ulazi kroz Hadrijanova vrata. Kretanjem kroz niz uskih zamršenih ulica, karakterističnih za islamske gradove, došli smo do stare luke. Šetnjom kroz stari grad Kaleici i luku odisala je vreva tipičnog islamskog grada, koja je potpuno podređena boravku i smještaju turista. Prolaskom kroz luku popeli smo se na zidine staroga grada. Slijedila je šetnja kroz stari grad do glavne tržnice Antik Bazar što su sudionici mogli iskoristiti za kupovinu tipičnih turskih proizvoda i suvenira.

  

Voditelj nas je odveo do vidikovca s kojega se prema istoku vidi stari grad, luka i zidine, a prema zapadu pruža pogled na najprostraniju plažu Konyaalti u Antaliji i ovom dijelu Turske. Uz samu plažu se proteže cijelom dužinom od 10 km uređena šetnica. Obzirom na temu edukacije, sudionici su obilazak grada u potpunosti prošli pješke te vidjeli mnoge primjere dobre prakse, što je omogućilo bolje upoznavanje kulture življenja u vrlo modernom gradu (sl. 8). Uz plažu je široka uređena šetnica uz koju se nalaze nebrojena sportska igrališta za razne sportove, staza za trčanje, te staza za bicikle i romobile, kao i mnogi punktovi gdje se putem mobilne aplikacije mogu iznajmiti električni romobili i bicikli koji se pune na solarnu energiju (sl. 9). Također uz sklopu šetnice su mnoga mjesta gdje se mogu konzumirati sokovi od sviježe cijeđenog voća ili cjelovito voće. U strogi centar grada automobili ulaze prolaskom kroz rampu, te im je boravak u gradu besplatan ako automobil napusti grad unutar dva sata. Na taj način se smanjuje onečišćenje zraka u centru grada i potiče uporaba javnog gradskog prijevoza.

ČETVRTI DAN – 23.02.2023.

Dan je započeo obilaskom Bahcesehir koleji Antalya škole u šumi (obrazovnom centru) gdje smo se upoznali sa cjelodnevnom školom u prirodnom okružju. Isto područje je namijenjeno djeci vrtićke dobi, osnovne škole (1.- 8. razreda) i srednje škole (9. – 11. razreda). Djelatnice škole su nas provele prvo kroz vanjski prostor koji se sastoji od nekoliko igrališta, prostora za zabavu, prostora za učenje u šumi, parka za odmor i užinu, malog zoološkog vrta, staklenika sa biljkama, prostora za skupljanje komposta, vanjske učionice za djecu vrtićke dobi i niže razrede. Svi polaznici sudjeluju u prikupljanju komposta, hranjenju životinja i održavanju biljaka. Vanjski objekti su sportska dvorana, gdje se održava nastava kada je kišno vrijeme, te drvena zgrada gdje su učionice glazbene kulture sa odvojenim prostorijama za učenje sviranja gitare, pijanina, orkestar, bubnjeve, za popravljanje instrumenata, te studija za školski bend i učenike koji žele osnovati svoj bend. U tom kompleksu se nalazi i učionica za robotiku. Potom nas je srdačno primio ravnatelj srednje škole, te nas proveo kroz unutarnji prostor škole. Kratko smo zavirili u neke učionice, upoznali nekoliko učitelja koji su podijelili svoja iskustva u radu u ovakvom tipu škole. Škola je privatna, ali sufinancirana od države. 

Slijedila je posjeta gradskom ekološkom i inovacijskom centru (Antalya metropolitan municipality enviromental and innovation center) gdje nas je voditeljica dočekala i provela kroz sam centar. Svrha osnivanja centra je razvijanje ekološke svijesti kroz radionice za sve uzraste te razne projekte. Pokazani su radovi polaznika izrađeni od odbačenih predmeta kojima je dana nova svrha. Sudionici edukacije imali su priliku izraditi neke predmete na primjer udaraljke od metalnih čepova, reciklirati papir, posude za cvijeće od plastičnih posuda od jogurta, te predmete od prirodnih materijala češera, lišća, grančica i drugo. Potom su obišli izložbu radova akademskih umjetnika od odbačenih predmeta i materijala. U vanjskom prostoru Centra se nalaze primjeri dobivanja energije obnovljivim izvorima – solarni kolektori, vjetrenjača, drvo koje sunčevom energijom proizvodi struju za punjenje pametnih telefona, bicikl kojim se kompost prerađuje u biogorivo, spremnik za skupljanje i pročišćavanje vode, vrt s biljkama kojima je dovoljna voda iz prirode i ekološki vrt.

   

PETI DAN 24.02.2023.

Zadnji dan edukacije bio je organiziran u edukacijskom centru Utopija u vanjskom i unutarnjem prostoru. Polaznici su sudjelovali u slijedećim aktivnostima:

  • pisano i/ili slikovno izraziti svoje poimanje pojma ''klimatske promjene'' (pri tome se pokušati staviti u dječju dob);
  • razgovor nakon gledanja kratkog videa o klimatskim promjenama;
  • kroz igrokaz prepoznati ugroženo živo biće, zatim igrom uloge zaključiti kako je određena životinja postala ugrožena, te osmisliti akcije smanjenja ugroženosti (preporuka je uzeti za primjer uzeti biljnu ili životinjsku vrstu iz njihovog okoliša);
  • napisati novinski izvještaj o ugroženosti vrste;
  • igranje hvatanja odgovarajućeg staništa pri čemu se postave krugovi određene boje koja se treba uloviti;  krugova je manje od sudionika te se tijekom igre smanjuje broj krugova a ostaje isti broj sudionika, te se na taj način osvještava problematika gubitka staništa, svi sudionici glume istu životinjsku vrstu;
  • igra putovanja od starta do cilja po poljima koja sudionici sami kreiraju – npr. recikliranje, prenamjena, klimatske promjene, održivi razvoj i slično; bacanjem kocke pomiče se po ploči te treba objasniti ili dati primjer aktivnosti za određen pojam ili se stajanje na neki pojam može upotrijebiti kao zadatak za domaću zadaću; poanta je da se igra dugo razdoblje uz zadatke, razmišljanja, razgovor, demonstraciju i slično kako bi se utjecalo na promjenu stila života učenika, roditelja i zajednice.
  • Igra memori (spajanja) 

Na kraju su sudionici u svoj crtež evaluacije napisali što su naučili kroz edukaciju, te jesu li se očekivanja o onome što će naučiti ostvarila.

Na samom kraju sudionici su riješili anketu o edukaciji i dobili certifikate.

   

 

 

 


Umjetnost i okoliš

Učiteljica Suzana Gazdić Kosec sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti na Cipru od 24. do 28. travnja 2023. godine na tečaju pod nazivom "Umjetnost i okoliš".

 

Cilj tečaja je bio razvijati kreativnost kroz niz ekoloških aktivnosti vezanih za umjetnost; poboljšati sposobnost korištenja prirodnih materijala, alata i tehnika koje proizlaze iz prirodnih resursa.

Edukacije su se provodile na različitim lokacijama na Cipru.

1. DAN – Nacionalna park šuma Athalassa

Prvi dan je bio predviđen za upoznavanje sudionika tečajeva. Upoznavanje je se je vršilo kroz različite igre – „ledolomce“.

Prva igra je bila nacrtati ili napisati ono što te zanima i što volimo, a zatim bez riječi šetati grupom i tražiti ljude koji imaju iste afinitete.

Zatim smo se po afinitetima spajali u grupe za slijedeću aktivnost. Cilj aktivnosti je bio timski rad. Svaka skupina je morala izgraditi toranj od deset papirnatih čaša koje su se prenosile uz pomoć gumice na koju je bila privezana špaga kako bi se mogla razvlačiti. Svaki član je držao svoju špagu i na taj način su se hvatale i prenosile čaše.

Odigrali smo i igru građenja papirnatog lanca. Svaki član grupe je koristio samo jednu ruku pri izgradnji. Igra je bila vremenski ograničena, a cilj je bio napraviti što duži lanac.

Okušali smo se i u ciparskoj tradicijskoj dječjoj igri. S obzirom da smo bili različitih generacija, igra je bila fizički zahtjevnija jer podrazumijeva i trčanje, ali smo se super zabavili i nasmijali.

Odigrali smo i igru sličnu pokvarenom telefonu, samo ovdje je cilj bio prenijeti pokret s početka lanca na kraj. Početna radnja se je vrlo brzo izgubila i na kraju smo dobili sasvim nešto drugo.

Za kraj smo u krugu, putem igre, učili grčke riječi i izraze koji bi nam mogli pomoći u narednim danima boravka na Cipru.

  

2. DAN – Planina Troodos

Dolaskom na odrediše započele su naše dnevne aktivnosti.

Za početak smo izrađivali svoju mandalu.  Mandala je simbol duhovnosti, a krug simbol cjeline, kontinuiteta, povezanosti i harmonije.  Izradom mandala može se postići relaksacija, fokusiranje misli, meditacija te izražavanje vlastite kreativnosti. Prema vlastitim afinitetima birali smo motiv svoje mandale.

Nakon dovršetka prvog koraka u izradi mandale, zadatak je bio u šumi pronaći prirodne materijale uz pomoć kojih smo izrađivali ukrasne tanjure na plastelinu. Materijalima koje smo prikupili trebali smo napraviti otiske u plastelinu povezujući ih u cjelinu.

Slijedeća aktivnost je bila land art .  Voditeljica nam je pročitala mit o Afroditi iz Grčke mitologije. Naš zadatak je bio da uz pomoć prirodnih materijala pronađenih u šumi, izradimo jedan detalj iz odslušane priče.

Za kraj drugog dana odigrali smo igru u kojoj smo tražili kodove u šumi. Upute za traženje kodova smo dobili rješavanjem zagonetki. Kodovi su bili na Morseovoj abecedi. Kada smo prikupili sve kodove, dobili smo inspirativnu poruku.

  

3. DAN – Riverland BioFarm u selu Kampia

Dan je započeo obilaskom biofarme. Imali smo priliku pogledati način izrade tradicionalnog ciparskog sira – halloumi -a, i naravno, kušati ga.

Slijedile su aktivnosti vezane za tečaj.

Danas smo dobili naše mandale otisnute na papiru i zadatak je bio, obojati ih. Boje imaju važnu ulogu u emocionalnom životu čovjeka. Rad na mandali može poslužiti u terapijske svrhe.

Bojali smo i tanjure od plastelina. Izrađivali smo i mobil u stilu indijanskog hvatača snova. Svatko je napravio svoj štapić, a potom smo ih povezali u cjelinu.

Za kraj smo bili podijeljeni u grupe i zadatak je bio napraviti što bolju fotografiju optičke iluzije koristeći okoliš u kojem se nalazimo.

  

4. DAN – Ayia Napa

Dan smo započeli posjetom Parku skulptura. Razgledali smo postavljene skulpture koje su rad ciparskih, ali i drugih europskih umjetnika. Sve postavljene skulpture su izrađene upravo na tom mjestu kroz dugogodišnje kolonije umjetnika.

Naše odredište je bila plaža. Aktivnosti smo započeli meditacijom. Slijedile su aktivnosti vezane uz land art u okružju plaže. Prvi zadatak je bio od prirodnih materijala nađenih u moru i na plaži načiniti slobodan oblik, a zatim uz pomoć kamenja načiniti obrise čovjeka u različitim pozama.

Za kraj smo na slikarskom platnu naslikali zastavu Cipra i  napravili razglednice s porukom o očuvanju okoliša.

 

5. DAN – Nicosia

Posljednji dan tečaja je bio predviđen za završne aktivnosti, evaluaciju tečaja i podjelu certifikata. Svatko od nas je dao svoje mišljenje o aktivnostima kroz koje smo prolazili te o čemu smo najviše naučili.

  


Environmental and Outdoor Education in non-formal settings

Učiteljica Matea Cvitanović sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti na Cipru od 24. do 28. travnja 2023. godine na tečaju pod nazivom:

"Environmental and Outdoor Education in non-formal settings"

 

Prvi dan posjetili smo Athalassa National Forest park koji je smješten na rubu glavnog grada Cipra.  Voditelji su nas na početku upoznali s Nacionalnim parkom koji  je namijenjen za rekreaciju na otvorenom, tjelesno vježbanje te ekološko obrazovanje i obuku. Edukaciju smo započeli ledolomcima i aktivnostima upoznavanja. Sve ove aktivnosti praćene su smijehom i veseljem.

 

Drugi dan smo započeli vožnjom do najvećeg planinskog lanca Troodos na Cipru. Na početku smo imali zajedničke aktivnosti s ostalim grupama poput aktivnosti pamćenja i timskog rješavanja zadataka. Nakon zasluženog odmora i isprobavanja ciparskih specijaliteta, imali smo aktivnosti u svojim grupama. Predstavili smo svoj projekt, a nakon toga smo imali različite aktivnosti. Pronalazili smo sve što ostavlja boju-trag na papiru kako bismo napravili paletu boja šume. Pravili smo narukvice i bukete s prirodnim materijalima koje smo pronašli. Istraživali smo eko sustav šume. Nakon svih poučnih i zanimljivih aktivnosti, posjetili smo popularno selo - ljetovalište Kakopetria. Stara četvrt sela Kakopetria s uskim, kamenom popločanim ulicama i obnovljenim tradicijskim kućama proglašena je zaštićenom baštinom.

  

 

Treći dan smo posjetili biofarmu Riverland gdje smo imali priliku vidjeti kako se pravi njihov poznati sir HALOUMI od mješavine kozjeg i ovčjeg mlijeka. Naravno, da smo ga probali i svi smo ostali oduševljeni. U obilazak farme nas je poveo vlasnik te nas upoznao sa životom i djelovanjem biofarme. Sudjelovali smo u izradi prirodne kozmetike. Izrađivali smo tinkture od bilja, sapune i meleme za usne. Jedno jako poučno i nezaboravno iskustvo.

 

 

Predzadnji dan smo započeli obilaskom otvorenog muzeja u Ayia Napi. Dolaskom na plažu dočekala nas je meditacija koja nas je sve opustila i pripremila za različite aktivnosti. Osmišljavanje zanimljivih priča o pronađenim predmetima na plaži, proučavanje zanimljivosti te kako iskoristiti otpad na kreativan način. Dan smo završili razgledavanjem Ayia Nape i isprobavanjem domaćih jela.

Zadnji dan smo proveli u završnim i evaluacijskim aktivnostima u prostorijama edukacijskog centra. Prvo smo poslušali predavanje o edukacijama koje provode na Cipru i u drugim zemljama Europe, a nakon toga je bilo natjecateljskih igara. Kroz pjesmu i ples smo istaknuli sve što nam se svidjelo, što smo naučili, što ćemo primijeniti te se zahvalili na odlično organiziranoj edukaciji. Ni sama podjela certifikata nije prošla bez plesa, pjesme, smijeha i veselja kao i cijela edukacija.


21st century skills for teachers and students

Učiteljica Suzana Ruško sudjelovala je na Erasmus+mobilnosti u Amsterdamu od 8. – 13. 5. 2023. na tečaju pod nazivom 21st century skills for teachers and students

PONEDJELJAK, 8. 5.

Na edukaciji sudjeluju učitelji iz različitih zemalja (Grčka, Austrija, Njemačka, Španjolska, Hrvatska) i različitih profila (osnovna škola, srednja škola, studij, škola stranih jezika).

Prva aktivnost bila je upoznavanje s grupom. Radili smo nekoliko motivacijskih aktivnosti za opuštanje i upoznavanje. Jedna od predstavljanih aktivnosti za upoznavanje bila je „cvijet različitosti“ u kojoj smo otkrivali međusobne sličnosti i razlike.

Drugi dio bile su prezentacije škola. Predstavili su se svi članovi i pokazali kako rade i ukratko predstavili svoje škole i obrazovne sustave.

Na trećemu dijelu dobili smo uvid u svih 12 vještina 21. st. te sudjelovali u aktivnostima (1-2-4/5 –all, Think – pair – share), a zatim razgovarali o važnosti aktivnosti i kako ih možemo uključiti u poučavanje. Razmjenjivali smo iskustva i razgovarali o radostima i poteškoćama učitelja. Na kraju smo pisali što smo znali, što smo novo naučili i kako to možemo povezati sa svojim znanjem i iskustvom.

Nakon edukacije imali smo vođenu turu po centru grada.

UTORAK, 9. 5. 2023.

Drugi dan govorili smo o motivaciji i birali motivacijske aktivnosti koje rabimo, a zatim razgovarali o njima i oprimjerili u svojemu poučavanju te predlagali koje bismo metode mogli koristiti u radu.

Razgovarali smo o testovima i ocjenjivanju te razmišljali jesu li naši testovi načinjeni tako da učenike pripremaju za budućnost. Svoje smo odgovore trebali potvrditi argumentima i dati prijedloge kako možemo poboljšati pitanja u testovima i testiranje prilagoditi tako da do izražaja dolaze vještine, a ne samo znanje određenoga gradiva.

Učenje o životnim vještinama započeli smo aktivnošću „Izgubljeni na moru“. U razgovoru su se iskristalizirale uloge vođa, onih koji ne govore, koji preuzimanju inicijativu, brinu se o vremenu…

Nakon zadatka „Da, i…“ trebali smo razmisliti o tome da treba biti umjeren u pristajanju na sve ili odbijanju svega, važno je naći kvalitetnu sredinu i surađivati s drugima. Bilo bi dobro da u svojemu radu uključujemo što više situacija u kojima se uče životne vještine (fleksibilnost, vodstvo, inicijativa, produktivnost, socijalne vještine). Na kraju smo izrađivali drvo emocija i razgovarali o tome koliko učenike poučavamo emocijama.

  

SRIJEDA, 10. 5. 2023.

Dan je započeo kreiranjem haiku pjesme o prošlome satu. Predstavljeno nam je nekoliko aplikacija i aktivnosti koje možemo koristiti u timskome radu.

Privi zajednički zadatak bio je osmisliti aktivnosti koje možemo provesti u projektu, ali da se radi bez mobilnosti.

Aktivnosti vezane za kritičko mišljenje bile su osmišljene tako da se uključi rutina: što vidimo – što mislimo – što se pitamo. Na nizu slika u skupinama trebali smo osmisliti pitanja.

Komunikacija i suradnja bitni su u svakome radu i u životu pa su i aktivnosti bile usmjerene na aktivno slušanje te zajedničko crtanje i stvaranje priče.

ČETVRTAK, 11. 5. 2023.

Nakon uvodne aktivnosti (Mem generator) razgovarali smo o mogućnostima obrnute učionice te razmjenjivali iskustva. Pogledavši video o implementiranju takvoga oblika poučavanja, razgovarali smo o prednostima i stvarnoj situaciji u kojoj možemo izvoditi takav oblik nastave.

Kreativnost je bitan dio svakodnevnoga poučavanja, stoga smo razgovarali o tome kako uvodimo kreativnost u svoj rad i kako učenike potičemo na kreativnost. Razgovarali smo o tome kako ocjenjivati kreativnost te davali vlastite prijedloge i objašnjavali ih jedni drugima. U skupinama smo kreativno rješavali probleme koje ima svaka škola.

Medijska pismenost izuzetno je važna u današnje vrijeme treba s učenicima razgovarati o odgovornom korištenju društvenih mreža.

Na kraju smo imali prezentaciju nizozemskoga obrazovnoga sustava.

 

PETAK, 12. 5. 2023.

U prvome dijelu imali smo vježbu aktivnog slušanja s pomoću metode Kod psihologa, a zatim smo ponovili naučeno putem alata Kahoot.

Osvrnuli smo se na protekli tjedan, na sve aktivnosti koje smo proveli i kako nam one mogu pomoći u poučavanju. Voditeljica je podijelila certifikate svakom sudioniku i nakon toga međusobno smo razmijenili kontakte kako bismo mogli komunicirati i eventualno zajedno raditi na projektu.

 

SUBOTA, 13. 5. 2023.

Tijekom dana bile su organizirane kulturne aktivnosti pa su sudionici otišli posjetiti kulturne i društvene ustanove (botanički vrt, muzej) prema vlastitom izboru.

 


Eco-school-Ecology education course for teachers and educators

Učiteljica Ana Nola Kotur sudjelovala je na Erasmus+mobilnosti u Soveratu(Italija) od 5.-10.lipnja 2023.Agencija Associazione culturale Jump-Gioventu in riSalto organizirala je tečaj pod nazivom Eco-school-Ecology education course for teachers and educators.

Edukaciji su se pridružili učitelji iz Hrvatske,Latvije i Slovačke.

Tečaj je temeljen na korištenju induktivne metode podučavanja s idejom da je veća vjeojatnost učenja kada su sudionici aktivno uključeni u proces učenja.

Prvi dan tečaja upoznali smo se i predstavili svim sudionicima tečaja.S obzirom na temu tečaja slijedio je odlazak u grad Soverato gdje smo se upoznali s lokalnim proizvodima koji se prodaju u trgovinama.saznali smo dosta o autohtonom proizvodu,biljci bergamot koja uspjeva jedino u području Calabrije te o njenoj važnosti za cijelu regijuNaučili smo , probali i omirisali sve produkte biljke bergamot.

 

Drugi dan smo koristeći engleski jezik sudjelovali u aktivnosti pod nazivom Graditude nature scavanger tražeći elemente iz prirode povezujući tako sebe i prirodu koristeći vid,sluh,miris,opip i okus.

Posjetili smo i Botanički vrt u starom naselju Soverato te kroz različite aktivnosti upoznali biljke toga podneblja.

Treći dan smo započeli diskusiju  te iznošenjem vlastitoga mišljenja o pojmovima osoba,učitelj,Europa,Europski građanin,ekologija,odgoj za okoliš,zelena škola,održivost i samoodrživost.

Naučili smo kako naše promišljanje može pomoći učenicima,razredu i školi.Svi učenici trebali bi razvijati ključne kompetencije za cjeloživotno učenje te bi trebali imati koristi od visokokvalitetnih iskustava učenja od ranog djetinjstva kroz cjelokupno obrazovanje.

Slaganje citata i rasprava.“Tell me and I forget,teach me and I may remember,involve me and I learn.

(Benjamin Frenklin)

Četvrti dan smo kroz kreativnu aktivnost izrađivali hvatača snova prikupljajući elemente iz prirode,upoznavajući osobine članova svoga tima što su oni potvrdili ili dodatno objasnili.

Snimili smo TV-emisiju u kojoj smo mi kao sudionici glumili političara,građanina i novinara s temom očuvanja prirode,održivosti,eco-proizvodima i zagađenju na globalnoj razini.

Peti dan smo posjetili lokalnu tržnicu upoznajući se sa različitim eco proizvodima i raznolikošću voća i povrća toga kraja.

Istoga dana posjetili smo i staro selo Badolato te samostan u kojemu štićenici sami uzgajaju svoju hranu brinući se o eco proizvodima iz svoga voćnjaka i povrtnjaka prikupljajući kišnicu za zalijevanje i vlastiti kompost.

Na kraju edukacije podijeljeni su certifikati i dokumenti o održanoj edukaciji.


OUTDOOR LEARNING

Učiteljica Svjetlana Celinšćak sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti u Soveratu ( Italija)  od 5. do 10. lipnja 2023. Agencija Associazione culturale Jump - Gioventù in riSalto organizirala je tečaj pod nazivom "OUTDOOR LEARNING - Teachers and staff team building - working together and building cooperation projects“.

 

Edukaciji su se pridružili učitelji iz Hrvatske, Latvije i Slovačke.

Tečaj je temeljen na korištenju induktivne metode podučavanja s  idejom da je veća vjerojatnost  učenja kada su sudionici aktivno uključeni u proces učenja. Ova se metoda podučavanja jako dobro slaže s temom poučavanja na otvorenom. Poticanjem  sudjelovanja, razvijanjem prirodne i spontane znatiželje  poboljšali smo i svoj govor drugog jezika govoreći o problemima iz stvarnog svijeta i novim inovativnim nastavnim metodama.

 

Prvi dan tečaja predstavili su se i upoznali sudionici tečaja. Obzirom na Temu tečaja slijedio je odlazak na otvorene prostore i  u sam centar mjesta Soverato te aktivnost „Outdoor Mission Impossible Team Building Game“ kroz koju smo trebali od lokalnog stanovništva na engleskom jeziku otkriti stari naziv mjesta te koju poznatu umjetninu imaju u mjestu. Nakon toga nastavili smo s  upoznavanjem  s lokalnom kulturom, načinom života, tradicijom i povijesti mjesta.

 

Drugi dan započeli smo slaganjem citata „ I never teach my pupils, I only attempt to provide the conditions in wich they can learn.“ (A.Einstain) nakon čega smo raspravljali  o važnosti obrazovanja na otvorenom i o tome kakve uvjete  europske škole pružaju  učiteljima za ostvarivanje nastave na otvorenom. Zatim smo kroz aktivnost Feeling Nature nastojali doživjeti svijet koristeći svih 5 osjetila pa čak i 6. koji je intuicija. Sluh, vid, njuh, dodir i okus, svi su oni dio koraka aktivnosti u kojoj

koristeći svoj osjećaj možemo razviti vještine (4C)  21. stoljeća: komunikaciju, suradnju, kritičko mišljenje i kreativnost, ali prije svega naučiti i kako nekome vjerovati.

 

Organizirano smo kao team posjetili staro neselje Soverato kako bismo provjerili činjenice otkrivene u prvoj aktivnosti prethodnog dana. Hodanjem kroz mjesto kroz razne zadatke otkrivali smo lokalnu kulturu i tradiciju ovih prostora.

Treći dan započinje iznošenjem svojeg mišljenja te diskusijom o pojmovima… Ja sam osoba, Ja sam učitelj, Europa, Europski građanin, Ekologija, Odgoj za okoliš, Otvoreno obrazovanje… te na koji način naše promišljanje može pomoći našim učenicima, razredu i školi.  Svi učenici trebali bi  razvijati ključne kompetencije za cjeloživotno učenje te bi trebali imati koristi od visokokvalitetnih iskustava učenja od ranog djetinjstva kroz cjelokupno obrazovanje.

 

Nakon teorije  krenuli smo na sljedeću nastavu na otvorenom te slažemo još jedan citat „Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn“ ( Benjamin Franklin) . Nakon svih osobnih razmišljanja o tome pokušali smo pronaći svoj životni aforizam. Napisali smo ga na svom materinjem jeziku, a zatim su ga preveli na engleski. Morali smo ga objasniti ostalim sudionicima edukacije te je to  bio  lijep trenutak u kojem je svaki učitelj podijelio osobna iskustva iz svog života.

Četvrti dan kao dio poučavanja na otvorenom posjetili smo povijesni lokalitet Parco Archeologico Nazionale di Scolacium uprovinciji Catanzaro na kojem smo se kroz stručno vodstvo upoznali s bogatom poviješću lokaliteta.

U kreativnoj aktivnosti na otvorenom izrađivali smo hvatača snova. Nakon saznavanja  stare legende o hvataču snova dobili smo dio materijala za izradu te smo ostale elemente trebali naći u okolišu. Osim toga trebali smo postaviti pet različitih elemenata koji predstavljaju pet različitih koraka ili važnih događaja u našem  životu. Prije nego što smo objasnili svoj rad, ostali su pokušali opisati tuđe radove iznoseći osobna mišljenja. Bio je to savršen način da se stupi u kontakt s prirodom, iskusi učenje na otvorenom i vježba engleski.

 

Peti dan posjetili smo lokalnu tržnicu kako bismo se upoznali sa raznolikošću proizvoda ovih prostora te potaknuli promišljanje o važnosti otvorenog istraživanja u svrhu novih spoznaja o pojedinom prostoru. Taj dan posjetili smo i Badolato, općinu i grad u pokrajini Catanzaro u regiji Kalabrija.

Na kraju edukacije podijeljeni su certifikati i dokumenti o održanoj edukaciji.


!

EKO ŠKOLA

 

 

SUVAG

Kalendar
« Ožujak 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 9. 2014.

Ukupno: 368323
Ovaj mjesec: 1016
Ovaj tjedan: 357
Danas: 49
PRISJETIMO SE
PORTALI

 

 

POMOĆ U UČENJU MATEMATIKE: 

TONI MILUN   

Antonija Horvatek: Matematika na dlanu

Korisni linkovi


 > Enter
 > Bug


CMS za škole logo
Osnovna škola Šestine Zagreb / Podrebernica 13, HR-10000 Zagreb / os-sestine-zg.skole.hr / ured@os-sestine-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju