« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
I sretni su jer se poput djece raduju malim običnim stvarima koje ih okružuju; njihovo oko uočava najčudnije detalje.
(S. Glavašević, Priča o pjesnicima)
Danas su osmaši ozbiljno promišljali i razmišljali o važnosti citiranja i navođenja građe u nekome radu. U srednjoj ih školi očekuje još više samostalnog istraživanja pri oblikovanju pisanog teksta te su sa zanimanjem pratili sat održan u školskoj knjižnici, gdje književne građe za citiranje ima napretek.
Cilj sata bio je razumjeti potrebu svakoga autora nekoga djela da zaštiti svoje vlasništvo te poštivanje istog i navođenje izvora znanja prema pravilima citiranja.
Učenici se često služe podacima iz knjiga, časopisa, enciklopedija i skidaju podatke s interneta ne razmišljajući o tome kako trebaju obvezno napisati odakle su preuzeli te informacije. Znanje je dostupno svima i trebamo se njime služiti, ali uz neka jednostavna pravila.
Za različite izvore citiranja postoje različita pravila. Bitno je naglasiti kako svaki interpunkcijski znak ima svoju ulogu. Postoje izravna (nečija prepisana ideja od riječi do riječi) i neizravna citiranja/parafraziranja (nečija ideja prepričana svojim riječima).
Učenici su na radnim listovima zaokruživali istinitost tvrdnje te provjeravali svoja citiranja prateći jasne upute o njima.