Odabrani udžbenici za školsku godinu 2019./2020.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.
Upute
Zalogajcek2_osobnaiskaznica
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U predmetnoj nastavi provedena je anketa o kulturi čitanja učenika 7. i 8. razreda.
Anketu je osmislila i provela knjižničarka. Sudjelovalo je 63 učenika. Anketa je obuhvatila podatke o ispitaniku, općenite podatke o čitanju, podatke o čitanju i slobodnom vremenu, te pitanja vezana uz školsku knjižnicu. Osnovni cilj ankete bio je utvrditi koliko čitaju učenici, kako doživljavaju čitanje, što vole čitati i kako doživljavaju svoju školsku knjižnicu. Anketa je uglavnom pokazala očekivane rezultate.
Podjednaki broj učenika voli čitati i čitaju jer moraju. 51 % učenika nada se da će im čitanje biti zabavno i doživljavaju ga većinom kao mogućnost da nauče nešto novo.
Knjige za čitanje učenici najčešće biraju po naslovu, temi i preporuci učiteljice, a najrjeđe po autoru ili reklami. Najinteresantnije su im knjige koje govore o djeci njihove dobi, pustolovne i ljubavne.
83 % ispitanika do knjiga dolazi posudbom iz knjižnice, pa ne začuđuje podatak da preko 50 % učenika kod kuće ima samo od 5 do 30 knjiga.
Načinom kako čitaju zadovoljno je 73 % učenika, ali ih većina i želi poboljšati svoje čitanje i to s više čitanja kod kuće.
Od super knjiga koje su učenici pročitali najčešće su navodili djela iz lektire (Maturalac, Vlak u snijegu, Poljubit ću je uskoro, možda, Divlji konj, Junaci Pavlove ulice), a od djela lijepe književnosti najbolji su Harry Potter i Sumrak saga.
U slobodno vrijeme 76 % učenika čita povremeno, a više bi čitali kad bi znali koji su im naslovi zanimljivi i kad bi njihov trud pri čitanju bio nagrađen.
Prošlog ljeta najviše su se čitali časopisi za mlade (12 %), sms poruke (10,6 %), knjige s lektirnog popisa, te natpisi i reklame (8 %), chat poruke (6,6 %), križaljke i rebusi (6 %), stripovi, recepti za pripremanje hrane, prijevodi stranih filmova (4,6 %).
Školsku knjižnicu učenici su najviše koristili radi posudbe lektire (28 %), zatim radi čitanja knjiga (14,6 %), pisanja domaćih zadaća (10,9 %), čitanja časopisa (9,7 %), druženja s prijateljima (8,5 %), razgovora s knjižničarkom (7,3 %), te nešto manje radi posudbe drugih knjiga lijepe književnosti (2,4 %). U knjižnici nije moglo dobiti traženu knjigu više puta 32 % učenika, a jednom ili dvaput 28 % učenika. Unatoč tome, 52 % učenika smatra da knjižnica zadovoljava njihove potrebe.
Za kraj ankete učenici su naveli koje potrebe ne zadovoljava njihova školska knjižnica. Najčešće je navedeno da nema dovoljno knjiga lektire za svakog učenika, da nema dovoljno knjiga za slobodno čitanje, te da nema računala za korisnike.
Anketom se nastojalo ne samo prikupiti podatke o čitateljskim navikama i odnosu učenika prema čitanju, već i potaknuti ih da iskažu što poboljšati u radu školske knjižnice. Tako se čini da bi učenici čitali samo ono što im je zanimljivo, voljeli bi da školska knjižnica ima više knjiga za lektiru i za slobodno čitanje, te da je opremljena računalima za korisnike.
Učenici 3.a sudjelovali su 25. 10. u kvizu Bijeli jelen koji se održao u knjižnici. Podijeljeni u skupine ''Jeleni'' i ''Bijeli lavovi'', pokazali su da su pažljivo pročitali djelo i s lakoćom odgovarali na pitanja. Ipak, snalažljiviji i brži bili su članovi skupine ''Jeleni'' koji su zasluženo pobijedili. Druženje i natjecanje bili su dobar način da učenici obrade lektiru na drugačiji način te se zabave u knjižnici.