« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dan slova Pi i Međunarodni dan matematike uz LegoMatiku
Učenici od 5. do 8. r. OŠ Skrad ove su godine Međunarodni dan matematike i Dan slova Pi zajedno s učiteljicom matematike Dianom Cindrić obilježili 14. ožujka na drugačiji način nego prijašnjih godina, igrom s Lego kockicama.
Igra je aktivnost učenika koja jača i nagrađuje samu sebe. Kroz igru učenici upoznaju sebe, svijet oko sebe i uče. Igra utječe na fizički rast djeteta, razvoj njegove inteligencije, stjecanje iskustva i znanja. Kroz igru dijete uči i o fizičkom okruženju i pravilima, koja u njemu vladaju. Igra s Lego kockicama je konstrukcijska igra u kojoj dijete povezuje i sastavlja određene predmete u cjelinu ili dijeli cjelinu na određene dijelove. Lego kockicama kao konstrukcijskim materijalom koji se može koristiti u različitim fazama učenja i poučavanja
podržavamo kod djece izravan razvoj mašte, finu motoriku, domišljatost, prostornu orijentaciju, logičko i kreativno mišljenje te percepciju boja, brojeva i oblika.
Učiteljica Alisa Zimerman iz SAD-a iskoristila je Lego kockice za poučavanje
matematike. Ona je pomoću Lego kockica jednostavno objasnila učenicima matematičke pojmove zbrajanja, oduzimanja, razlomke, dijeljenje, kvadriranje, aritmetičku sredinu , pojmove koje djeca lako savladavaju kroz igru. Zbog toga smo ove godine, uz Dan slova Pi i Međunarodni dana matematike odlučili isprobati metodu igre i učenja uz Lego kockice.
Na satovima matematike učiteljica je svim učenicima od 5. do 8. r. prikazala kratku prezentaciju o povijesti i značenju broja Pi nakon čega su odigrali Kahoot kviz kroz koji su ponovili zanimljivosti o tom broju. Potom su učenici, u parovima slagali Lego kockice i tako, grupirajući ih u cjeline ili dijeleći ih na određene dijelove ponavljali već naučene sadržaje o razlomcima, zbrajanju i oduzimanju razlomaka, kvadriranju, aritmetičkoj sredini i Pitagorinom poučku.
Učenici 5. r. pomoću Lego kockica ponovili su prikazivanje razlomaka kao dijelove
cjeline, što je razlomak, koji su dijelovi razlomka, što nam predstavlja brojnik, a što nazivnik razlomka. Pomoću Lego kockica gradili su tornjeve te su tako zorno uspoređivali razlomke kao odnose dviju veličina, uspoređivali su prirodne brojeve te ih zbrajali. Kako su kroz prezentaciju saznali zanimljivost kako se na brodovima nalazi 3.14% Pi - rata, učenici su zaokruživali broj Pi na desetinke, stotinke i cijeli dio te su pretvarali 3.14 % u decimalni broj primjenjujući množenje s dekadskom jedinicom.
Šestaši su uz pomoć Lego kockica ponovili zbrajanje i oduzimanje razlomaka te
kvadriranje prirodnih brojeva. Kroz igru su ponovili izračunavanje površine i opsega kvadrata i pravokutnika brojeći Lego kockice od kojih su sastavljeni navedeni likovi. Također su zaokruživali broj Pi na desetinke, stotinke i cijeli dio te su pretvarali 3.14 % u decimalni broj primjenjujući množenje s dekadskom jedinicom.
Učenici 7. r. su Lego kockice koristili za ponavljanje kvadriranja i aritmetičke sredine dok su osmaši pomoću Lego kockica dokazali Pitagorin poučak. Svi učenici su na kraju sata matematike složili broj Pi koristeći Lego kockice.
U stvaranju s Lego kockicama ostvareni su različiti odgojno - obrazovni ishodi učenja i poučavanja iz Kurikuluma matematike kao i mnoge međupredmetne teme posebno u komunikaciji i odnosu između učenika i učenika te učenika i učitelja, znatiželja, razvoj radnih navika, kreativnost, eksperimentiranje, obzirnost i solidarnost te pozitivna slika o sebi.
Učenicima je ovakav način ponavljanja gradiva bio vrlo zanimljiv i izazovan jer su kroz igru ponavljali i učili, zaključivali i povezivali nastavne sadržaje. Učenjem i ponavljanjem kroz igru učenici su uvidjeli kako matematika ne mora biti teška i dosadna već zabavna i zanimljiva, a kao rezultat igre nastali su šareni Lego radovi koji će krasiti matematičku učionicu i pomoći u budućem učenju.
Na kraju su učenici i učiteljica napravili e - knjigu u digitalnim alatu BookCreator s
fotografijama svih aktivnosti.
Pripremila: Diana Cindrić
PREPORUČENO
CIJEPLJENJE PROTIV
HPV-a
Na poveznici možete pronaći
više informacija o
cijepljenju protiv HPV-a
cijepljenje je preporučeno
za učenike 8.razreda.
POVEZNICA
UDŽBENICI ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025.
U ŠKOLSKOJ GODINI 2024./2025. OPĆINA BROD MORAVICE NE FINANCIRA NABAVU RADNOG MATERIJALA ZA UČENIKE KOJI DOLAZE IZ OPĆINE BROD MORAVICE. RODITELJI KUPUJU SAMI: RADNE BILJEŽNICE, LIKOVNE MAPE I OSTALI RADNI MATERIJAL NAVEDEN U PRILOŽENOM POPISU. UDŽBENIKE DOBIVAJU U ŠKOLI, NJIH PLAĆA MZOM.
RODITELJI UČENIKA S PODRUČJA OPĆINE SKRAD I OPĆINE RAVNA GORA I OVE GODINE IMAJU SVE BESPLATNO. KUPUJU SAMO PRIBOR ZA RAD I BILJEŽNICE.
UČENICI UDŽBENIKE DOBIVAJU U ŠKOLI PRVOG DANA NOVE NASTAVNE GODINE.
Ravnateljica: Vesna Pintar-Grgurić