Pragom tvojim morali smo proći
još maleni, u svijet znanja poći
budiš naše nade, budiš naše želje
Tiho uvijek skrivaš djetinjstva veselje…
ref. Let, let, let naš je cijeli svijet
Najdraža školo, ti si za pet!
Let, let, let, naš je cijeli svijet
imotska školo ti si za pet!
Ti, što nosiš Radićevo ime
Tu si mnoga ljeta, mnoge zime
U tebi su rasli, danas mnogi znani
U tebi su cvali naši Imoćani
ref. Let, let, let...
Ti još uvijek istim žarom sjajiš
Ti još uvijek mnoge tajne tajiš
Svakog dana mudro nešto novo zboriš
Svjetlom znanja svijetliš, svima nam goriš
ref. Let, let, let...
Jona Glibota (učiteljica)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
7. sat 13:15 - 14:00
"ULAŽEM U SEBE" PSIHOSOCIJALNI TRETMAN MLADIH S PROBLEMIMA KOCKANJA
Znanstvena istraživanja potvrđuju kako kockanje mladih predstavlja rastući oblik rizičnog ponašanja posljednjih dvadesetak godina na području Republike Hrvatske. Pritom je sportsko klađenje najučestalija i najatraktivnija igra na sreću kod mladih. Rezultati prvog nacionalnog i sveobuhvatnog istraživanja kockanja mladih, provedenog na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, pokazuju da se oko 36% mladića, učenika srednjih škola, redovito kladi na sportske rezultate, a preko 20% njih razvilo je neki oblik štetnih psihosocijalnih posljedica povezanih s kockanjem. Navedeno se negativno odražava na aktualno psihosocijalno funkcioniranje koje je povezano s brojnim drugim rizičnim ponašanjima i problemima mentalnog zdravlja te rizično djeluje prema budućem zdravom razvoju. Pritom su posljedice takvog intenziteta da zahtijevaju stručnu psihosocijalnu intervenciju.
Program „Ulažem u sebe“ predstavlja strukturirani psihosocijalni tretmanski program namijenjen mladima koji ekscesivno/prekomjerno kockaju (klade se) te su razvili ili su počeli razvijati štetne psihosocijalne posljedice povezane s aktivnostima kockanja. Najčešće štetne posljedice su:
psihološke i emocionalne: preokupacija igrama na sreću i učestalo razmišljanje o istima, nemir, tjeskoba, učestale promjene raspoloženja, teškoće regulacije emocija i poriva za kockanjem, i dr.
socijalne: narušeni odnosi, sukobi s roditeljima i drugim članovima obitelji, prijateljima te ostalim bliskim osobama, isključivanje iz uobičajenih aktivnosti (primjerice, obiteljska okupljanja, aktivnosti slobodnog vremena, vršnjačka druženja, interesne skupine), i dr.
obrazovne: zanemarivanje školskih i/ili akademskih obveza, neredovito prisustvovanje nastavnom procesu, slabija postignuća, i dr.
financijske: trošenje prevelike količine novca na aktivnosti kockanja/klađenja, dugovi, prodaja osobnih i/ili obiteljskih stvari, posuđivanje novca, uključivanje u druge rizične aktivnosti što može uključivati i imovinska kaznena djela.
Opći cilj Programa je postizanje stabilne apstinencije od kockanja/klađenja te smanjenje širokog spektra negativnih psihosocijalnih posljedica.
Mladi se u Program mogu uključiti samoinicijativno, u dogovoru s roditeljima/skrbnicima ili na temelju dobivene preporuke od strane stručnih službi iz sustava odgoja i obrazovanja (primjerice, srednje škole i učenički domovi), socijalne skrbi (kao što su centri za socijalnu skrb, centri za pružanje usluga u zajednici i obiteljski centri) ili zdravstva.
Za više informacija o Programu, načinu uključivanja i participaciji korisnika obratiti se možete na sljedeće kontakte: T. 01 245 7578 E. sanja.radic.bursac@erf.unizg.hr, lucija.lamesic@erf.unizg.hr