Pragom tvojim morali smo proći
još maleni, u svijet znanja poći
budiš naše nade, budiš naše želje
Tiho uvijek skrivaš djetinjstva veselje…
ref. Let, let, let naš je cijeli svijet
Najdraža školo, ti si za pet!
Let, let, let, naš je cijeli svijet
imotska školo ti si za pet!
Ti, što nosiš Radićevo ime
Tu si mnoga ljeta, mnoge zime
U tebi su rasli, danas mnogi znani
U tebi su cvali naši Imoćani
ref. Let, let, let...
Ti još uvijek istim žarom sjajiš
Ti još uvijek mnoge tajne tajiš
Svakog dana mudro nešto novo zboriš
Svjetlom znanja svijetliš, svima nam goriš
ref. Let, let, let...
Jona Glibota (učiteljica)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
7. sat 13:15 - 14:00
Poštovani čitatelju,
ono što stoji pred Vama, rezultat je školskoga projekta koji se provodio u Osnovnoj školi „Stjepan Radić“, Imotski u školskoj godini 2021./2022., a u sklopu natječaja Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije „Čuvari baštine“. Djelovanje malih „Čuvara baštine“ Imotskog i Imotske krajine te njihovih odraslih pomagača usmjereno je na obogaćivanje i jačanje čitalačke i emocionalne pismenosti njegovanjem i čuvanjem usmene književnosti narodnih predaja i zapisa, zavičajnoga jezika, dijalekta i tradicije. Svrha je projekta prikupljanje priča i legendi nastalih usmenom predajom, njihovih zapisa, kao i lokalnih poslovica i izreka; prepoznavanje emocije koja je u njihovoj srži; objašnjenje emocije riječima i dječjim likovnim ostvarajima te, naposljetku, promocija nematerijalne kulturne baštine Imotskog i Imotske krajine.
U projektu su sudjelovali učenici od prvoga do osmoga razreda te njihovi brojni učitelji. Projektni zadatci bili su prilagođeni i učenicima s teškoćama u razvoju te darovitim učenicima. Učenici su na satovima Hrvatskoga jezika obogatili znanje o usmenoj narodnoj književnosti; razgovarali su sa svojim roditeljima, bakama i djedovima o starim legendama našega kraja; likovno su i literarno kanalizirali neugodne emocije (strah, anksioznost, ljutnju) u ostvarenje nečega pozitivnog i trajnog, čime su obogatili sliku o sebi i poboljšali samopouzdanje. Snimili su videouradak o provedbi projekta; osmislili vlastitu slikovnicu na temu jedne od zapisanih legendi; videosnimkom svoga scenskoga nastupa pokazali i dokazali da „I kamen osjeća“; interaktivnom nas mapom proveli imotskom usmenom baštinom; dodirnuli i osluhnuli osjećaj; zapjevali, ali i zaplakali… Poezijom iz učiteljskoga pera otkrili su da su pjesnici među nama, a osjećaji u svima nama. Njegujući kulturno blago svoga kraja, prepoznavali su svoje i tuđe osjećaje, ali i geste, mimiku te tjelesne senzacije koje prate određene osjećaje. Osvijestili su međudjelovanje misli, osjećaja i ponašanja te učili upravljati svojim emocijama.
U nadi da ćete uživati u prelistavanju ove brošure, kao što smo mi uživali u njenoj izradi, prepuštamo Vas čarobnom svijetu imotskih legendi!
Lara Buljan Gudelj, psihologinja