Pragom tvojim morali smo proći
još maleni, u svijet znanja poći
budiš naše nade, budiš naše želje
Tiho uvijek skrivaš djetinjstva veselje…
ref. Let, let, let naš je cijeli svijet
Najdraža školo, ti si za pet!
Let, let, let, naš je cijeli svijet
imotska školo ti si za pet!
Ti, što nosiš Radićevo ime
Tu si mnoga ljeta, mnoge zime
U tebi su rasli, danas mnogi znani
U tebi su cvali naši Imoćani
ref. Let, let, let...
Ti još uvijek istim žarom sjajiš
Ti još uvijek mnoge tajne tajiš
Svakog dana mudro nešto novo zboriš
Svjetlom znanja svijetliš, svima nam goriš
ref. Let, let, let...
Jona Glibota (učiteljica)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
7. sat 13:15 - 14:00
U sklopu 9. Tjedna psihologije u Hrvatskoj koji se održavao od 15. do 21. veljače 2016. godine različitim događanjima i aktivnostima psihologa diljem Lijepe naše u organizaciji Hrvatskog psihološkog društva i Hrvatske psihološke komore, sudjelovali su i učenici naše škole zajedno sa svojim školskim psihologinjama Tatjanom Rašić i Larom Buljan u vidu raznih radionica.
Jedna od takvih radionica s temom „Ravnopravnost spolova“ održana je svim učenicima sedmih razreda. Psihologinje su ukazale učenicima na načelo rodne ravnopravnosti i nediskriminacije, no rodna neravnopravnost je još uvijek vrlo prisutna u društvu pa je vrijedno i važno učenicima ukazivati na nju.
Na samom početku Radionice učenici su pogledali kratki film u kojem su imali priliku vidjeti različita mišljenja učenika i njihovih profesora o neravnopravnosti spolova koja uključuju predrasude o podjeli na „muške“ i „ženske“ poslove, zanimanja i aktivnosti, izgled pa čak i iskazivanje osjećaja. Kroz film su naučili da u društvu postoji neravnonopravnost spolova i da ponekad roditelji ne odgajaju jednako dječake i djevojčice jer se smatra da su neka ponašanja primjerena djevojčicama, a neka dječacima čime se od rođenja stvaraju predrasude. Učenici su odgledani film popratili diskusijom i postavljanjem pitanja psihologinjama koja su rado odgovarale na sva pitanja.
Kroz ovu radionicu učenici su uočili razliku između spola i roda. Za razliku od spola koji je biološki određen, rod je društveno konstruirana definicija muškarca i žene, odnosno muškosti i ženskosti. Djeca uče svoj rod od rođenja, odnosno uče kako se ponašati da bi bili percipirani od drugih, ali i od sebe, kao muškarci i žene. Tijekom života to je poticano od strane njihovih roditelja, učitelja, vršnjaka, njihove kulture i društva. U mnogim kulturama dječaci su poticani pri aktivnostima za koje se smatra da otkrivaju muške crte, a djevojčice pri aktivnostima koje otkrivaju njihove ženske osobine.
Na kraju su učenici ispunjavali anonimnu anketu koju su poslije komentirali iznošenjem svojih mišljenja. Psihologinje su se zahvalile učenicima na lijepoj suradnji i poručile im da se nadaju da su shvatili da je rodna ravnopravnost jedna od temeljnih ljudskih prava koja im omogućuje da samostalno odaberu svoj put u životu neovisno o spolu. Ovom, a i drugim radionicama u sklopu Tjedna psihologije prikazalo se javnosti kako psiholozi mogu pomoći pojedincu i njegovoj okolini u poboljšanju kvalitete njihova života.
Ana Nenadić, prof.