SVJETSKI DAN TELEVIZIJE
Dana 21. studenoga obilježava se Svjetski dan televizije odlukom glavne skupštine UN-a iz ožujka 1996. godine. Na taj se način obilježava utjecaj televizije te ujedno odaje počast ulozi koju ona ima u našem svakodnevnom životu.
TV, televizija ili dalekovidnica ime je dobila od grčke riječi tele za daleko i latinske visio koja označava gledanje. Nakon mnogih izuma koji su doveli do nastanka televizijskog sustava, 1936. godine započela su prva neredovita emitiranja u Londonu. Prvi TV prijemnik u Hrvatskoj izradio je Josip Lončar kojim je 1930. godine primio signale TV emisije iz Berlina.
„KRITIČKO OKO“
Iako svakodnevno pruža niz informativnih, zabavnih, edukativnih i kulturnih sadržaja, u nekim je pogledima televizija i dalje ostala crno-bijela, a pritom mislimo na njezine dobre i loše strane.
Silan izbor sadržaja na televiziji vrlo lako izaziva ovisnost, naročito kod mlađe publike kojoj često biva zamjena za odgajatelja. Problem je u tome što u prosjeku svakih sat vremena dnevno televizija prikaže oko četrdesetak nasilnih prizora, čak i kroz crtiće. Pokušajte se sjetiti posljednjega crtića ili filma u kojem niste vidjeli niti jednu nasilnu scenu.
Nažalost, televizija postaje sve sličnija tabloidima, a da ne spominjemo kako se njena moć koristi i u manipulativne svrhe. Stoga je važno na ponuđene sadržaje gledati kritičkim okom. Razmislite o tome kad se idući put udobno smjestite u svoj naslonjač i pritisnete gumb daljinskoga upravljača.
TV I RADIO ŠKOLARAC
U našoj školi od prošle školske godine djeluje TV Školarac, a prva prikazana emisija Izvanredne vijesti objavljena je u lipnju 2020. godine. Nakon toga, prikazane su i emisije Blagdan sv. Josipa i Dan očeva, Dobrodošli prvašići i Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, koje su priredili učenici s učiteljima Aleksandrom Lukić Skelić i Tomislavom Tomićem.
TV Školarac je nastao kao logični nastavak Radio Školarca koji djeluje u našoj školi od 2008. godine pod vodstvom Aleksandre Lukić Skelić te ostvaruje zapažene rezultate i na državnoj razini smotre LiDraNo.
ANKETA
Učenice Medijske skupine Sara Gašpardi, Korina Obrvan, Sara Obrvan i Maris Gluščević s učiteljem Tomislavom Tomićem osmislile su anketu povodom Svjetskog dana televizije u kojoj je sudjelovalo 85 učenika naše škole.
Na pitanje uz koji medij učenici svakodnevno provode najviše vremena, njih čak 87% najviše vremena provodi uz računalo ili mobitel, uz knjigu 7% učenika dok uz televiziju njih tek 6%. Najveći broj ispitanih učenika tako uz televiziju provode 1 do 2 sata dnevno, a uz mobitel čak 2 do 4 sata dnevno.
Što se tiče sadržaja koje gledaju na televiziji, naši učenici najviše vole gledati serije (44%), filmove (31%), zabavne emisije (18%), dok samo preostalih 8% učenika vole gledati dokumentarne i informativne emisije.
Neke od omiljenih serija koje naši učenici vole gledati su: Prijatelji, Dar Mar, Stranger Things, Stotina, Na granici, Rick i Morty i Kuća od papira, a omiljeni su filmovi: Čudo, Sam u kući, Osvetnici (The Avengers), Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu i Zvjezdani ratovi.
Iako je prema rezultatima ankete jasno da utjecaj i moć televizije među učenicima opada, ipak njih 65% više voli provoditi vrijeme uz dobru seriju ili film na televiziji, a ne na mobitelu uz TikTok, Facebook, Instagram i YouTube.
Sve dosadašnje emisije TV Školarca dostupne su na YouTubeu, a znamo da se veselite novim emisijama i uživanju uz kvalitetan sadržaj kojeg za vas pripremaju vrijedni učenici naše škole sa svojim učiteljima.
Izvanredne vijesti https://www.youtube.com/watch?v=nUUbGrXfwiM
Blagdan sv. Josipa i Dan oče https://www.youtube.com/watch?v=43qhs8kx--o
Dobrodošli prvašići https://www.youtube.com/watch?v=h5GjFOBpDTs
Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje https://www.youtube.com/watch?v=zY977WV1pTU
pripremio: Tomislav Tomić, prof
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |