ČITANJE NE POZNAJE GRANICE – ZAVRŠNI SUSRET S UČENICIMA IZ SLOVENIJE
Autor: Ivana Kosko, 29. 5. 2024.
U utorak, 28. svibnja 2024., u Osnovnoj školi „Stjepan Radić” Božjakovina održan je završni susret učenika u sklopu projekta Čitanje ne poznaje granice. Ovaj projekt, čiji je cilj unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog, poticanjem čitanja naglas i razvijanjem različitih vrsta pismenosti, okupio je učenike 4. b razreda naše škole i 3. b razreda iz POŠ Marijeta ob Dravi iz Slovenije. Ciljevi projekta uključuju promicanje hrvatske i slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture, te poticanje istraživačkog učenja i kritičkog mišljenja. Učenici su kroz projekt razvijali svoje čitalačke sposobnosti, obogaćivali vokabular, usvajali metode istraživačkog rada i unapređivali vještine javnog nastupa. U sklopu projekta učenici iz Hrvatske čitaju tekst slovenskog autora, a učenici iz Slovenije čitaju tekst hrvatskog autora. Više pročitajte u nastavku ove vijesti.
Oživljavanje knjige kroz igru
Ove godine, 4. b razred OŠ „Stjepan Radić” Božjakovina, pod vodstvom učiteljice Sanje Biškup i knjižničarke Ivane Kosko, obrađivao je knjigu "U blizini živi djevojčica" Ide Mlakar Črnić. Priča je to o djevojčici koja je neprimjetna u svom razredu, bez imena, prijatelja i vlastite sobe. Na nju nitko ne obraća pažnju i ne poziva je u društvo. Takva djevojčica ili dječak mogu postojati u svakom razredu i školi, čeznući za nježnošću i društvom. Slikovnica je puna topline koja potiče na empatiju prema svim prijateljima iz razreda. Ona je pretvorena u scensku igru koja je predstavljena našim novim prijateljima iz Slovenije u školskoj knjižnici.
Slovenski gosti i njihove priče
Učenici 3. b razreda iz POŠ Marijeta ob Dravskem polju došli su u pratnji učiteljice Danijele Šabader i knjižničarke Leonide Babič. Oni su čitali slikovnicu Kašmira Huseinovića Jakov lektor. Priča govori o važnosti čitanja i pravilnog pisanja. U gradu gdje su svi voljeli čitati, knjige su postale odbačene kada su se proizvodile bez nadzora urednika i lektora. Kroz igrokaz su nam pokazali tko je i što radi lektor.
Kulturna razmjena i zabava
Druženje su uveličali članovi folklorne skupine KUD-a August Cesarec spletom dječjih igara i plesova našeg kraja te ritmička skupina učenika četvrtih razreda s koreografijom na pjesmu Rim Tim Tagi Dim, za što su od gostiju dobili 100 bodova. Neizostavna je bila i nogometna utakmica u kojoj su tradicionalno pobjednika odlučivali jedanaesterci. Druženje smo završili u Arheološkom parku Andautonija u Ščitarjevu, gdje su učenici sudjelovali u obilasku postava i radionicama izrade bula i narukvica od tkanine.
Iako su se učenici iz Hrvatske i Slovenije tog dana prvi put susreli, vrlo brzo su se povezali i družili kao da svaki dan dijele školske klupe. Završni susret bio je kruna višemjesečnog truda i rada, pokazavši važnost međusobne suradnje i ljubavi prema pisanoj riječi.
Učenici su nam napisali:
Dana 28. 5. 2024. godine u našu školu su došli učenici iz škole Marijeta na Dravskem Polju u Sloveniji. Mi smo čitali slikovnicu U blizini živi djevojčica. Našu smo slikovnicu prikazali u scenama, imali smo 8 scena (činova).
U 10 sati ujutro stigli su naši gosti. Tada smo imali doručak i mini priredbu. Nakon toga smo imali predstavljanje slikovnica koje smo čitali. Zajedno smo pojeli ručak. Kada smo to završili, igrali smo nogomet i odbojku. Bili smo u Ščitarjevu. U muzeju smo radili narukvice i ogrlice.
Ana Perić, 4.b
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.