
PISA 2015
Rezultati OECD-ova istraživanja
Donosimo sa stranica Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta...
PISA (Programme for International Student Assessment), odnosno Međunarodni program za procjenu znanja i vještina učenika, svjetsko je obrazovno istraživanje koje Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) provodi od 1997. godine u zemljama članicama OECD-a i partnerskim zemljama, s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o znanju i vještinama petnaestogodišnjih učenika.
Ciklus PISA 2015 šesti je ciklus PISA-inih istraživanja (a četvrti po redu u kojemu je sudjelovala Republika Hrvatska) u kojemu se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, dok su se čitalačka i matematička pismenost ispitivale kao sporedna područja.
U usporedbi s rezultatima iz 2006. godine, kada se prirodoslovna pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je došlo do pada u prosječnom postignuću učenika u prirodoslovnoj pismenosti. Uspoređujući prosječne rezultate iz čitalačke pismenosti s rezultatima iz 2009. godine, kada se čitalačka pismenost učenika ispitivala kao glavno područje, u Hrvatskoj je vidljiv trend poboljšanja prosječnih rezultata. U usporedbi s 2012. godinom, kad je matematička pismenost bila glavno ispitno područje, hrvatski su učenici postigli statistički neznatno slabiji rezultat.
Detaljnije informacije o rezultatima istraživanja PISA 2015 dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:
https://www.ncvvo.hr/objava-rezultata-oecd-ova-medunarodnoga-istrazivanja-pisa-2015/
Podsjećamo i na nedavno objavljene rezultate drugog ciklusa istraživanja TIMSS 2015. - Međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodoslovlja učenika četvrtih razreda osnovnih škola koji su ukazali na statistički značajno bolje rezultate od onih iz prvoga ciklusa provedenoga 2011. godine. Naime, u istraživanju TIMSS 2015. hrvatski su učenici iz matematike postigli 12 bodova više, a u prirodoslovlju 17 bodova više u odnosu na postignuti rezultat TIMSS 2011.
Detaljnije informacije o istraživanju TIMSS 2015. dostupne su na mrežnoj stranici Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja na ovoj poveznici:
https://www.ncvvo.hr/rezultati-medunarodnog-istrazivanja-timss-2015/
| « Svibanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak | ![]() |
Korisno | ![]() |
| • Poliklinika za zašti... |
| • Pravobraniteljica za... |
| • Hrabri telefon |
| • Prevencija ovisnosti |
| • Poljoprivredna savje... |
| • Zaštita i spašavanje |
| • Promet Split |
| • e-Građani |
Prosvjeta | ![]() |
| • Ministarstvo obrazov... |
| • Agencija za odgoj i ... |
| • Agencija za strukovn... |
| • Carnet |
| • Vanjsko vrednovanje |
| • Vijeće učenika RH |
| • Nacionalno vijeće |
Zanimljivo | ![]() |
Stjecanje znanja | ![]() |
| • Moodle |
| • eTwinning |
| • Nikola Tesla |