

| JESMO LI ZABORAVILI ČITATI NAŠOJ DJECI ? U eri kompjutorizacije i posvemažnje elektronizacije, ima li još mjesta za drevni, stari običaj, čitati djeci prije spavanja, u slobodno vrijeme ili u trenucima učenja? Hrvatsko društvo u mnogočemu je na prekretnici, a u turbulencijama vremena ne bi bilo dobro da djeca postanu žrtve danas sveprisutnog nametanja otuđenja od same ljudske biti, od iskona životnih odnosa, od obitelji, roditelja, baka, djedova, braće, sestara i prijatelja. Čitanje djeci, kod nekih zaboravljeno ili potisnuto, danas ima možda i veću ulogu nego ikada do sada. Da li ćemo dopustiti da svijet kompjutora, tehnologije, interneta i elektroničkih igrica od malih nogu u cijelosti zauzme vrijeme koje bi trebalo biti posvećeno našoj djeci, odgoju, razgovoru, druženju roditelja i djece? Postoji li ijedno tehnološko sredstvo koje može pridonijeti razvoju sposobnosti apstraktnog razmišljanja u mozgu djeteta kao što to može živi kontakt djeteta i roditelja pri čitanju, razgovoru, pričanju živom riječju. Dr.sc.Miroslav Gjurašin, dr.med. Specijalist neurokirurgije i Voditelj Referentnog centra za dječju traumatologiju MZ RH Klinika za dječje bolesti Zagreb – Klaićeva | 

IZJAVA O VIZIJI iz
Nacionalne strategije poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2020.
Čitajmo da ne ostanemo bez riječi.
 Brojna svjetska istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji i drugi skrbnici čitaju i pričaju od najranije dobi brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine, što je izravno povezano s kasnijim uspjehom u školi i životu.
 Brojna svjetska istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji i drugi skrbnici čitaju i pričaju od najranije dobi brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine, što je izravno povezano s kasnijim uspjehom u školi i životu. 
Istraživanje koje je za UNICEF provela agencija Ipsos Puls je pokazalo da:
 UNICEF-ovo istraživanje je pokazalo i da:
 UNICEF-ovo istraživanje je pokazalo i da:
| VAŽNOST ČITANJA DJECI OD NAJRANIJE DOBI 
 S aktivnostima čitanja treba početi od djetetove najranije dobi. Istraživanja pokazuju da se mozak djeteta, kojem odrasli čitaju i pričaju, brže razvija te stoga pedijatri preporučuju rano čitanje naglas. Čitajući naglas djetetu od rođenja, izgrađujete s njime poseban osjećaj povezanosti i bliskosti, omogućujete mu odrastanje uz knjigu uz osjećaj ljubavi prema čitanju. Razgledavajte i listajte slikovnice zajedno s djetetom. Pričajte mu uz slikovnice. Pri odabiru odgovarajuće slikovnice posavjetujte se s dječjim knjižničarima i odgojiteljima. Učlanite svoje dijete u knjižnicu. Prim.mr.sc. Marija Radonić, dr.med. Specijalist pedijatar Voditeljica projekta Rođeni za čitanje Dječji odjel Opće bolnice u Dubrovniku | 

 Škola nema čarobni štapić kada je čitanje u pitanju!
 Škola nema čarobni štapić kada je čitanje u pitanju!
Angažman roditelja vrlo je važan u razvijanju sposobnosti čitanja kod djece.
Čitanje je važno za djetetov napredak,
što znači da uspješnost njegova budućeg školovanja ovisi o njegovoj sposobnosti čitanja,
a Vi ćete mu, posvetivši mu svakodnevno kratko vrijeme (pola sata), osigurati i školsku uspješnost.
Ako želite saznati više, preporučujemo Vam knjigu
M. Čudine Obradović: "Igrom do čitanja".
 Kako možete provjeriti što možda Vašem djetetu ne ide u čitanju:
 Kako možete provjeriti što možda Vašem djetetu ne ide u čitanju:
"Sjednite dijete pokraj sebe i zagrlite ga.
Pročitajte mu cijelu slikovnicu,
a zatim od njega tražite da samo naglas pročita rečenicu po rečenicu, stranicu po stranicu.
Provjerite sljedeće:
1. razumije li dijete priču (što se dogodilo, koja su glavna lica i slično), 
2. razumije li da se tekst čita slijeva nadesno i odozgo prema dolje,
3. razumije li da u sljedeći redak mora prijeći tako da se pogled ponovno vrati na početak retka
4. razumije li da se riječi sastoje od glasova
(tražite od djeteta da riječi u tekstu kaže naglas, da ih rastavi na glasove koje čuje i da rastavljene glasove koje ćete mu vi izgovoriti sastavi u riječ u tekstu, da kaže koji je prvi glas u riječi koju čuje, koliko glasova čuje u riječi),
5. pokazuje li oklijevanje i sporost kad od njega tražite da imenuje sličice ili dijelove sličica u slikovnici,
6. razumije li da se svaka riječ u tekstu na nešto odnosi, da nešto znači,
7. poznaje li slova,
8. razumije li da svako slovo označava jedan glas,
9. razumije li da svaki glas u riječi može zamijeniti slovom koje mu pripada, pa da ta napisana slova daju riječ koju može ponovno rastaviti u glasove — znači pročitati,
10. razumije li dijete da riječi složene zajedno uz razmake daju rečenicu koja nešto znači,
11. razumije li dijete cjelinu: smisao priče, tijek radnje, likove, njihove akcije i sl."

| ZAŠTO JE ČITANJE VAŽNO? 
 Ponekad se možda pitate zašto je tako važno čitati, a možda postoji i netko tko vjeruje da se i bez čitanja može postići uspjeh u školi te poslije u životu. 
 Prisjetimo se poznate stare izreke: „Pero je moćnije od mača!“ 
 
 Evo nekih razloga: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
Priredila:
Vedrana Ždero,
stručna suradnica - psihologica
| « Prosinac 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne | 
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| Dnevni tisak |  | 
|  | 
| Korisno |  | 
| • Poliklinika za zašti... | 
| • Pravobraniteljica za... | 
| • Hrabri telefon | 
| • Prevencija ovisnosti | 
| • Poljoprivredna savje... | 
| • Zaštita i spašavanje | 
| • Promet Split | 
| • e-Građani | 
|  | 
| Prosvjeta |  | 
| • Ministarstvo obrazov... | 
| • Agencija za odgoj i ... | 
| • Agencija za strukovn... | 
| • Carnet | 
| • Vanjsko vrednovanje | 
| • Vijeće učenika RH | 
| • Nacionalno vijeće | 
|  | 
| Zanimljivo |  | 
|  | 
| Stjecanje znanja |  | 
| • Moodle | 
| • eTwinning | 
| • Nikola Tesla | 
|  |