Projekt “Zidno slikarstvo Ivana Rangera na području sjeverozapadne Hrvatske”
Osnovna škola Štrigova sudjelovala je u zanimljivom projektu pod nazivom “Zidno slikarstvo Ivana Rangera na području sjeverozapadne Hrvatske”. Projekt se odvijao od veljače do travnja ove 2021. godine, i to putem platforme eTwinning.
Ideja vodilja je bila približiti učenicima kulturno blago koje nam je ostavio Ivan Ranger, najznačajniji barokni freskoslikar u Hrvatskoj. Projekt je zamislila i vodila Štefica Pokorny, vjeroučiteljica iz Gospodarske škole Varaždin.
Našu školu predstavljali su Gracie Slokan, Jakov Ladić, Jan Podgorelec, Matej Zadravec i Rafael Šajnović, pod vodstvom vjeroučitelja Višeslava Štimec Protrke, kao suautora projekta.
U provedbu projekta priključili su se ekipe OŠ Andrije Kačića Miošića Donja Voća, OŠ Ante Starčevića Lepoglava, OŠ Ivana Rangera Kamenica i OŠ Ivana Kukuljevića Ivanec.
Kroz tri online predavanja upoznavali smo zidno slikarstvo kao osobitu vrijednost umjetničke baštine Europe. Poseban naglasak stavljen je na razdoblje baroka i djelovanje Ivana Rangera. Proučavali smo osobitost njegovog likovnog izraza koji pripada kulturnoj baštini sjeverozapadne Hrvatske, uključujući i Međimurje. Naravno, iznimnu vrijednost ovdje ima crkva sv. Jeronima u Štrigovi, koja je neprocjenjiv izvor za proučavanje rada Ivana Rangera. Osim toga, oku prosječnog posjetitelja promatranje djela Ivana Rangera u Štrigovi izniman su kulturni, pa i duhovni doživljaj.
U sklopu provedbe projekta učenici su uz proučavanje literature posjećivali i lokalitete, te kreirali 8 videosnimki, 101 fotografiju, te 20 PPT prezentacija. Naša grupa predstavila je Rangerovo djelo iz Štrigove.
Ovaj projekt otvara razne mogućnosti daljih istraživanja na tom polju i povezivanja škola u proučavanju zajedničke kulturne baštine.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |