Građanski odgoj u OŠ Štrigova
Ovisnosti su ove godine bile glavna preokupacija učenika osmih razreda OŠ Štrigova te su u nadi da će osvijestiti štetnost upotrebe električnih cigareta, pretjerane upotrebe interneta i društvenih mreža, ali i drugih vrsta štetnih sredstava pripremili projekt za smotru GOO-a pod nazivom „e-ovisan“. Uočavanje problema, istraživanje istog i davanje mogućih rješenja otvora vidike kako i gdje potražiti pomoć ukoliko se padne na ispitu o ovisnostima. Uz nova saznanja o ovisnostima učenici su razvijali informacijske kompetencije, snimali su dokumentarni film, istraživali posljedice pozitivnog i negativnog odnosa prema vlastitom zdravlju te učili kako prevenirati ovisnosti.
Na izbor teme je utjecalo što sve više mladih u osnovnim školama koristi različite vrste e-nikotina. Do saznanja o električnim cigaretama i o SNUS-u najčešće se dolazi pomoću društvenih mreža.
Učenici su itekako svjesni da se problem ne može u potpunosti riješiti, ali se možda može utjecati na neke mlade. Podaci do kojih su učenici došli anketiranjem prijatelja su zabrinjavajući, a jedan od njih je da većina djece od 13 do 18 godina provodi 6 sati dnevno na internetu i to najčešće na društvenim mrežama. Drugi problem koji su osmaši detektirali je da roditelji sami kupuju svojoj djeci e-cigarete iako je u zakonu jasno navedeno da ih maloljetnici ne smiju konzumirati. Roditelji kupuju e-cigarete najčešće zbog neznanja i neinformiranosti.
Upravo zato su učenici došli do zaključka da treba informirati o posljedicama upotrebe novih sredstava na učenike, roditelje, ali i učitelje koji su svakodnevno s mladima. Roditelji i učitelji trebaju pratiti što se događa oko njih jer mladi su uvijek koji korak ispred autoriteta i koriste vrijeme za isprobavanje novih proizvoda dok odrasli ne saznaju za to sredstvo.
Projekt e-ovisan je predstavljen i na Državnoj smotri projekata 20. svibnja 2023. u Zagrebu gdje je stručni ocjenjivački sud pohvalio predstavljanje teme razrađene po zadanim koracima što se vidjelo i na plakatima i u bogatoj dokumentacijskoj mapi. Osobito su bili pohvaljeni za odabir tako ozbiljne teme koja se mora prenositi iz generacije u generaciju kako bi se vidjeli rezultati rada. A predloženo im je i da se projekt predstavi stručnim suradnicima koji najviše rade na prevenciji ovisnosti, ali i Ministarstvu obrazovanje kako bi dobili uvid u stvarno stanje na terenu.
Projekt su predstavljali: Leona Horvat (8.a), Roko Sklepić (8.a) Maja Paola Peran (8.b) i Ana Šinko(8.a). Učenici su projekt pripremili uz mentorstvo Klaudije Kežman.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |