ŠKOLSKA GODINA 2022./2023.
Dragi učenici,
ponovno smo u školskim klupama. Nadam se da ste se odmorili i skupili pregršt energije te da ste spremni za nove izazove. Vjerujem da imate dobre namjere ove školske godine organizirati svoje vrijeme kako biste stigli izvršavati sve školske obaveze pravovremeno.
Ako se slučajno vaša motivacija s vremenom izgubi, tu je nekoliko dobrih savjeta za lakšu organizaciju vremena i prostora za učenje.
Zašto trebamo učiti redovito i stalno:
1.Ukoliko uvijek ostavljaš sve za sutra, prekosutra ćeš imati dvostruko više za učiti.
2. Znam da svatko od vas želi dobiti dobru ocjenu, kao i da vam se sviđa osjećaj ponosa koji vas ispuni kad vas pohvale učitelji i roditelji.
3. Ako prije započneš, prije ćeš i završiti.
4. Ne zaboravi, ako negdje zapneš, potraži pomoć prijatelja, roditelja ili stručne osobe.
Nekoliko trikova koji će olakšati učenje:
- Uvijek pojedi nešto prije nego kreneš sa učenjem.
- Odaberi kutak za učenje - drži ga urednim i sa što manje stvari na njemu.
- Napravi plan rada i poštuj ga.
- Otkrij koji ti tip učenja najbolje odgovara.
- Istraži drugačiji pristup učenju od onog na koji si navikao- kartice za učenje, mentalne mape i dr.
- Otkloni sve ono što ti može odvući pažnju u neželjenom smjeru - mobitel, TV i druge ekrane, a s braćom se unaprijed dogovori da te ne ometaju dok učiš.
Uz sve napisano, najvažnije da znate zašto je važno ići u školu, koje su to dobrobiti i ono najvažnije - da ne zaboravite uživati, kako u učenju, tako i u igri i druženju s prijateljima.
Želim vam puno uspjeha,
Dubravka Coha Seničić,
prof. rehabilitator
ŠKOLSKA GODINA 2021./2022.
Dragi učenici,
nadam se da ste se odmorili i zabavili te da ste spremni za nove pustolovine koje nas čekaju u ovoj školskoj godini. Kako biste što lakše i uspješnije savladavali sve izazove koje će se naći pred vama, pripremila sam za vas nekoliko korisnih savjeta za učenje, koncentraciju i organizaciju vremena.
Krenimo…
- Ukoliko dosad još niste otkrili koji stil učenja vam najbolje odgovara, za početak pokušajte odrediti koji bi to bio:
Auditivni tip – ako najbolje učite slušajući, čitajte naglas gradivo ili učite s prijateljima ispitujući jedno drugo i objašnjavajući si gradivo.
Vizualni tip – tip ljudi kojima je dovoljno sjetiti se boje kojom je neka informacija bila označena da se sjete odgovora. Učite tako da koristite boje u bilješkama, crtajte si tablice, popise ili dijagrame kako bi što lakše zapamtili gradivo.
Taktilni tip – najlakše učite na praktičnim primjerima. Pokušjate sami napraviti ili izvesti neke stvari o kojima učite.
- Napravite raspored učenja i pridržavajte ga se:
Kreiraj dnevni/tjedni plan učenja na kojem piše koje predmete trebaš učiti, koje dobivene zadatke trebaš izvršiti i koliko ti treba vremena za svaki. Raspored stavi na vidljivo mjesto i prekriži zadatak kada ga ispuniš. Zadatke možeš ispisati i na samoljepljive papiriće, koje naravno gužvaš i bacaš nakon svakog ispunjenog zadatka. Ne zaboravi, plan je samo putokaz i normalno je da nekad nećemo uspjeti obaviti planirano.
- Odredite mjesto i vrijeme:
Odredi svoje mjesto za učenje i uredi ga za sebe. Mjesto za učenje neka bude ugodno, dobro osvjetljeno, prozračeno i mirno. Razmisli u koje doba dana najbolje pamtiš i planiraj učenje u skladu s tim.
- Motivirajte se!
Razmisli koje su pozitivne strane redovitog učenja i pisanja domaćih zadaća? Što ćeš postići kada riješiš zadatak ili odlično napišeš ispit znanja? Zašto ti je to važno? Sjeti se i nekih trenutaka kada ti je bilo teško nešto napraviti, ali je na kraju ispalo dobro. Što te tada motiviralo da ne odustaneš? Važno je krenuti korak po korak. Možeš pročitati gradivo i podcrtavati ključne riječi, podijeliti lekciju na više manjih tema ili početi čitati od lekcije koja ti se čini zanimljiva. Pokušaj, budi uporan, nešto će upaliti!
- Koncentracija je ključna!
Koncentracija je naša sposobnost voljnog usmjeravanja misli u željenom smjeru, odnosno, sposobnost održavanja pažnje kako bismo izvršili određeni zadatak. Prilikom učenja, trudimo se našu pažnju usmjeriti na razumijevanje i usvajanje nastavnog gradiva. Stoga, prije nego što kreneš učiti, važno je biti odmoran, sit(voditi brigu o redovitoj i pravilnoj prehrani), uoči što bi ti sve moglo odvlačiti pažnju i udalji te stvari sa mjesta na kojem ćeš učiti i riješi se najvećeg kradljivca pažnje- mobitela, jer ako svakih pet minuta provjeravaš poruke na mobitelu, nećeš se moći koncentrirati, a ukupno vrijeme učenja će se udvostručiti.
- Učite aktivno! Učite redovito!
Aktivno učenje znači učenje s razumijevanjem, a ne jednostavno „bubanje“ gradiva. Primjer aktivnog učenja je kao prvo ponavljanje gradiva u sažetom obliku, pretvaranje materijala u niz pitanja koja smo sami stvorili, itd. Kampanjsko učenje (učenje velike količine gradiva u kratkom vremenskom razdoblju) ne donosi jednako dobre rezultate kao redovito učenje. Iako su ocjene kampanjaca ponekad i odlične, njihova sposobnost dugoročne pohrane naučenih informacija je minimalna. Preporučuje se učiti u intervalima po 20-30 minuta pa odmor od 10-ak minuta i tako svaki dan. Na jednak se način usvajaju i vještine. Zasigurno nećemo naučiti slikati ili igrati tenis za jedan dan besprekidne igre.
- Izazovite jedni druge
Na kreativan i zanimljiv način možete provjeriti jeste li sve naučili ili ima još pokoja rupa u znanju. Ispitajte se međusobno s prijateljima iz razreda, on line ili uživo, putem lažnog testa ili kviza.
- Nagradite se
Odlično ste riješili ispit iz matematike, pročitali ste lektiru, uspjeli ste…Nagradite se nečime što volite (čokolada, jedna igrica na PlayStationu, aktivnost za vikend po vašem izboru) i uživajte u vlastitom uspjehu!
Želim vam prstohvat volje, šačicu truda i brdo osmijeha!!!
Dubravka Coha Seničić,
prof. rehabilitator
Literatura:
- Miljković, D., Rijavec, M.:Vodič za preživljavanje u školi, Zagreb, IEP d.o.o.
- Jerčić, M.: I učiti se može naučiti, Zagreb, Alfa d.d.
- Odgojno savjetovalište Centra za rehabilitaciju ERF-a izradilo "Kutiju školskih alata" za učenike osnovnih i srednjih škola - Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (unizg.hr)
- Škola | Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba (poliklinika-djeca.hr)
- Zvonarević, M.: Psihologija, Zagreb, Školska knjiga
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |