« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Suprotan dan obilježava se 25. siječnja. To je dan kada sve što kažete ima suprotno značenje. Učenici 4. razreda nastavu su započeli suprotnim pozdravom „Dobra večer“. Osim suprotnom komunikacijom, taj dan realizirali su i suprotnim radnjama jednog uobičajenog dana. Na Satu razrednika najprije su dogovorili neka nova suprotna razredna pravila za taj dan. Svi su preokrenuli džempere naopačke, zamijenili cipele (lijevu na desnu nogu i obrnuto), zamijenili imena i prezimena (Ante – Antea, Srećko – Srećka, Ella – Elliot, Josipa – Josip), podizanjem noge (ne ruke) javljali su se učiteljici za odgovore, sjedili su na klupi (ne na sjedalici), jeli užinu na satu, sjedili na podu (podlošku) i pisali na sjedalici. Pogledali su PowerPoint prezentaciju Suprotan dan i otkrili da se počeo obilježavati u SAD-u u 21. stoljeću svake godine 25. siječnja. Moto je Suprotnog dana „suprotnosti se privlače“.
Slijedile su aktivnosti po školi. Hodali su unatrag po hodniku i stepeništu obrnutim tenisicama i džemperima, pozdravljali ravnatelja s ravnateljica, tajnicu s tajnik, knjižničarku s knjižničar i spremačicu sa spremač te im objasnili što danas provode u školi. Svi su im se od srca nasmijali i poželjeli biti s njima u đačkim klupama. Na satu Hrvatskoga jezika pogledali su crtani film, kako je to radio crtani lik Spužva Bob Skockani koji je jednu epizodu posvetio tom danu i izluđivao sve oko sebe. Tako su odlučili i učenici 4. razreda. Zajedno su na ploči napisali pjesmu Suprotan dan.
SUPROTAN DAN
Suprotno je danas sve
U ovom danu, zar ne?
Poludjeli smo od igre svi
Radost u učionici vlada
Ovakvim učenjem smo sretni mi
Tako bi trebalo svakog dana biti
Ali suprotan dan traje samo jedan dan
Nek' nam se dogodine opet ponovi.
Dođi s nama igraj se
Ako ti se svidi dođi i dogodine
Nekako se kroz igru najbolje nauči.
Interpretaciju napisane pjesme vodili su učenici naizmjence jer su zamijenili ulogu s učiteljicom. Takva im je uloga kažu bila teška i zahtjevna jer se nisu pripremili za sat kvalitetno kod kuće. Čitali su pjesmu normalno i suprotno. Učiteljica je zauzela mjesto učenika-učiteljice i oponašala ga. Smijeh je popratio sve aktivnosti.
Pjesmu su pokušali prepisati u svoje bilježnice zamjenom desne ruke lijevom. Za domaći rad pjesmu trebaju naučiti čitati ili napamet, prepisati je suprotnim slijedom (NATORPUS NAD).
Zaigrali su online igru s riječima suprotnoga značenja i natjecali se tko će brže izgovoriti suprotne riječi.
Na satu Likovne kulture izrezali su različite oblike ključa u bijelo-crnom kolaž papiru, lijepili ih na crnu i bijelu podlogu. Tako su dobili suprotnost, pozitiv-negativ, a ključ simbolizira otvoreno-zatvoreno.
Radove su objesili na školski pano. Učenici su napisali svoj osvrt na taj dan. Zadnji zadatak bio im je nastaviti popodne kod kuće sve suprotno raditi sa svojom obitelji i sve suprotne aktivnosti zapisati na papir. Zanimljivo je bilo pročitati kako su „jeli juhu vilicom“, „mami preokrenuli tanjure na stolu“, „suprotno ležali u krevetu“…
Učenici su uživali u tom danu, nisu ni svjesni koliko su naučili kroz igru.
Video možete pogledati na sljedećoj poveznici:
https://www.magisto.com/album/video/MCVwQ1pdG1ZwInsPYnZLB3o?l=vsm&o=a&c=w.