« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Studenčani su narod bistar, doskočit i ponosit.
Najviše se ponose lipom pameti i dičnom nošnjom.
Više ljube svaki zanat nego težački.
Najviše ljube butige, trgovinu i galanteriju.
Inače, lipo i skladno govore, još lipše pivaju i pripovidaju.
(Monografija Moji Studenci, Studenci, 2003.)
U istraživačkom radu zabilježene su usmene predaje iz Studenaca. Predaje su snimljene i transkribirane tijekom nastavne godine 2022./2023. U istraživanju je sudjelovalo šest kazivača. Predaje su zapisivali učenici 5. – 8. razreda Osnovne škole STUDENCI u sklopu projekta „Predaje iz Studenaca“ koji je osmislila učiteljica hrvatskoga jezika Zvonimira Olujić, a zapisali su trinaest demonoloških ili mitskih predaja koje karakteriziraju nadnaravne protagoniste i pojave, opisuju njihov izgled i ponašanje, susret ljudi s tim bićima i njihov utjecaj na život ljudi, bio on pozitivan ili negativan.
Cilj ovog projekta bio je sačuvati predaje od zaborava i pomoću njih prikazati duh i stil pučkoga pripovijedanja. Predaje su jedan od najvitalnijih usmenoknjiževnih žanrova. Istraživanje i sakupljanje tradicijske kulture stoljećima je jedna od temeljnih civilizacijskih dužnosti. Usmena književnost najstariji je i najdugotrajniji oblik književnog izražavanja. Ovaj projekt pokazao je kako usmenoknjiževni oblici još žive na području Studenaca i većinom stariji ljudi rado se prisjete predaja koje su slušali od svojih starijih. No, što će se dogoditi s predajama, hoće li se očuvati i za neka tek nadolazeća vremena? Na to pitanje teško je odgovoriti, ali ovim projektom ipak je sačuvan dio tog usmenoknjiževnog blaga.
Kako je sve to izgledalo, pogledajte u digitalnoj knjizi koju su izradili. U njoj su opisane žanrovske karakteristike predaje i karakteristike demonoloških predaja, objašnjena su sva bića koja se javljaju u predajama na temelju analize građe i studenačkih predaja. Nakon analize predaja, nalaze se zapisi tekstova predaja, a ispod tekstova navedeni su kazivači i vrijeme kazivanja. Opisane su i prikazane sve aktivnosti koje su učenici odradili na satu Hrvatskoga jezika predstavljajući projekt.
Digitalna knjiga dostupna je na sljedećoj poveznici: https://read.bookcreator.com/WBmTaEtGxZbBwZHqgyGsuqmP7om2/iVUM-HgkQWus-TnQGNeS0Q