« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Učenici 5. – 8. razreda, njih 14, kroz mjesec listopad proučili su žanrovske karakteristike predaje i karakteristike demonoloških predaja. Proučili su bića koja se javljaju u tim predajama (vile, vještice, more i vukodlaci) na temelju analize građe.
Nakon toga učenici su u mjesecu studenom proveli terensko istraživanje i bilježili demonološke predaje koje karakteriziraju nadnaravne protagoniste, opisuju njihov izgled i ponašanje, susret ljudi s tim bićima i njihov utjecaj na život ljudi. Istraživanje se provodilo na području Studenaca, u centru i zaseocima Kašinu Okrajku, Gutićima i Vukovićima, a u istraživanju je sudjelovalo deset kazivača.
Kazivačke situacije bile su inducirane, kazivači su na upit učenika kazivali predaje, a ne iz vlastitih razloga i interesa kao što je to slučaj u autentičnim kazivačkim situacijama. Međutim, bili su jako raspoloženi, vješti i trudili su se što točnije ispričati predaje, iznijeti što više detalja. Bilo je i onih koji nisu pristali na kazivanje jer kazivanjem demonoloških predaja ne riskiraju samo svoj status pripovjedača nego i vjerodostojnost sebe kao osobe.
Učenici su snimili njihovo kazivanje, a potom transkribirali predaje. Transkribiranje se provodilo tijekom mjeseca prosinca. Slušajući predaje preko slušalica, istovremeno su ih zapisivali na računalo. Prikupili su dvadeset i tri predaje, od toga dvanaest predaja o vilama, dvije o morama, četiri o vješticama, četiri o vukodlacima i jednu o nadnaravnim pojavama. Kazivači nisu naslovljavali predaje. Naslove su dodali učenici naknadno, uzimajući u obzir glavni motiv prisutan u pojedinoj predaji koji pokreće radnju. Naslovi obično sadrže motiv demonološkog (mitskog) bića koje se pojavljuje u samoj predaji.
U mjesecu prosincu učenici su proveli još jednu aktivnost, a to je tehnika stop animacije u digitalnom alatu Filmora na temelju teksta predaje.
Primjer učeničke stop animacije možete vidjeti na sljedećim poveznicama: https://www.youtube.com/watch?v=6gdsWgf06Ug https://www.youtube.com/watch?v=2k75hMXn2BI https://www.youtube.com/watch?v=MUyKaUZi9EI.
Zvonimira Olujić, koordinatorica projekta