« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
PROJEKT „DESET DANA BEZ EKRANA“
Učenici 3. a i 3. b razreda su nakon rasprave „Mislim da bi život bez televizije bio zabavniji jer nam gledanje TV programa odnosi mnogo vremena“ krenuli u razredni projekt „Deset dana bez ekrana“ od 19. travnja do 30. travnja 2023.
Učenici su dobili dnevnik vođenja u koji su bilježili svoje bodove i zapažanja tijekom deset dana trajanja projekta. Cilj projekta je bio smanjiti vrijeme koje djeca provode pred ekranima, kreativnije osmišljavanje slobodnog vremena te razvoj kritičkog razmišljanja. Kao takav, projekt se uklapa i u ciljeve Građanskog odgoja. Tim projektom učenici su uz potporu roditelja, braće, sestara, prijatelja zajedničkim snagama poboljšali komunikaciju i suradnju u obitelji, osvijestili načine vlastitog provođenja slobodnog vremena i korištenja ekrana, razvijali nove načine organizacije vremena, uz veći naglasak na školskim obvezama i druženju unutar obitelji, komuniciranju i kvalitetnom provođenju vremena.
Učenici su najviše vremena provodili izvršavajući svoje školske obveze (zadaće, čitanje, učenje) te u igri sa članovima obitelji ili prijateljima, bavili su se raznim aktivnostima - crtanjem, slušanjem glazbe, sviranjem, crtanjem stripova, sportskim aktivnostima, provodili vrijeme u prirodi...
Većina učenika uspješno je provela svojih deset dana bez ekrana u raznim samostalnim i društvenim aktivnostima. Najviše im je nedostajalo gledanje televizije, posebice serija koje redovito prate, nogometnih utakmica, igranje igrica te dopisivanje putem mobitela.
Koliko im je bilo teško, koliko su ustrajali, što su promijenili u svojim svakodnevnim navikama te kako su utjecali na svoje bližnje najjasnije možemo vidjeti iz zanimljivih komentara učenika i roditelja tijekom projekta.
ZANIMLJIVI KOMENTARI UČENIKA:
„Svidjelo mi je što sam vrijeme provodila kvalitetnije. Ipak je bilo dosta teško tako dugo bez ekrana.“
„Svidjelo mi se što sam se više družio, ali nisam mogao gledati utakmicu. Projekt je bio dobar jer smo naučili drugačije komunicirati.“
„Bilo mi je malo teško izdržati, osobito zadnje dane.“
„Svidjelo mi se u projektu to što se i moja mama bar malo maknula od ekrana.“
„Svidjelo mi se što sam se više družila s mamom. Roditelji se nisu suzdržali bez ekrana, ali ja sam uspjela.“
„U projektu mi se svidjelo što sam više vremena bio vani. Više sam igrao društvene igrice, slagao legice.“
„Odličan projekt jer su ga i moje male sestre morale odraditi.“
„Nije mi se svidjelo što je projekt 10 dana bez ekrana bio malo prekratak.“
ZANIMLJIVI KOMENTARI RODITELJA:
„Zanimljiv projekt. Na početku smo bili zabrinuti hoće li poštivati dogovor, ali je bio jako motiviran i trudio se što uspješnije izvršiti izazove.“
„Pohvalio bih ovaj izazov. Trudila se jako da ga izvrši. Čak je i nas ostale ukućane motivirala da manje gledamo u ekran.“
„Moje dijete je pokazalo karakter i odgovornost. Ponosan sam na nju. Samim time što nije gledala TV, kvalitetnije je provodila vrijeme družeći se s prijateljima.“
„Bilo je vrlo zanimljivo, u današnje doba, provesti dane bez ekrana.“
„Svidio nam se izazov i mi, roditelji, smo se na neki način uključili.“
„U projektu mi se svidjelo to što je cijela obitelj, pa i naša manja djeca, to shvatila jako ozbiljno. Primijetili smo da se djeca puno ljepše igraju.“
„Svidjelo mi se što je dijete vidjelo koliko mogućnosti ima kad nije pred ekranom. Povremeno se javljala frustracija koja je dovodila do ideja za igru i poticala na razgovor u obitelji. Svidjelo mi se što je dijete poštivalo pravila.“
„U projektu mi se svidjelo što potiče razvoj discipline i samokontrole djeteta, stvara prostor za kreativnost i usmjerenost na širi spektar interesa.“
Učenici i učiteljice 3. a i 3. b razreda