« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
9. 12. 2022.
Jednostavni online alati za uređivanje zvuka, naziv je radionice koju je održala stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički, na ŽSV-u izvannastavnih aktivnosti 8. 12. 2022.
Na radionici je Lesički upoznala sudionike s web altom Soundtrap te platformom Podbean koje je svladala na Erasmus+ tečaju “Naš školski radio! Podcast i novi mediji kao obrazovni alati”
Na radionici je sudjelovalo 17 učiteljica i učitelja iz osnovnih i srednjih škola u Koprivničko-križevačkoj županiji. Prezentacija je dostupna OVDJE.
23. 11. 2022.
Još jednu diseminaciju kompetencija stečenih u Berlinu na tečaju “Naš školski radio! Podcast i novi mediji kao obrazovni alati”, knjižničarka Stojanka Lesički održala je jučer (22.11. 2022.) na Županijskom stručnom vijeću izvannastavnih aktivnosti Grad Zagreb – istok.
Na ŽSV-u u OŠ Marije Jurić Zagorke sudjelovalo je 20 učiteljica, pretežno profesorica Hrvatskog jezika. Nekoliko njih istaknulo je da imaju neka iskustva s izradom radijskih priloga. Nakon što je Lesički predstavila mogućnosti web alata za uređivanje podcasta sudionici ŽSV-a su razmijenili mišljenja o tome kako primijeniti podcast u nastavi.
18. 11. 2022.
Na Aktivu razredne nastave stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički jučer (17. 11. 2022.) održala je radionicu o podcastu i uređivanju zvuka u alatu Soundtrap.
Sudionici su vježbali i kako snimiti zvučni zapis putem mobitela te su dobili upute kako uređeni zvučni zapis učitati na Podbean, platforumu za udomljavanje podcasta. Na aktivu je sudjelovalo 11 učiteljica i jedan učitelj.
15. 11. 2022.
Stojanka Lesički, sudionica akreditiranog tečaja “Naš školski radio! Podcast i novi mediji kao obrazovni alati” održala je radionicu o podcastu na Županijskom stručnom vijeću knjižničara Koprivničko-križevačke županije.
ŽSV je održan 14. 11. , a na skupu su sudjelovala 24 knjižničara iz osnovnih i srednjih škola. Radionica o podastu uvrštena u Program stručnog usavršavanja - Razvoj sustava digitalno zrelih škola. Na radionici je pripremljen kratki zvučni prilog o aktivnostima tijekom skupa.
Prezentacija S. Lesički dostupna je na poveznici ŽSV knjižničara- podcast final.pptx
7. 10. 2022.
Na sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 3. 10. Stojanka Lesički, polaznica Erasmus+ mobilnosti u Berlinu, izvijestila je kolege o svom sudjelovanju na tečaju “Naš školski radio! Podcast i novi mediji kao obrazovni alati” održanom od 25. – 30. 7. 2022.
Predstavljajući kolegama tečaj u organizacije Europass akademije, Lesički je istaknula da je na tečaju učila raditi u alatima Miro i Soundtrap te na platformi Podebaan. Napomenula je i da će stečena znanja iskoristiti kako bi kroz novi eTwinning projekt “Misli održivo” s partnerima pokrenula podcast o zdravoj hrani.
Najavila je da će za učitelje razredne nastave održati radionicu na kojoj će kolegicama demonstrirati mogućnosti alata Soundtrap u uređivanju zvuka.
Škole.hr - 4. 8. 2022.
Radio Križevci - 4. 8. 2022.
Prigorski.hr - 4. 8. 2022.
3. 8. 2022.
“Naš školski radio! Podcast i novi mediji kao obrazovni alati” naziv je tečaja na kojem je u Berlinu od 25. - 30. 7. 2022. , u sklopu KA121 Erasmus+ projekta "Misli održivo", sudjelovala Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka OŠ Sveti Petar Orehovec.
Polaznici tečaja iz Španjolske, Italije i Irske i Hrvatske, učili su kako pripremiti i urediti sadržaj podcasta. Za uređivanje su koristili vrlo jednostavan web alat Soundtrap. Učili su i o platformama putem kojih je moguće doći do publike zainteresirane za slušanje pripremljenih audio sadržaja. Jedna od njih je i Podbean na kojoj su udomili i sadržaje koje su snimali na ulicama Berlina. Teme podcasta polaznici su odabirali po vlastitom interesu, a hrvatsko-španjolski tim iz OŠ Sveti Petar Orehovec i Escola La Benaula Caldes svoj je trominutni podcast posvetio problemu spavanja pod mostovima u Berlinu. Naime, polaznike tečaja iznenadili su prizori spavača pod mostovima jer su u suprotnosti s vrlo lijepo uređenim i organiziranim gradom u kojem živi oko 3,5 milijuna stanovnika.
Na tečaju su polaznici dobili informacije o platformama s kojih mogu besplatno preuzimati različite zvukove te fotografije, a kako bi prilikom uređivanja podcasta vodili računa o autorskim pravima upoznati su i s Creative commons licencama.
Kako podcast funkcionira kao radio na zahtjev pogodan je alat u obrazovanju jer pripremljene audio sadržaje u školama mogu slušati kad to njima odgovara. Sudionici tečaja posljednjeg dana predstavili su svoje ideje kako će podcast integrirati u školske kurikulume. Knjižarka Lesički predstavila je ideju za podcast čija će tema biti upoznavanje sa zdravom hranom. Za tu temu odlučila se zbog svakodnevnog problema bacanja znatnih količine hrane pripremljene u školskoj kuhinji. Temom bacanjem hrane u našoj školi počeli smo se baviti protekle školske godine u sklopu Erasmus+ projekta “Misli održivo” te je uočeno da je potrebna dodatna edukacija učenika o zdravoj prehrani.
Medijske objave:
Na školskom aktivu prirodne i društvene skupine predmeta koji je održan dana 14. prosinca 2022. učiteljica Ivana Svrtan održala je diseminaciju svoje edukacije koju je pohađala tijekom svibnja u Ljubljani.
Aktiv se održao na daljinu putem Google Meeta. Učiteljica je pohađala eduakciju ICT in my classroom koja se održavala od 16.-21.svibnaj 2022. godine u Ljubljani je detaljno prikazala tjedni program rada te prikazala dva dnevna rasporeda rada. Ponudila je nekoliko digitalnih alata koje je smatrala najkorisnijima te je pokazala kako se u njima radi. Takvi alati su bili wizer.me, quickrubrick, choice bord i padlet. S obzirom da je za zadnji dan edukacije bilo potrebno izraditi tri uratka primjenjujući naučeno, učiteljica je prezentirala i te svoje radove. Nakon toga pokazala je kako je u svojoj nastavi primjenjuje naučene digitalne alate te je pokazala nekoliko učeničkih uradaka koji su proizašli iz takvog rada. Primijenila ih je u nastavi lektire kod obrade lektire u svim razrednim odjelima predmetne nastave, u motivacijskom dijelu sata interpretacije književnog djela, u pripremi tablica za vrednovanje, u postavljanju izložbe povodom Mjeseca hrvatske knjige.
Edukacija je bila korisna na nekoliko razina, osim onog programom predviđenog, polaznici su razvijali svoje znanje engleskog jezika te stvorili poznanstva s odgojnim radnicima iz drugih europskih država s kojima se planira suradnja na e-Twining projektima. /Ivana Svrtan/
U sklopu provedbe projekta Erasmus+ učiteljica Ivana Svrtan sudjelovala je na edukaciji ICT in my classroom, u Ljubljani od 16. do 21. svibnja 2022. godine. Cilj edukacije bio je integracija ICT u redovni nastavni program i pedagoške aktivnosti, za poticanje suradnje i kreativnog razmišljanja, povećanje motivacije za učenje i omogućavanje autonomije učenika. Učenje o digitalnim alatima kao što su podcasting, GIFMaker, QR, Kudobox, padlet, Gimkit, digitalno pripovijedanje, alati za suradnju… bilo je interaktivni proces s naglaskom na projektnom radu. Slobodno vrijeme proteklo je u upoznavanju s prirodnim i kulturnim znamenitosti grada Ljubljane i Bleda, najpoznatijeg turističkog odredišta u Sloveniji.
O svojem boravku u Sloveniji, učiteljica Ivana Svrtan, govorila je kolegama za vrijeme Učiteljskog vijeća 7. srpnja 2022. godine.
U sklopu projekta, pokrenut je Debatni klub „Klinčeki“ koji redovito sudjeluje na debatnim turnirima, te se planira u novoj školskoj godini provesti e-Twining projekt. /Ivana Svrtan/
Škole.hr - 17. 6. 2022.
14. 6. 2022.
U okviru Erasmus+ KA 121 projekta koji se provodi u Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec učiteljica Ivana Svrtan, koja u školi radi kao učiteljica hrvatskoga jezika, boravila je tijekom svibnja sedam dana u glavnom gradu Republike Slovenije, Ljubljani. U okviru ovog projekta učiteljica je zadužena za uvođenje digitalnih u predmetne kurikule, za primjenu digitalnih alata u obradi i vrednovanju u okviru nastavnih predmeta Hrvatski jezik i Debatni klub te za poticanje kritičkog mišljenja spram društvenih mreža kod svojih učenika, tako da je svoj Erasmus mobilnost provela na edukaciji pod nazivom ICT in my classroom: Enhancing Students' Learning, Collaboration, Motivation, and Creativity across the Curriculum , koju organizira Primera grupa. Na edukaciji je sudjelovalo petnaestero učitelja iz Hrvatske, Srbije, Portugala, Španjolske, Italije i Rumunjske. Voditelj tečaja bio je Bart Verswijvel iz Belgije. Edukacija se održavala u cijelosti na engleskom jeziku.
Prvog dana sudionici su predstavili sebe, države i škole iz kojih dolaze. Predstavnica organizatora Tina Skočaj Skok predstavila je program te je dogovoren način rada s polaznicima. Voditelj edukacije predstavio je plan edukacije za sve dane.
Nakon toga, polaznici su uključeni u nekoliko vježbi razmjene iskustava s primjenom digitalnih alata u nastavi tijekom kojih su svi često izmjenjivali svoja mjesta kako bi se upoznali i povezali kao grupa. Razgovarali smo o ulozi koju su digitalni alati dobili uvođenjem nastavne na daljinu tijekom pojave virusa COVID-19. Zaključeno je kako ne treba pretjerivati s upotrebo tih alata, ali svakako su nam na pomoć pri prezentaciji,, obradi i vrednovanju nastavnih sadržaja. Digitalni alati su jedan od faktora koji učenje čini aktivnim.
Drugog, trećeg i četvrtog dana polaznici su kritički promišljali o upotrebi digitalnih alata u svojim nastavnim predmetima, upoznavali se s novim digitalnim alatima te pomoću njih izrađivali različite zadatke za učenike. Digitalni alati koje su polaznici naučili mogu se podijeliti u tri kategorije, lakše, srednje teške i teške. Lakši su: Padlet
Bit.ly, Kudobox, Poll-maker, Jigsawplanet, srednje teški: Mentimeter, All Our Ideas, Blooket, Quizlet, Ziplet, Wordwall, Jeopardy Labs, Socrative, teški: Action Bound, Gimkit, Grade Cam.
Padlet je digitalni alat u kojem se vrlo jednostavno učenicima podijeli virtualna ploča na koju oni mogu zalijepiti svoje uratke te je sve pregledno i nalazi se na jednom mjestu. Za izradu kvizova mogu se koristiti Mentimeter, Blooket, Quizlet, Poll-maker, Wordwall. Učiteljima može koristiti alat Quick Rubric kako bi izradili rubrike i na taj način učenicima unaprijed dali elemente koji će se vrednovati prilikom ocjenjivanja nekog sadržaja. Od zanimljivih alata tu su i Action Bound, Jeopardy Labs, Jigsawplanet koji se na različite načine mogu uvrstiti u motivacijski dio sata, u obradu nastavnih sadržaja ili u usustavljivanje.
U program edukacije bilo je uvršteno i kulturno i prirodno upoznavanje Slovenije pa su polaznici tako trećeg dana edukacije, nakon nastave, bili na izletu na Bled.
Međunarodna edukacija sve polaznike obogatila je na nekoliko razina. Svi su unaprijedili svoje digitalne vještine, razmijenili iskustva rada te unaprijedili znanja govorenja engleskog jezika.
Autor teksta: Ivana Svrtan
O mobilnosti učiteljice Svrtan objavljeni su i članci u slijedećim medijima:
1. 9. 2022.
Na Županijskom stručnom aktivu učitelja Engleskog jezika Koprivničko - križevačke županije (30. 8. 2022.), održana je diseminacija pod nazivom “Primjeri dobre prakse u nastavi Engleskoga jezika u sklopu Erasmus + KA 121 projekta u OŠ Sveti Petar Orehovec”.
Izlaganju je prisustvovalo 28 učitelja Engleskog jezika iz Koprivničko - križevačke županije. Učiteljica Silvija Ognjan Podolski iz OŠ Sveti Petar Orehovec, iznijela je primjere dobre prakse postignute suradnjom vanjskog stručnjaka, prof. engleskoga jezika Marije Jović Stevanović iz OŠ Sveti Sava iz Batočine.
30. 6. 2022.
Na Aktivu učitelja OŠ Kalnik (29. 6. 2022.) održana je diseminacija pod nazivom “Primjeri dobre prakse u nastavi Engleskoga jezika u sklopu Erasmus + KA 121 projekta u OŠ Sveti Petar Orehovec”. Izlaganju je prisustvovalo 12 učitelja iz OŠ Kalnik.
Učiteljica Engleskoga jezika iz OŠ Sveti Petar Orehovec, Silvija Ognjan Podolski iznijela je primjere dobre prakse postignute suradnjom vanjskog stručnjaka, prof. engleskoga jezika Marije Jović Stevanović iz OŠ Sveti Sava iz Batočine.
18. 6. 2022.
Učenici polaznici Dramske skupine na Engleskom jeziku u lipnju su održali ogledni sat u svojem razredu kako bi ostalim učenicima pokazali aktivnosti koje provode na dramskoj.
Učenici su pri tome izražajno čitali, recitirali kratke pjesme te provodili aktivnosti kroz pokret, mimiku, glazbu, glumu i igru.
Učenici su uživali u drugačijem pristupu učenja jezika, a najviše su im se svidjele govorne vježbe - twister tongue (brzalice) u kojima su morali brzo i točno izgovarati rečenice. Uz puno smijeha i zabave, zaključili su da je učenje jezika zabavno.
27. 5. 2022.
Učiteljica engleskog jezika Silvija Ognjen Podolski na aktivu razredne nastave (26.svibnja 2022.) predstavila je primjere dobre prakse u nastavi engleskoga jezika. Govorila je o primjerima koje je usvojila od kolegice Marije Jović iz OŠ “Sveti Sava” Batočina iz Srbije .
Podsjetimo kolegica Jović u našoj školi boravila je u funkciji vanjskog stručnjaka (od 18. - 22. 10. 2021.). Boravak kolegice Jović financiran je iz našeg Erasmus + KA 121 projekta.
Prisutne kolegice aktivno su sudjelovale zaključivši da se spomenuti primjeri dobre prakse mogu koristiti i nastavi hrvatskoga jezika i u radu dramske skupine.
18. 5. 2022.
Učiteljica engleskoga jezika Silvija Ognjan Podolski (18.5.) održala je prezentaciju na školskom aktivu prirodne i društvene skupine predmeta.
Govorila je o primjerima dobre prakse u nastavi engleskoga jezika u sklopu Erasmus + KA 121 projekta kojim su omogućene mobilnosti učenika i učitelja, ali i gostovanje vanjskog stručnjaka.
U sklopu toga u našoj školi gostovala je profesorica engleskoga jezika Marija Jović Stevanović iz Srbije. Kroz prezentaciju su prikazani primjeri iz prakse kolegice Marije, razmjena iskustva i ideja, upotreba ICT u nastavi engleskoga jezika te neke od aktivnosti koje se provode u sklopu dramske skupine na engleskome jeziku. /Silvija Ognjan Podolski/
Prezentacija je dosutpna na slijedećoj poveznici Erasmus + diseminacija .pptx
28. 2. 2022.
Profesorica engleskog jezika Marija Jović, učiteljima svoje škole (OŠ „Sveti Sava“ iz Batočine u Srbiji) predstavila je gostovanje u našoj školi u ulozi vanjskog stručnjaka. Predstavljanje za kolege iz škole održala je 25. 2. 2022.
Na slijedećoj poveznici dostupna je prezentacija profesorice Jović.
Medijske objave o boravku vanjskog stručnjaka Marije Jović Stevanović
14. 11. 2021.
RADIO KRIŽEVCI - 3. 11. 2021.
PRIGORSKI.HR - 3. 11. 2021.
WEB KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKE ŽUPANIJE - 3. 11. 2021
ŠKOLE.HR - 16.11. 2021.
Profesorica engleskog iz Srbije pokazala metode koje primjenjuje u nastavi engleskog jezika
2. 11. 2021.
Želja za usavršavanjem učiteljice engleskog jezika OŠ Sveti Petar Orehovec, Silvije Ognjan Podolski, ostvarila se unatoč nemogućnosti putovanja na strukturirani Erasmus+ tečaj u inozemstvo. Naime, u našoj školi odlučili smo unutar Erasmus+ KA 121 projekta iskoristiti novu mogućnost pozivanja vanjskog stručnjaka te smo u školu pozvali iskusnu profesoricu engleskog jezika, Mariju Jović Stevanović iz OŠ “Sveti Sava” Batočina iz Srbije. Ona je u našoj školi boravila od 18. do 22. listopada.
Iskustva su vrlo pozitivna. Ocjena je to i učenika i učiteljice Ognjan Podolski kojoj su se svidjele metode rada kolegice iz Srbije.
Žive slike, jedna su od pokazanih metoda rada profesorice Jović Stevanović. Ta metoda podrazumijeva da učenik treba napraviti „zamrznutu sliku“ na zadanu temu koju predlaže učitelj. Tu metodu gostujuća učiteljica koristila je u nastavi, ali i na satu engleskog dramskog kluba, koji je također zahvaljujući Erasmus+ programu novost u kurikulumu OŠ Sveti Petar Orehovec.
Učenicima su se svidjele i igre zagrijavanja - warm up aktivnosti, i razbijanja leda (uklanjanje blokada) - ice-breakers. Također i - Word Tennis metoda. To je metoda u kojoj se učenici natječu u poznavanju riječi na određenu temu. Učenici naizmjence govore riječi dok se ne dobije pobjednik. Dinamičnosti sata i motivaciji učenika da što više komuniciraju na engleskom jeziku pridonijele su i različite igre. Jedna od korištenih bila je i diktiranje u trku - running dictation. To je igra koji potiče učenika na aktivno čitanje, pisanje, slušanje i govor, a u kojoj sudjeluju učenici podijeljeni u parove. Zadatak je igrača da pronađu odgovore u zadanim tekstovima i postavljaju pitanja.
Dvije učiteljice izmijenile su i iskustva o korištenju nekih digitalnih alata u nastavi engleskog jezika (Kahoot, Wordwall, Edpuzzle, Quizlet), te internet stranica za engleski jezik (British Council, ISLCollective, Busy Teacher…).
- Suradnja s kolegicom omogućila mi je nove ideje i znanja u praksi. Neke od njih sam već počela primjenjivati povratkom u školu. Smatram da ovo bilo jedno veoma korisno iskustvo kako za nas učiteljice, tako i za učenike - ističe učiteljica Ognjan Podolski.
25. 10. 2021.
Erasmus+ prenosi nova znanja, vještine i iskustva, ali cilj je ovog programa sudionicima mobilnosti omogućiti i upoznavanje drugačijih kultura. Zato smo mi našoj gošći profesorici engleskoj jezika Mariji Jović Stevanović tijekom njenog šestodnevnog borakva u našoj školi nastojali pokazati i dio naše kulture.
Gošći iz Srbije omogućili smo joj kratke posjete Koprivnici (19.10.), Varaždinu (20.10.) i Zagrebu (23. 10).
Marija Jović Stevanović u središtu Koprivnice
Marija Jović Stevanović u posjetu Gradsku muzeju Varaždin
Marija Jović Stevanović na Trgu bana Jelačića u Zagrebu
18. 10. 2021.
Gostovanje vanjskog stručnjaka još je jedna mogućnost koju pruža program Erasmus+. Mi smo tu mogućnost odlučili iskoristiti u sklopu našeg novog Erasmus+ KA 121 projekta te od danas (18. 10. 2021.) u našoj školi boravi učiteljica engleskog jezika Marija Jović Stevanović iz OŠ “Sveti Sava” Batočina iz Srbije.
Učiteljica Jović Stevanović u našoj školi boravit će do 22. listopada i sudjelovati na satovima engleskog jezika te će s našom učiteljicom Silvijom Ognjan Podolski podijeliti primjere dobre prakse u metodici nastave engleskog jezika.
18. 12. 2022.
16.5. 2022.
Na Županijskom stručnom vijeću za učitelje razredne nastave Koprivničko-križevačke županije (12. 5. 2022. godine), učiteljica Emina Baričević predstavila je tečaj koji je pohađala u Irskoj od 3. do 10. 10. 2021. u sklopu K1 Erasmus+ projekta.
Na skupu je istaknula da je tečaj pod nazivom „4K – kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i kolaboracija (suradnja) u školi“ bio posvećen vještinama učenja te je kolegama ukatko predstavila neke od vještina za poticanje kreativnosti koje su učili na tečaju. Između ostalih to su: oluja ideja, pisanje zajedničke priče (uz presavijanje papira), pisanje zajedničke pjesme (akrostih, haiku, činkvina), nabrajanje riječi koje počinju nekim slovom, igra pogađanja (lik, ličnost, mjesto, životinja, prijatelj iz razreda), pokvareni telefon, intervju, anketa, razredne novine, prezentacija, podcast i video.
Napomenula je da su spomenute vještine vrlo korisne i za poboljšanje komunikacije. Izdvojila je i metode koje se mogu koristiti za razvoj kritičkog mišljenja kao što su grozdovi, insert metoda, Vennov dijagram, konceptualne tablice, vođeno čitanje, šest mislećih šešira i dr.
Izlaganje je završila navođenjem suradničkih aktivnosti te je istaknula grupni rad, slušanja priče uz bilješke i zajedničko prepričavanje, debate i slagalice.
Županijskom stručnom vijeću nazočilo je 32 učitelja, a održan je u OŠ “Vladimir Nazor” Križevci.
Prezentacija pripremljena za ŽSV dostupna je na slijedećoj POVEZNICI.
6.1. 2022.
Na sjednici Učiteljskog vijeća (5. 1. 2022.) Osnovne škole Sveti Petar Orehovec održana je diseminacija mobilnosti u Irsku u sklopu K1 Erasmus+ projekta. Učiteljica Emina Baričević koja je pohađala tečaj od 3. do 10.10. 2021. godine prikazala je učiteljima značajke tečaja kao i aktivnosti koje su na tečaju odrađene.
Tečaj je obrađivao vještine učenja pod nazivom „4K – kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i kolaboracija (suradnja) u školi“. Svaka vještina je opisana i prikazane su aktivnosti kojima se kod učenika te vještine mogu poticati i razvijati. Kreativnost se može poticati vježbama kao što su oluja ideja, pisanje zajedničke priče (uz presavijanje papira), pisanje zajedničke pjesme (akrostih, haiku, činkvina), nabrajanje riječi koje počinju nekim slovom i mnogim drugim. Igra pogađanja (lik, ličnost, mjesto, životinja, prijatelj iz razreda), pokvareni telefon (riječju ili pokretom), intervju, anketa, razredne novine, prezentacija, podcast, video i slične, vrlo su korisne za poboljšanje komunikacije. U radu s učenicima mogu se koristiti metode za razvoj kritičkog mišljenja kao što su grozdovi, insert metoda, Vennov dijagram, konceptualne tablice, vođeno čitanje, šest mislećih šešira i dr. Također se mogu provoditi i suradničke aktivnosti poput grupnog rada, slušanja priče uz bilješke i zajedničko prepričavanje, debate, slagalice (svaki dio je važan za cjelinu) i svih prethodnih aktivnosti, ali ostvarene suradnjom.
Učitelji su se na sjednici i sami okušali u nekim od aktivnosti koje je učiteljica Baričević usvojila na tečaju u Irskoj. Sudjelovali su vježbama za poticanje kreativnosti, komunikacije i suradničke aktivnosti koje su opisane u nastavku.
VJEŽBA ZA POTICANJE KREATIVNOSTI
Na papiru su 4 nacrtana kruga. Zadatak je nacrtati crteže. Kreativnost je izaći izvan okvira i krugove upotrijebiti kao dijelove crteža, a ne kao okvire. Na taj način se može poticati učenička kreativnost, da se usude i razmišljaju drukčije.
VJEŽBA ZA POBOLJŠANJE KOMUNIKACIJE
Sudionici igre su u krugu. Voditelj vježbe započinje igru rečenicom: Ja sam… (npr. Marko), volim…(npr. jagode), ne volim… (npr. bol). Sljedeći sudionik ponavlja što je rekao prethodni i dodaje svoje: Marko voli jagode, a ne voli bol. Ja sam (npr. Maja), volim slikati, ne volim kišu. Sljedeći sudionik ponavlja sve prethodno što su sudionici rekli i dodaje svoje. Igra se nastavlja u krug. Cilj ove aktivnosti je poboljšanje komunikacije pažljivim slušanjem svih sugovornika.
SURADNIČKA AKTIVNOST
Sudionici osmišljavaju riječi o zadanoj temi i zapisuju ih na ploči (desetak riječi). Dijelimo sudionike u dva-tri tima. Svaki tim ima svog predstavnika koji je okrenut leđima ploči, ali vidi svoj tim. Zatim voditelj igre zaokružuje jednu riječ na ploči. Predstavnik mora pogoditi o kojoj se riječi radi tako da mu njegovi suigrači objašnjavaju zadanu riječ. Objašnjavati se može riječju ili pokretom. Ne smije se upotrijebiti korijen riječi niti napisati ta riječ. Igrači se moraju koncentrirati na svoj tim, jer oba tima istovremeno objašnjavaju isti pojam. Tko prvi pogodi riječ dobiva bod. /Emina Baričević/
Više o tečaju „4K – kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i kolaboracija (suradnja) u školi“ i dojmovima učiteljice Baričević dostupno je u PREZENTACIJI pripremljenoj u web alatu Canva.
21. 10. 2021.
O prvoj od mobilnosti u sklopu KA 121 projekta objavljeno je nekoliko članaka u medijima.
Članci o mobilnosti učiteljice Emine Baričević dostupni u slijedećim medijima klikom na priložene poveznice:
PRIGORSKI - 19. 10. 2021.
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA - 19. 10. 2021.
KRIZEVCI.INFO - 20. 10. 2021.
RADIO KRIŽEVCI - 20. 10. 2021.
ŠKOLE.HR - 25. 10. 2021.
16. 10. 2021.
U okviru Erasmus+ KA 121 projekta koji se provodi u Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec učiteljica Emina Baričević iz PRO Gregurovec boravila je početkom listopada tjedan dana u Dublinu u Irskoj. U okviru ovog projekta učiteljica je zadužena za poticanje čitalačke pismenosti kod svojih učenika, tako da je svoj Erasmus mobilnost provela na edukaciji pod nazivom „The 4C's: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools” (4 K – kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i kolaboracija (suradnja) u školi), koju organizira Teacher Academy Irland. Edukaciji je nazočilo petnaestero učitelja iz Hrvatske, Portugala, Njemačke, Španjolske, Poljske, Italije, Češke i Litve. Voditeljica tečaja je Sarah O'Connor iz Irske.
Edukacije je započela međusobnim predstavljanjem sudionika tečaja – država, regija, škola i razreda iz kojih dolaze. Prvoga dana predstavljena je i tema tečaja te plan rada. Svakog idućeg dana tema je bila jedan od 4 K. Igrama kolaboracije učitelji su mogli naučiti kako se na zanimljiv način učenike može potaknuti na suradnju s ciljem rješavanja zajedničkog problema. Treći dan bio je posvećen komunikaciji, a kao uvod u komunikaciju učitelji su raspravljali o motivaciji u vlastitim razrednim odjelima. Kako motivirati učenike? Učitelji su na vlastitim primjerima pokušali zaključiti što za motivaciju znači zabava, pripadanje, odgovornost, strah, znatiželja, vježbanje, pravila, ali i priznanje koje učitelj daje učeniku. U svemu ključnu ulogu ima učinkovita i kvalitetna komunikacija, što se očitovalo u manjim aktivnostima koje su učitelji izvodili u skupinama – Dobar slušatelj, Bogaćenje rječnika, Empatija, Neverbalna komunikacija.
Četvrtoga dana govorilo se o kreativnosti. Izuzetno široka tema potkrijepljena je mnoštvom zanimljivih igara i aktivnosti koje su objasnile značenje i faze u kreativnom procesu. Peti je dan bio posvećen kritičkom mišljenju i kvalitetnim povratnim informacijama koje bi učenici trebali dobiti od učitelja. Kroz aktivnost 6 mislećih šešira učitelji su naučili kako strukturirati paralelno mišljenje u skupini tijekom problemskog učenja ili rada na projektu što će omogućiti učenicima razvoj novih kompetencija. Također, kritičko mišljenje izrazito je važno u svijetu društvenih mreža u kojem je važno poznavati pravila korištenja, razlikovati stvarne od lažnih vijesti, naučiti birati izvore informacija, kako bi učenici postali odgovorni građani.
Na kraju zadnjega dana provedenog na Akademiji sudionici su ispunili obrasce za evaluaciju edukacije i primili certifikate o završenom tečaju. Mobilnost je završena izletom do nacionalnog parka Wicklow Mountains i gradića Glendalough smještenih južno od Dublina. Izlet je upotpunio sliku o Dublinu i Irskoj kao primjeru razvijenog i uređenog suvremenog europskog društva koje cijeni svoju prošlost.
Po povratku s tečaja učiteljica Emina Baričević provest će eTwinning projekt 3,2,1 - Čitaj! te radionice za učitelje, primjenjujući u njima novostečena znanja. Za razvoj različitih kompetencija učitelja, a time i njihovih učenika, iznimno je važno razvijati sposobnost kritičkog mišljenja, suradnje i komunikacije, a jednako je važno poticati i kreativnost. Sve navedeno značajno je u svim školskim predmetima, temama, projektima i sl., ali i za pripremu za različite životne situacije u budućnosti. Erasmus+ projekt jedinstveno je međunarodno iskustvo profesionalnog razvoja koje pridonosi poboljšanju cjeloživotnog učenja, poučavanja, utječe na osobni rast i razvoj učitelja koji u njemu sudjeluju te pridonosi inovativnim metodama učenja prepoznatljivosti i podizanju kvalitete rada u školama, kao i društvenim sredinama u kojima se škole nalaze. /Emina Baričević/