« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ova rubrike mrežna stranice škole ostvarena je uz financijsku potporu Europske komisije.Ona izražava isključivo stajališta njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.
Koordinator projekta i administrator rubrike je stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički.
20. 6. 2024.
Ukupno 15 puta ove školske godine naši učenici posjetili su mališane DV Mali Petar. Posjećivali su ih uglavnom učenici 7. a. Druženja učenika i mališana organizirana su u okviru Erasmus+ projekta "Čitaj da ne ostaneš bez riječi", a imala su za cilj zainteresirati mališane za čitanje. Danas je bio posljednji susret, a za njega su izabrane slikovnice o ljetu i cvijeću.
Više o ovoj volonterskoj aktivnosti dostupno je u školskom digitalnom listu KLINČEK, a popis pročitanih slikovnica i naših učenika volontera dostupan je OVDJE.
14. 6. 2024.
Čitalačku pismenost pokušali smo kroz ovaj Erasmus+ projekt promicati i kroz projektnu nastavu. Razredni projekt "Je li nogomet samo za dječake?" ostvarili su učenici 8. b pod mentorstvom knjižničarke Stojanke Lesički koja je sudjelovala ne Erasmus+ mobilnosti o PBL metodi.
Glavni cilj projekta bio je upoznavanje s pojmovima stereotipi, predrasude i diskriminacija.
Temu su učenici izabrali sami, a u izboru teme korištene su koraci koji se preporučuju u ostvarivanju PBL metode. Taj početni dio bilo je jednostavnije ostvariti nego zadatke koje su učenici trebali izvršiti kroz grupni rad. Unatoč tome što učenici nisu navikli na samostalni istraživački rad te suradnju s kolegama kroz grupni rad, ostvareno je nekoliko vrijednih konkretnih materijalnih rezultata kojima su dokazali da su shvatili značenje pojmova predrasuda, stereotipi i diskriminacija.
Rezultati su ostvareni pisanjem članaka, oblikovanjem zvučnog zapisa, prezentacija te izradom stripa i videa. U nastavku izdvajamo radove koji su odabrani za javnu prezentaciju.
Zvučni prilog: O ženskom nogometu
Članci:
Tihana Nemčić Bojić: Ukoliko djevojčica voli nogomet, onda je on za nju
Nogometne reprezentativke Ana Jelenčić i Leonarda Balog potekle iz križevačkog ŽNK Plamen
Naše učenice futsal treniraju u Sportskom klubu Prigorje
Predrasude su jedan od razloga velikih razlika u zaradama nogometašica i nogometaša
Najplaćenija nogometašica svijeta Alex Morgan zradila je lani 36,6 puta manje od Ronalda
Prezentacije:
Stereotipi, predrasude i diskriminacija
Strip:
6. 6. 2024.
Jedan od rezultata našeg ovogodišnjeg Erasmus+ projekta je dokumentarni film “Do kućnog praga”. FILM govori o bibliobusnoj službi Gradske knjižnice “Franjo Marković” iz Križevaca.
Kako je cilj našeg projekta poticanje čitanja, odlučili smo pokazati kako čitanje potiče bibliobusna služba. U realizaciji filma sudjelovali su Fran Tukša, Iva Trušček i Karla Hlebić.
6. 6. 2024.
U našem Erasmus+ projektu “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” pokušali smo se odmaknuti od klasičnog načina provjere pročitanog. Tako su nastale pismene preporuke za knjige, ali i zvučni mamci dostupni na podcastu projekta.
Učenici likovne skupine okušali su se i u izradi animiranih video mamaca. Izradili su ih za knjige "Zeleni pas" i "Rukavica za Matildu".
6. 6. 2024.
Što su sve radili na mobilnosti u Poljskoj od 20. – 24. 2024. svojim su vršnjacima jučer (5. 6.) predstavili sudionici mobilnosti: Luka Hubina, Petar Šamuga, Marko Miklečić, Lorena Črnek, Ines Martinek i Zara Slavi.
Dječaci su mobilnost predstavili u 6. a, a sedmašice u 7. c. Između ostalog istaknuli su da bi rado ponovo sudjelovali na Erasmus+ mobilnosti i pozvali su svoje vršnjake da i oni iduće godine iskažu svoje interes za neku od mobilnosti.
Prezentacija učenika dostupna je na sljedećoj POVEZNICI.
27. 5. 2024.
U skladu s planom Erasmus+ projekta “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” realizirana je i druga grupna mobilnost učenika. Naš Erasmus+ tim predstavljalo je šestero sedmaša i šestaša.
O aktivnostima koje su organizirali domaćini iz škole iz mjesta Pomieczyńska Huta, sudionici mobilnosti pišu u školskom digitalnom listu KLINČEK. Aktivnosti učenika zabilježene su i brojnim fotografijama dostupnim na Youtubeu
Članci o ovoj mobilnosti objavljeni su i na slijedećim portalima:
Učenici 7.b našem Erasmus+ projektu pridružili su se čitanjem romana "Nema problema", autorice Sanje Pilić.
Nakon čitanja romana u knjižnici su analizirali knjigu i svi su se složili da je to knjiga puna optimizma. Pisali su kratke prikaze o temi i ideji knjige, a učenica Magdalena Miklečić pripremila je zvučni mamac za knjigu.
Magdalenin zvučni mamac dostupan je na podcastu projekta.
13. 5. 2024.
Posljednjih tjedana pripremamo se za mobilnost u Poljsku (19. - 24. 5. 2024.) te su sudionici mobilnosti zato čitali knjigu o našem slavnom izumitelju Nikoli Tesli. Naime, tema ove mobilnosti su slavni izumitelji i znanstvenici. Nakon čitanja knjige "Gospodar munja" Ivice Ivanca učenici su je zajedno analizirali, a zatim je učenica Zara Slavi napisala ČLANAK o nekim zanimljivosti iz Teslinog života, a učenik Luka Hubina priredio je PREZENTACIJU o Tesli.
Učenici su još istraživali i priredili prezentacije o radu izumitelja MARCELA KIPACHA te znanstvenika i nobeloca VLADIMIRA PRELOGA.
Kako bi se predstavili učenicima partnerske škole učenici su pripremili i prezentacije o ŠKOLI i SVETOM PETRU OREHOVCU.
8. 5. 2024.
Učiteljica Ivana Šiković stečene kompetencije na tečaju “"Teaching Creativity and Thinking Tools” iskoristila je i kako bi se uključila u Erasmus+ “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” te je jučer čitala s učenicima četvrtog razreda matične škole.
Zajedno su čitali slikovnicu “Žirafe pleasti ne zanju”. Ova slikovnica o različtosti bila je poticaj za razgovor o različitostima i motivima koji nas pokreću. Nakon razgovora nastali su i maštoviti crteži likova iz slikovnice.
Učiteljica Šiković radionicu je održala po pripremi koja je jedan od materijalnih rezultata njene mobilnosti.
3. 5. 2024.
Petra Šatvar, pobjednica je foto natječaja „Knjiga i mi“. Druga je Elena Benčak, a treća Veronika Višak. Sve spomenute učenice pohađaju četvrti razred učiteljice Marine Golec. Dodijeljene su i četvrta nagrada te posebno priznanje. Četvrtu nagradu osvojila je Ena Stubičan, učenica drugog razreda učiteljice Ane Havojić, a drugi razred osvojio je posebno priznanje za najbolju zajedničku fotografiju.
Na natječaj je pristiglo ukupno 29 fotografija, a za najbolje su izabrane fotografije koje prenose poruku da čitanje može biti zajednički užitak. Izabrane fotografije izložene su na panou u školskom hodniku, a dostupne su i u FOTO ALBUMU. Autori najboljih fotografija nagrađeni su slatkišima. Cilj ovog natječaja kao i svih ostalih koje provodimo u okviru Erasmus+ projekta „Čitaj da ne ostaneš bez riječi“ je poticanje čitanja.
2. 5. 2024.
Kreirati blackout prozu i poeziju bio je zadatak učenika na Noći knjige održanoj u školskoj knjižnici 26. 4. Na ovom događanju sudjelovali su učenici 5. b i četvrtog razreda.
Četvrtaši su kreirali stihove na temelju pjesama iz knjige "Veseli zemljopis", Zvonimira Baloga, a petaši su smišljali rečenice koristeći se bajkom "Sunce, djever i Neva Nevičica" Ivane Brlić Mažuranić.
Njihovi stihovi i rečenice dostupni su na ovom PADLETU.
U Noći knjige učenici su imali priliku poslušati kamišibaj priču u izvođenju Franke Orak i Davida Baričevića. On su izveli priču "Vitez", autorice Jane Bauer.
26. 4. 2024.
Podcast našeg Erasmus+ projekta “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” predstavljen je na 36. Proljetnoj školi školskih knjižničara u Svetom Martinu na Muri 23. 4. 2024.
Kako izraditi zvučne mamce i koje kompetencije učenici mogu steći njihovom izradom i pripremom podcasta, sudionicima PŠŠK stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički, govorila je na radionici “Zvučni mamac i podcast u funkciji poticanja čitanja i medijske pismenosti”.
Na PŠŠK održanoj od 22. - 24. 4. sudjelovalo je oko 270 knjižničara iz cijele Hrvatske, a na radionici o podcastu i zvučnim mamcima sudjelovalo je 22 knjižničara i svi su radionicu ocijenili ocjenom odličan.
U komentarima radionice pisali su da je radionica bila zanimljiva, korisna i dobro organizirana, a neki od njih i da iduće školske godine planiraju izrađivati podcast i zvučne mamce sa svojim učenicima.
19. 4. 2024.
Učenici 5. b razreda čitali su zbirku pripovijetki "Zar baš moram u školu?". Nakon zajedničke analize knjige imali su zadatak potražiti nepoznate riječi iz knjige te objasniti značenja izreka.
Pisali su i preporuke za knjige, a učenica Lucija Tremski pripremila je i ZVUČNI MAMAC koji je objavljen na podcastu projekta.
Naši četvrtaši uključili su se u projekt igranjem kviza organiziranog u povodu 150 rođendana književnice Ivane Brlić Mažuranić. Kviz su igrali u popodnevnim satima iz svojih domova jer smo priredili online Kahoot kviz. Kviz se sastojao od 47 pitanja.
Najbolji igrači bili su: Franka Orak (44 točna odgovora), Elena Benčak ( 42 točna odgovora) i David Ban ( 37 točnih odgovora).
17. 4. 2024.
Kako je bilo na mobilnosti u Španjolskoj učenicima su prezentirale Iva Trušček, 7. c i Ines Martinek 7. a te Iva Beloša i Magdalena Ivšak iz 8.b.
Iva Trušček je 9. travnja o svojim dojmovima s mobilnosti govorila je učenicima 7 c. Ines Martinek svojim je razrednim kolegama iz 7. a mobilnost predstavila 12. 4., a osmašice Iva Beloša i Magdalena Ivšak 16. travnja prezentirale su svoje dojomove učenicima 8. b.
Sve su istaknule da je ova mobilnost za njih bila izuzetno pozitivno iskustvo koje bi voljele ponoviti.
Trećaši čitali s članovima obitelji
8. 4. 2024.
U Erasmus+ projekt “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” naši trećaši uključili su se kroz aktivnost “Čitanje u obitelji”. Rukskak s knjigama vraćen je prošli tjedan u knjižnicu nakon što je tjednima kružio po domovima trećaša. S knjigama su stigli i dojmovi učenika o provedenom projektu. Bilo je lijepo vidjeti da su učenici čitali i razgovarali o knjigama s majkama, očevima, bakama, braćom…
Voljeli bismo da ovaj projekt bude poticaj da se takva čitanja povremeno organiziraju u svim obiteljima kako bi naši učenici unaprijedili kvalitetu čitanja i interes za čitanje.
20. 3. 2023.
Erasmus+ tim od 8. do 16. ožujka boravio je u Španjolskoj. Prva dva dana u Madridu, a zatim u Valdepenasu, gradu naših domaćina iz škole IES Gregorio Prieto. U fokusu mobilnosti bio je roman “Don Quijote”.
U školskom digitalnom listu Klinček dostupan je opširan tekst o dojmovima učenica. Sudionike mobilnosti primio je gradonačlenik Valdepenasa, a video o prijemu dostupan je na sljedećoj POVEZNICI.
Što se sve radio i gdje smo sve bili zabilježeno je i brojnim fotografijama dostupnim u VIDEU 2.
U VIDEU 1 nalaze se fotografije iz Madrida.
Članci o mobilnosti objavljeni su i na:
Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije
5. 3. 2024.
Na različite načine u ovom projektu nastojimo poticati učenike na čitanje. Na satovima likovnog odgoja učiteljica Tijana Mamić s učenicima 6. a i 6. b kulturu čitanja povezala je s izradom bookmarkera.
Učenici su ih izrađivali od muzgumija, filca i vune, a spajali su ih šivanjem. Neki od njih bit će nagrada sudionicima skorašnje Noći knjige.
20. 2. 2023.
Novi zvučni mamac djelo je Mislava Matoića, učenika 6. b. On je uspješno savladao i uređivanje zvučnog zapisa u programu Soundtrap.
Svi učenici sudjelovali su u Kahoot kvizu, a kako su razumjeli i doživjeli ovu knjigu pisali su nakon analize knjige održane u knjižnici 7. veljače.
18. 2. 2024.
Naš podcast "Čitaj da ne ostaneš bez riječi" bez riječi jučer je upotpunjen s još dvije epizode. Obje su posvećene romanu "Rukavica za Matildu" kojeg su nedavno čitali učenici 7. a razreda.
Uspješne zvučne mamce pripremili su učenici Fran Tukša i Ana Skrba. Njihovi su radovi i u pismenoj formi predstavljeni u školskom digitalnom listu KLINČEK. Na temu te knjige učenici su igrali i kviz. Pobjedio je Fran Tukša, a drugo i treće mjesto osvojile su Zara Slavi i Ana Skrba.
22. 1. 2024.
Na Erasmus+ pripremnom susretu kojeg je organizirala naša partnerska škola iz mjesta Pomieczynska Huta u Poljskoj (od 11. - 14. siječnja) kao predstavnice našeg Erasmus+ tima sudjelovale su učiteljica Tijana Mamić i koordinatorica Stojanka Lesički.
Ovaj pripremni susret bio je posvećen dogovaranju detalja za posjet naših učenika poljskoj školi u okviru projekta "Čitaj da ne ostaneš bez riječi". Dogovoreno je da će se mobilnost održati od 20. - 24. svibnja, a putovat će 6 naših učenika. Obzirom da škola naših partnera ima mali broj učenika u višim razredima te nemaju mogućnosti smjestiti sve učenike u obitelji, dogovoreno je da će naši te učenici iz partnerskih škola iz Italije i Španjolske biti smješteni u hotelu u obližnjem gradu Kartuzy. Taj je grad od mjesta Pomieczynska Huta udaljen oko 9 kilometara.
Učenici će neke od planiranih aktivnosti imati i u Gdansku. Tijekom pripremnog susreta neke od atrakcija ovog lijepog lučkog grada posjetile su i predstavnice našeg Erasmus+ tima.
Prilikom posjete poljskoj školi koordinatorica poljskog Erasmus+ tima Magda Troško, upoznala je naše predstavnice i s opremom koju posjeduju za pimjenu digitalne tehnologije, a pokazala je i kako koristiti 3D naočale u nastavi.
6. 1. 2024.
Roman Nade Mihelčić “Zeleni pas” tijekom prosinca čitali su učenici 8. a. Tema ovog romana je ovisnost o drogama. Zvučnu preporuku za knjigu pripremila je učenica Nika Šantić. Nikin zvučni mamac dostupan je na platformi Podbean u podcastu “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” . Za javnu objavu izabran je i rad učenice Lucije Vukoić.
Ona je nakon čitanja knjige istraživala kakva je situacije u pogledu ovisnosti u Hrvatskoj i svijetu i koje su to najopasnije i najčešće korištene droge. Njezin je članak dostupan u školskom digitalnom listu KLINČEK.
17. 12. 2023.
Učiteljica Ivana Šiković (12. 12. 2023.) održala je satove čitanja slikovnica u područnoj školi Miholec, u sklopu projekta "Čitaj da ne ostaneš bez riječi". Učenici prvog i drugog razreda slušali su priču tj. slikovnicu imena "Žirafe plesati ne znaju", te su razgovarali o sadržaju i ponašanju raznih likova koje su susreli u slikovnici. Na kraju razgovora učenici su zaključili da svi možemo plesati samo ako i kada pronađemo glazbu koja nas pokreće. I sami učenici plesali su na kraju sata i naučili neke nove plesne pokrete plešući na glazbu iz poznatog crtanog filma "In the Jungle".
Učenici trećeg i četvrtog razreda čitali su slikovnicu "Mirko Bjesomirko" hrvatskih autorica Tamare Vučković i Jelene Brezovac. Nakon pročitanog teksta učenici su razgovarali o problemu glavnog lika Mirka Bjesomirka i razgovorom kroz parlaonicu iznosili svoja mišljenja o problemu glavnog lika te kako bi mu mogli pomoći. Zatim su radom u manjim grupama pronalazili riječi koje u sebi sadrže riječ MIR, upravo onu riječ koju je i Mirko cijelo vrijeme tražio.
Na kraju sata učenici su naučili kratku vježbu disanja ( Mindfulness) koju mogu raditi kada osjete da su ljuti i žele se brzo opustiti i nastaviti mirno svoj dan.
15. 12. 2023.
Učenici 8. b u Erasmus+ projekt “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” uključili su se čitanjem romana “Oblak čvoraka”. Nakon provjere razumijevanja romana i njegove usmene analize, učenici su pripremali dnevnike čitanja i preporuke za čitanje knjige.
Za javnu objavu izabrani su pismeni radovi Dine Sedlara Tolerancija ja preduvjet za izgradnju boljeg svijeta i Vanesse Fiket Shvatila sam da riječi mijenjaju svijet te zvučni mamac Julije Ban.
5. 12. 2023.
Od 27. 11. do 1. 12. 2023. naša je škola bila domaćin mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta "Čitaj da ne ostaneš bez riječi". Posljednjeg dana mobilnosti s timovima iz Grčke, Italije, Njemačke, Poljske i Španjolske družili smo se u našoj školi.
Hvala svima koji su doprinjeli organizaciji mobilnosti koju su sudionice iz naše škole, u školskom digitalnom listu KLINČEK, opisale kao mobilnost dobrih vibracija. Posebne zahvale Općini Sveti Petar Orehovec i načelniku Franji Poljaku na donaciji poklona za sudionike mobilnosti.
Članci o ovoj Erasmus+ mobilnosti objavljeni su i u slijedećim medijima:
Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije
Fotografije o mobilnosti dostupne su na slijedećim poveznicama:
https://youtu.be/k_E4bK9-PmI prvi dio
https://youtu.be/SY-xWihLBzw drugi dio
10. 11. 2023.
Učenici 7.c čitali roman "Izgubljena u ormaru" autorice Melite Rundek. Jedan od zadataka nakon čitanja bio je napisati preporuku knjige. Taj je zadatak izabrala Iva Trušček, koja je koristeći se alatom Soundtrap pripremila i ZVUČNI MAMAC.
Priliku da nauči nešto novo iskoristila je i učenica Lucija Ivšak. Ona je u web alatu BookCreator izradila RJEČNIK nepoznatih pojmova iz romana.
Marta Dvečko i Viktoria Ruganec pripremile su novi ZAVRŠTETAK ROMANA. One su otišle u daleku budućnost i kraj njihove verzije završetka romana dešava se 40 godina nakon Mirninih problema s ovisničkim ponašanjem o kupovinu.
Još jedan od rezultata izabranih za javno predstavljanje je i ilustracija za naslovnu stranicu knjige. Priredile su je Larisa Tremski i Barbara Miklečić. Učenicu Ivu Trušček knjiga je inspirirala na istraživanje pojma konzumerizm i života slavne dizajenerice spomenut u romanu. Članak o Coco Chanel objavljen je u školskom digitalnom listu Klinček.
Na uvodnom satu učenici su se koristili alatom Wordwall, a provjeru nakon čitanja pisali su koristeći obrazac Google Forms obrazac.
Ivona Barićević i Ines Martinek, učenice 7. a posjetile su 8. 11. vrtić “Mali Petar” i čitale dvjema grupama vrtićanaca. Čitale su im slikovnice Hvala i Ispričavam se te slikovnicu o Domaćim životinjama. S mališanima su i razgovarale o pročitanom.
Ovo druženje svidjelo se i našim učenicama i vrtićancima te je dogovoreno da će da će se ova volonterska aktivnost naših učenika nastaviti svaka dva tjedna.
7. 11. 2023.
Knjiga Eko Eko, autora Hrvoja Hitreca potaknula je četvrtaše razrednice Marine Golec na kreativno izražavanje na temu ekologije. Uvodni sat u knjižnici imali su 25. 9., a što su to doznali u knjizi imali su prilike pokazati u kvizu održanom 2. 11.
Najuspješnija natjecateljica bila je Eleonora Črnek. Nakon kviza u knjižnici su razgovarali o knjizi i izabrali na koji će način izreći svoje mišljenje o knjizi. Neki su pisali, neki crtali, a neki su svoj doprinos dali izradom rječnika.
U STORYJUMPER knjizi pohranjeni su njihovi crteži, preporuke knjige te razmišljanja kako bi oni mogli dati doprinos da naš okoliš bude čišći i bolje mjesto za život. U BOOKCREATOR knjizi dostupan je rječnik pojomova iz knjige koji je priredila učenica Veronika Višak.
6. 11. 2023.
Usklopu Erasmus+ projekta “Čitaj da ne ostaneš bez riječi” jučer je u školskoj knjižnici održan susret s književnicom Nadom Mihaljević, dobitnicom nagrade “Grigor Vitez” za knjige “Anđeo plišanih igračaka” i “Putovanje u mjestu”.
Više o susretu u školskom digitalnom listu KLINČEK.
24. 10. 2023.
Jedna od aktivnosti kojom nastojimo ukazati na važnost čitanja održana je jučer u školskoj knjižnici. Više od natjecanju u čitanju održanom jučer u školskoj knjižnici dostupno je u školskom digitalnom listu KLINČEK.
23. 10. 2023.
Naš plan da na interes za čitanje utječemo i volontiranjem počeo se ostvarivati jučer kad su povodom Međunarodnog dana školskih knjižnica u našu školsku knjižnicu pozvani vrtićanci iz vrtića "Mali Petar". Prve volonterke bile su osmašice Barbara Dvečko i Lucija Srbljinović. One su predškolcima iz grupe "Leptirić" čitale zagonetke i pjesme iz slikovnica "Pogodi, pogodi" i "Što ću biti kad odrastem".
Na prvom je susretu dogovorena suradnja za cijelu školsku godinu, a naredni susreti odvijat će se u vrtiću. Naši volonteri posjećivat će vrtić svaka dva tjedna i čitati im priče iz slikovnice.
23. 10. 2023.
Učenici trećeg i četvrtog razreda prošli tjedan izrađivali su straničnike. Na njima su pisali riječi vezane uz knjižnice i književnost i to na engleskom i njemačkom jeziku. Izrađivali su ih povodom Međunarodnog dana školskih knjižnica a poklonili su ih mališanima iz obližnjeg vrtića "Mali Petar".
20. 10. 2023.
Logo koji je izradila osmašica Lucija Srbljinović izabran je za logo Erasmus+ projekta “Čitaj da ne ostaneš bez riječi”. Na natječaj je pristiglo ukupno 6 radova. Aktivnost izrade loga s učenicima je provela učiteljica Tijana Mamić.
Istovremeno je izabran i prijedlog za logo eTwinning projekta “Book Pals”. Najbolji je izradila osmašica Nika Šantić. Njezin će se logo natjecati s prijedlozima učenika iz Grčke, Italije, Njemačke, Poljske i Španjolske, a čiji će logo biti izabran znat ćemo već iduću srijedu nakon što svi učenici glasaju na Twinspaceu projekta.
Kreatoricie izabranih radova nagrađene su majicama s logom 59. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece.
Radionica u 5. a
Čitanje znanstveno popularnih tekstova jedna je od planiranih aktivnosti u našem Erasmus+ projektu. Led su probili učenici petih razreda koji su 13. 10. čitali tekstove o posljedicama neprimjerenog ponašanja na internetu. Radionice su odražane i u slijedećim razredima: 7. b - 20. 10.; 6. b - 23. 10; 6. a - 25. 10.
Učenici su tekstove čitali u knjižnici na radionici Digitalni tragovi i posljedice, a čitali su i analizirali slijedeće tekstove:
Zbog objava na Facebook profilima, ovi ljudi dobili su otkaze
Zlostavljanje među djecom na internetu postalo smrtonosno
Majka čija je kći počinila samoubojstvo traži da EU kriminalizira online nasilje
Mladić iz BiH je tražio posao na pumpi, ubio se zbog snimke na kojoj ga ismijavaju.
Na kraju radionice slušali su i analizirali emisiju školske radijske skupine "Biraj riječi, hejt spriječi".
Radionica u 5. b
Radionica u 7. b. - 20. 10.
Radionica u 6. b. - 23. 10. 2023.
Radionica u 6. a održana je 25. 10. 2023.
20. 9. 2023.
Novom Erasmus+ projektu koji provodimo ove školske godine cilj je potaknuti čitanje. Nazvali smo ga „Čitaj da ne ostaneš bez riječi“, a obuhvatit će niz aktivnosti za učenike i učitelje. Učenici predmetne nastave i učenici četvrtog razreda pročitat će jednu dodatnu knjigu uz one na popisu lektire za ovu školsku godinu.
Planirano je da nakon čitanja ne pišu klasični dnevnik čitanja već da rezultati čitanja budu kreativni radovi kao što su to video i zvučni mamci, pismeni napisi o pročitanim knjigama, plakati, umne mape i stripovi te dramatizacije pojedinih ulomaka.
Plan je da učenici čitaju sljedeće knjige:
Zar baš moram u školu? - peti razredi
Ema neustrašiva - šesti razredi
Rukavica za Matildu - 7.a
Nema problema - 7. b
Izgubljena u ormaru - 7.c
Zeleni pas - 8. a
Oblak čvoraka - 8 .b
Eko-eko - 4. razred
Za učenike predmetne nastave planira se održati i i barem jedan književni susret te čitanje znanstveno popularnih tekstova. Učenici četvrtih i petih razreda natjecat će se u čitanju, a kod mlađih učenika interes za čitanje poticat će se kroz aktivnosti čitanja priča. Čitanje će biti i način volontiranja. Naime, planirano je da učenici sedmih i osmih razreda sva puta mjesečno posjećuju vrtić u Svetom Petru Orehovcu i čitaju mališanima. Organizirat će se i izrada straničnika, izrada loga projekta, a kroz čitanje priča učenici razredne nastave i petaši učit će o lijepom ponašanju, toleranciji i empatiji. Bit će organizirano i jedno večernje čitanje u knjižnici, a obilježavat će se i svi značajni datumi vezani uz čitanje i knjigu.
U sklopu projekta planirane su i mobilnosti učenika. Prvoj mobilnosti koja će se održati u zadnjem tjednu studenog domaćin će biti naša škola, a uslijedit će mobilnosti u ožujku i u svibnju 2024. i to u partnerske škole u Španjolsku i Poljsku.
Projektom su planirane i četiri mobilnosti učitelja i to na strukturirane tečajeve. Na tečajeve će ići učitelji zaduženi za povođenje spomenutih aktivnosti u Erasmus+ projektu „Čitaj da ne ostaneš bez riječi“. Interes za Erasmus+ tečajeve izrazili su: Ivana Šiković, Emina Baričević, Tijana Mamić i Stojanka Lesički.
17. 9. 2023.
U petak su našu školu posjetile Magdalena Trosko i Dorota Gołąbek, učiteljice osnovne škole Podstawowa iz mjesta Pomieczyńskiej Hucie u Poljskoj.
To je bio pripremni Erasmus+ posjet, a tijekom susreta dogovorene su pojedinosti oko mobilnosti u studenom kojoj ćemo mi biti domaćini. Za gošće je organizirana i radionica na kojoj su učile o alatu Soundtrap jer ćemo zajedno raditi podcast o čitanju.
Učenica Nika Šantić intervjuirala je naše gošće kako bismo doznali više o njihovoj školi i sustavu osnovnog obrazovanja u Poljskoj. Intervju je dostupan u školskom digitalnom listu Klinček.
17. 9. 2023.
Naš novi Erasmus+ projekt zove se “Čitaj da ne ostaneš bez riječi”, a za njega nam je iz Erasmus+ programa odobreno 25. 230,00 eura. Projekt će trajati do 31. 8. 2024., a tijekom projekta provodit ćemo brojne aktivnosti u cilju popularizacije čitanja i uvećanja čitalačkih kompetencija naših učenika.
U sklopu projekta organizirat će se 3 - 5 mobilnosti učitelja na tečajeve. Na mobilnosti će putovati i dvije grupe učenika (10 -12 učenika). Planiran je i jedan pripremni posjet, a mi ćemo biti domaćini našim partnerima krajem studenog. U ovom projektu imamo 5 partnera jer su nam se ove godine uz Italiju, Grčku i Njemačku pridružile i škole iz Španjolske i Poljske. S njima ćemo surađivati i kroz eTwinning projekt "Book Pals".
Koordinator projekta je Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka.