« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Koordinator projekta i administrator rubrike je stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički.
30. 8. 2024.
Da je naš projekt bio zanimljiv i dobro proveden potvrdili su nam nedavno iz eTwinninga dodjelivš nam oznaku kvalitete. Podsjetimo projekt smo provodili s partnerima iz Italije, Španjolske, Njemačke, Grčke i Poljske.
28. 5. 2024.
Kamišibaj pripovijedanje učili su sudionici ovog projekta, a kamišibaj je zainteresirao i naše četvrtaše te su i oni priredili dvije kamišibaj priče. Pričali su priče slovenske autorice Jane Bauer.
Priče VITEZ i KRALJEVNA, su i snimljene, a naši četvrtaši predstavili su ih jučer vršnjacima iz OŠ “Ljubečno”.
5. 5. 2024.
Ostvaren je još jedan rezultat našeg eTwinning projekta "Book Pals". To je video zajedničkog kamišibaja o vitezu Don Quihoteu. Zadatak naših učenika bio je prvi odlomak pa zajednički video počinje upravo s pripovijedanjem naših učenica: Ive Trušček i Lucije Vukoić.
U nastavku videa nalaze se nastupi učenika iz Njemačke, Grčke, Italije i Španjolske. Video je snimljen na mobilnosti u Španjolskoj. Dostupan je na Youtubeu.
2. 4. 2024.
Čitanje publikacije "Naš planet, naša budućnost" bio je poticaj eTwinnerima da se i sami okušaju u pisanju popularno znanstvenih članka. Kako im je to uspjelo provjerite u e-knjizi IMPACT OF CLIMATE CHANGE. Ta je e-knjiga jedan od rezultata kooperativnog rada eTwinnera.
U e-knjigu su uvrštena tri članka naših učenica to su članci o deforestaciji, solarnoj elektrani na našoj školi i amazonskim prašumama. Napisale su ih učenice Lucija Vukoić, Barbara Dvečko i Magdalena Ivšak.
6. 3. 2023.
Prije odlaska na mobilnost u Španjolsku, zadatak naših učenici bio je pripremiti prvi odlomak romana Don Quijote za kamišibaj pripovijedanje. Slike je nacrtala učenica Lucija Vukojić, a u pripovijedanju je sudjelovala i Iva Trušček.
Pripovijedanje smo vježbali dva dana, a u srijedu 6. 3. pripovijedanje smo i snimali kako bi učenice bolje uočile greške prilikom nastupa.
19. 1. 2024.
Roman Don Quixote drugo je djelo koji su naši eTwinneri pročitali na engleskom jeziku. Neke dijelove čitali su zajedno prošli tjedan, a na današnjoj radionici učenice su analizirali pročitano.
Također su učile kako urediti zvuk u alatu Soundtrap kako bi uskoro mogli pripremiti zvučne mamce.
5. 12. 2023.
Ukupno 34 igrača igralo je (29.11.23.) Kahoot kviz o bajci "Stribor" hrvatske književnice Ivane Brlić Mažuranić. Pobjednice kviza su Valerija i Lana koje su igrale zajedno. Druga je bila Ema iz Italije, a treća Alba iz Španjolske.
https://kahoot.it/challenge/06512290?challenge-id=47326b3a-d90c-4018-80da-f1353aec161c_1701210801671
5. 12. 2023.
Zvučni mamac o pripovijetki The Canterville Ghost, našeučenice Nike Šantić, izabran je za najbolji. Glasanje je odvijalo putem GOOGLE FORMS obrasca, na Erasmus+ mobilnosti kojoj je domaćin bila naša škola od 27.11. do 1. 12. 2023. Nakon slušanja za najbolji mamac su glasali učenici sudionici mobilnosti iz Grčke, Italije, Njemačke, Poljske i Španjolske.
Kriteriji za izbor bili su: kvaliteta sadržaja, glazba, dobra čujnost, odjavna i najavna špica te što bolji izgovor engleskog jezika. Prema mišljenju glasača zvučni mamac naše Nike osvojio je 3 glasa više od drugoplasiranog mamca iz Italije. Oni su svoj mamac pripremili zajedno kao tim, a naša učenica Nika kao i sve ostale četiri učenice: Lucija Srbljinović, Lucija Vukoić, Barbara Dvečko i Karla Hlebić montirale su ga samostalno u programu CapCut.
Svi pripremljeni zvučni mamci dostupni su na platformi Podbean u PODCASTU eTwinning projekta Book Pals.
Nika Šantić, autorica najboljeg mamca, nagrađena je slušalicama, a uručio ih joj je član talijanskog tima Giorgio Kopajtic.
Pripovijetka "The Canterville Ghost", između ostalog govori i o nasilju i zato je naš eTwinning tim odlučio istražiti ima li u našoj školi vršnjačkog nasilja. U anketi provedenoj putem GOOGLE FORMS obrasca (14. i 15. 11. 2023.) učenike smo ispitivali o njihovim iskustvima s fizičkom nasilju počinjenim od strane vršnjaka, o verbalnom nasilju te onom počinjenom na internetu.
Interpretacija rezultata dostupna je u školskom digitalnom listu Klinček u članku 1 i članku 2 , a ovdje samo izdvajamo samo nekoliko najvažnijih podataka. Fizičko nasilje doživjelo 29,3 posto anketiranih. Verbalno nasilje doživjelo je čak 47,9 posto ispitanih, a nasilje na internetu 22,1 posto ispitanih. Čak 60 posto ispitanih smatra da nasilje na internetu ima značajnije posljedice na djecu od verbalnog nasilja u stvarnom životu. Anketom je obuhvaćeno ukupno 140 učenika predmetne nastave.
7. 11. 2023.
Na jučerašnjoj video konferenciji upoznali smo naše partnere s kojima sudjelujemo u eTwinning projektu "Book Pals". Mi i učenici iz partnerskih škola iz Grčke, Italije, Njemačke, Poljske i Španjolske ukratko smo predstavili svoje škole, a još važniji zadatak bio je Kahoot kviz. Naime, svi smo nedavno čitali pripovijetku "The Canterville Ghost" pa je kviz bio provjera nakon čitanja. Pobjednica kviza bila je naša učenica Lucija Vukoić, a drugo i treće mjesto također je pripalo našoj školi. Druga je bila Nika Šantić, a treća Lucija Srbljnović. Kviz je igralo ukupno 30 učenika.
No, kviz nije posljednji zadatak vezan uz knjigu. Svi učenici još moraju napraviti zvučni mamac koji će uskoro biti objavljen na Podbean platformi.
26. 10. 2023.
Učenice koje sudjeluju u eTwinning projektu "Book Pals" danas su analizirale pripovjetku " The Canterville Ghost". Nakon razgovora o sadržaju njihov je zadatak bio odrediti teme i poruku pripovjetke. Tom prilikom koristili su se digitalnim alatom Slido.
Njihov naredni zadatak je napisati tekst za mamac o pripovjetki, a potom će uslijediti snimanje i montiranje zvučnih mamaca te njihovo udomljavanje na Podbean platformi za podcaste.
Završeno je glasanje za logo projekta. Logo projekta bit će prijedlog talijanskog tima. Za njega je glasalo 12 od ukupno 25 glasača. Glasanje je izvršeno na Twinspaceu projekta.
Čestitke talijasnkom timu.
17. 9. 2023.
U petak 15. 9. Održana je prva video konferencija projektnih partnera. Na susretu je dogovoreno da će učenici partnerskih škola čitati knjigu “The Canterville Ghost” ( topic, discrimination, bullying, culture clash, diversity, welcoming, fears).
Dogovoreno je i da će učenici nakon čitanja i analize knjige pripremiti zvučne mamce koji će biti objavljeni na podcastu projekta.
Partneri su razgovarali i o predstojećim mobilnostima koje zajedno provode u sklopu svojih Erasmus+ projekata.
O projektu “Book Pals”
Opis projekta
Kroz zajednički eTwinning projekt organizirat ćemo razne aktivnosti s ciljem razvijanja čitalačkih vještina kod učenika.
Temeljem ugovora o partnerstvu odlučili smo tijekom projekta provesti sljedeće aktivnosti:
• Učenici će čitati beletristiku i znanstveno popularne tekstove
• Pripremite zvučne najave romana
• Sudjelovati u kvizovima o pročitanim knjigama
• Adaptirati književno djelo i pripremiti igrokaz i kamišibaj
Ciljevi
Čitateljske navike posljednjih su godina doživjele velike promjene s pojavom novih multimodalnih oblika čitanja. U školama primjećujemo sve veće probleme u pisanom i usmenom izražavanju te probleme s koncentracijom pri čitanju dužih tekstova, što utječe i na sposobnost razumijevanja složenijih ideja i razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja.
Utječe li sve veća uporaba digitalnih medija na sposobnost čitanja pitanje je za stručna istraživanja, no mi u školama vidimo potrebu za promjenama u postizanju željenih kompetencija čitalačke pismenosti. Dok se unutar školskog sustava ne pronađu zadovoljavajuća rješenja, mi učitelji nastojimo sami poticati različite aktivnosti s ciljem razvoja čitalačkih vještina. Pokretanje ovog eTwinning projekta jedan je takav pokušaj u međunarodnom kontekstu.
Proces rada
Rujan - studeni
• Sudionici projekta dogovoraju koja će 2 romana sudionici projekta pročitati
• Također će se dogovoriti koja će 2 popularno-znanstvena članka/teksta čitati sudionici projekta
• Izrada logotipa projekta
• Odabir priče prikladne za adaptaciju za kamišibaj
• Učenici čitaju 1. roman
• Učenici pripremaju zvučne najave o romanu koji čitaju
• Kreiranje podcasta u kojem će biti predstavljeni najbolji zvučni traileri
• Priprema kviza o romanu
• Videokonferencija - upoznajemo se, igramo kviz o knjizi i dogovaramo kriterije za izbor najboljeg trailera
• Izbor najbolje zvučne najave u školama
• Učenici čitaju i analiziraju 1 znanstveno-popularni članak
• Učenici pišu članke koji se odnose na temu pročitanog znanstvenog članka
• Nagradni natječaj za izbor najboljeg članka
Prosinac - svibanj
Lipanj
Širenje i evaluacija projekta
Očekivani rezultati Očekujemo da će suradnja s kolegama iz drugih zemalja imati pozitivan učinak na sudionike projekta te da će ih to motivirati da se aktivno uključe u provedbu projektnih aktivnosti.
Materijalni rezultati projekta
Nematerijalni rezultati projekta
• Uvećavanje učeničke motivacije za čitanje
• Uvećavanje raspona pažnje
• ŠIrenje vokabulara i jezičnih vještina
• Poboljšavanje dikcije (pripremom kamišibaja i podcasta)
• Izlaganje učenike književnom jeziku koji se često razlikuje od svakodnevnog jezika
• Uvećanje znanje učenika