« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Izvršili smo još jedan zadatak u našem Erasmus+ projektu “Mali novinari danas, odgovorni digitalni građani sutra!”.
Naša škola (24. 2. 2021.) uz potporu portala medijskapismenost.hr organizirala je okrugli stol “Medijske navike učenika osnovnih škola, a što je s digitalnim časopisima za djecu” na kojem su sudjelovali stručnjaci koji se bave medijskom pismenošću.
Više o okrugom stolu pročitajte u našem školskom digitalnom listu KLINČEK. Snimku okruglog stola moguće je vidjeti OVDJE. U nastavku su dostupni zaključci okruglog stola.
ZAKLJUČCI okruglog stola „Medijske navike učenika osnovnih škola, a što je s digitalnim časopisima za djecu?“
Za ostvarivanje dječjih prava na participaciju, prema UN-ovoj Konvenciji o pravima djeteta, ključne sastavnice su informiranost djece, pravo na slobodu izražavanja i slobodu mišljenja. U tom cilju bilo bi iznimno važno da postoji digitalni medij na nacionalnoj razini s multimedijalnim sadržajima kreiranim u formama primjerenim dobi djece. Takav bi medij djeci bio vidljiviji od tiskanih medija i u skladu sa suvremenim trendovima informacijsko komunikacijske tehnologije.
Trebao bi biti neka vrsta središnje točke koja će djeci pomagati da pronađu vrijedne i korisne informacije, između ostalog i one vezane uz medijsku pismenost i demokratsko građanstvo, kao i životno važne informacije koje pomažu djeci i mladima da bolje razumiju sebe, komunikaciju s drugima i probleme s kojima se susreću u odrastanju. Sudionici okruglog stola smatraju da bi takav medij djeci trebao posredovati sadržaje lišene prikrivenog oglašavanja i lažnih vijesti, s kakvima se često sreću na društvenim mrežama koje su posljednjih godina njihov najvažniji izvor informacija.
Svi sudionici okruglog stola složili su se i da bi kroz takav medij trebali postati dostupni i reprezentativni sadržaji dječjih školskih novina, koje stvaraju učenici osnovnih škola u okviru školskih novinarskih družina. Na taj bi se način čuo glas djece i djeca autori bili bi dodatno motivirani za stvaranje medijskih sadržaja.
S obzirom na to da bi takav projekt nudio medijske sadržaje za djecu važne za njihovu dobrobit i podupirao ostvarivanje niza participacijskih i drugih prava djece, smatramo da bi trebao imati osigurane izvore financiranja, odnosno potporu države, kako bi se izbjegla njegova komercijalizacija.