« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učiteljica Marina Golec, boravila je (od 26. - 30. 9. 2022.) u Osnovnoj školi „Momčilo Nastasijević“ u Gornjem Milanovcu u Srbiji. Posjet spomenutoj školi organiziran je u sklopu sklopu Erasmus+ KA 121 projekta „Rights now!“ ("Prava sada!"), a cilj je bio upoznati metode rada koje primjenjuju u razrednoj nastavi u spomenutoj školi. Nastavak teksta pod OPŠIRNIJE
Učiteljica Golec pratila je nastavu dr. Ljiljane Đurović, učiteljice prvog razreda te administratorice eDnevnika i članice komisije za dobivanje licence za učitelje te nastavu Jasminke Marković i Milene Stojanović, također učiteljica prvih razreda. Marković i Stojanović su učiteljice razrednog odjeljenja u cjelodnevnoj nastavi. Takav način rada podrazumijeva podjelu predmeta i smjena dvaju učiteljica. Poput djece u vrtiću, učenici cjelodnevnog odjeljenja okupljaju se između 7 i 8 sati. Prvih sat vremena učenici mogu završiti aktivnosti koje nisu stigli prethodni dan, čitati dječje časopise ili gledati edukativne emisije. Odnos učitelj-učenik i učenik-učenik u organiziranom slobodnom vremenu učenika daleko je životniji i prisniji te se nastoji graditi na pedagoškom načelu „ŠKOLA – DRUGI DOM“.
Nastava je raspoređena unutar osam sati, ali nije obuhvaćeno samo učenje i usvajanje novog gradiva, nego i igra, odmor i obroci. Nastava počinje u 8 sati jutarnjom gimnastikom, a nastavlja se vježbanjem, ponavljanjem i utvrđivanjem gradiva. Učiteljice u nastavi koriste lutke zijevalice, štapne lutke, snimljene emisije za nastavu na daljinu, nastavne materijale s interneta, digitalne udžbenike te nastavne listiće. Imaju i izvanučioničku nastavu, a u razred često dovode i goste, ovisno o sadržajima koje obrađuju.
Sve zadaće učenici rješavaju u školi, a zahvaljujući ormarićima kojima je opremljena učionica, torbe i sav pribor učenici nose samo ponedjeljkom, a kroz tjedan ostaju u školi. Učionica je opremljena i strunjačama. Osim boravka u učionici, dosta se vremena provodi i na zraku. Učiteljica koja radi u prijepodnevnoj smjeni završava rad s učenicima u 11.30, a nastava traje do 15 sati. Od 15 do 16 sati opet je vrijeme za individualizirani rad. Roditelji po djecu dolaze najkasnije u 16 sati. Za boravak svoje djece u cjelodnevnoj nastavi roditelji ne plaćaju nikakvu nadoknadu već samo cijenu obroka. Škola ima prostrano dvorište, igralište i livadu gdje se učenici igraju pod odmorom ili imaju nastavu tjelesne i zdravstvene kulture.
No, u školi „Momčilo Nastasijević“, samo učenici prvih i drugih razreda mogu birati cjelodnevnu nastavu. U preostalim odjeljenjima je sličan način rada kao i kod nas. Razlika je u tome što učenici u Srbiji imaju pet sati matematike tjedno, a umjesto vjeronauka mogu izabrati građanski odgoj. Puno pažnje pridaju ekološkoj svijesti učenika, a u tome im pomaže i Dječji ekološki kalendar kojeg je u tiskanoj i digitalnoj verziji osmislila učiteljica Ljiljana Đurović. Ona također snima i ekološke emisije za TV.
U program edukacije bilo je uvršteno upoznavanje kulture i običaja Srbije. Učiteljica Golec prisustvovala je dodjeli nagrade „Mija Aleksić – biti glumac“ te je gledala film „Leto kada sam naučila da letim“. U spomenutom filmu igra i Olga Odanović, glumica nagrađena nagradom Mija Aleksić. Domaćini iz škole „Momčilo Nastasijević“ za učiteljicu Golec organizirali su i obilazak kulturnih i odgojno obrazovnih ustanova u Gornjem Milanovcu te posjet kazalištu i popodnevne izlete u Čačak, Rudnik i Brđane.
Učiteljica Golec smatra da je ovaj job shadowing bio korisno iskustvo tijekom kojeg je sakupila inovativne ideje za daljnji rad sa svojim učenicima./Marina Golec/