« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
“Digital Media: The Classroom of the Future” naziv je tečaja na kojem je u Valenciji, u sklopu KA121 Erasmus+ projekta "Rights now!", sudjelovala Gordana Ščetar, stručna suradnica pedagoginja Osnovne škole Sveti Petar Orehovec.
Polaznici tečaja iz Češke, Njemačke, Slovenije, Mađarske, Belgije i Hrvatske, naučili su razumjeti razvojne izazove za učenike u digitalnom dobu, prijetnje digitalne tehnologije, ulogu tehnologije i društvenih medija u izgradnji društvenih odnosa i učenja, koristiti društvene medije u učionici kako bi povećali zalaganje učenika i ojačali komunikaciju, te načine na koje učenici mogu pozitivno koristiti tehnologiju u privatnom životu i izraziti svoje talente.
Poseban naglasak stavljan je na zlostavljanje novim tehnologijama, osobito mobilnim telefonima i Internetom, te mogućnostima i zakonskoj obvezi njihova prijavljivanja nadležnim institucijama. Više pročitajte klikom na OPŠIRNIJE
Po dolasku, sudionici su kratkim filmovima predstavili sebe, države i škole iz kojih dolaze. Voditelj edukacije Iacopo Falciani predstavio je plan i program edukacije te je dogovoren način rada s polaznicima.
Na tečaju su polaznici dobili znanja i odgovore o važnim aspektima koje treba uzeti u obzir kada se istražuje ICT alat. Na primjer, kako pronaći već stvoreni materijal, koliko je jednostavan i je li dobar. Privatno ili javno: možemo li edukativni sadržaj držati privatnim besplatno? Koje platforme koristiti za objavu i na koji način. Koje su nam opcije dijeljenja: kako se edukativni sadržaj može podijeliti s učenicima i kolegama? Trebaju li učenici račun za pristup edukativnom sadržaju ili ne? Koje su razlike.
Polaznici su zatim podijelili iskustva vezana uz upotrebu mobilnih telefona – koje su prednosti, nedostatci, opasnosti i prijetnje, te izradili prijedlog njihovog korištenja u školi i kod kuće (za roditelje).
Tijekom edukacije polaznici su pogledali nekoliko video materijala. Osobitu pažnju obratili su na poruke Simona Sineka i Nicholasa Carra.
"Zaglupljuje li nas Google?" kada je Nicholas Carr postavio to pitanje, u slavnoj naslovnoj priči za Atlantic Monthly, iskristalizirao je jednu od najvažnijih rasprava našeg vremena: dok uživamo u blagodatima Interneta, žrtvujemo li svoju sposobnost čitanja i dubokog razmišljanja? U videu i knjizi Carr tvrdi da se naši mozgovi mijenjaju kao odgovor na naša iskustva. Tehnologije koje koristimo za pronalaženje, pohranjivanje i dijeljenje informacija mogu doslovno preusmjeriti naše neuronske puteve.
Također objašnjava kako nam je tiskana knjiga usmjeravala pažnju, potičući duboku i kreativnu misao. Nasuprot tome, Internet potiče brzo, rastreseno prihvaćanje malih dijelova informacija iz mnogih izvora. Njegova etika je etika brzine i učinkovitosti, optimizirane proizvodnje i potrošnje. Ono što gubimo je sposobnost koncentracije, kontemplacije i refleksije. O navedenom polaznici su poveli debatu i donijeli zaključke.
Obradili su potom sustave za upravljanje učenjem (LMS - Learning Management Systems), Office 365, Google Suite, Moodle, National Systems: e-register, programe za video lekcije: EdPuzzle, Ted.ed, H5P, programe za obradu zvuka i glazbe, ikone i ilustracije te online fotografije.
Prilikom obrade teme zlostavljanja na Internetu, polaznici su naučili značenja novih riječi kojima opisujemo primjerice čin govorenja zlobnih stvari na Internetu, obično VELIKIM SLOVIMA, a često i na javnom forumu s namjerom ponižavanja, ili korištenje internetskih medija za uspostavu odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta i odrasle osobe, s ciljem vrbovanja i iskorištavanja maloljetnika, te mnoge druge. Naglašena je potreba očuvanja mentalnog zdravlja.
Na tečaju su polaznici dobili preporuke za čitanje i promišljanje o temi:
U program edukacije bilo je uvršteno i kulturno upoznavanje Valencie, pa su polaznici imali priliku upoznati veći dio znamenitosti.
Dobivene informacije i stečena znanja pedagoginja će koristiti u svakodnevnom radu s učenicima i učiteljima, a u suradnji s knjižničarkom održat će roditeljske sastanke u svim razrednim odjelima škole.