Međupredmetna korelacija – poticaj za kvalitetno i kreativno učenje
Suradnja među učiteljima i dobra međupredmetna povezanost temelj su suvremenog obrazovanja. Planirajući zajedno i povezujući nastavne sadržaje učitelji potiču učenike da i sami objedinjuju sadržaje iz različitih predmeta te da uče i stvaraju na zanimljiv i kreativan način.
Primjer dobre međupredmetne povezanosti ostvarile su u prošloj školskoj godini učiteljice Likovne i Glazbene kulture te Hrvatskog jezika s učenicima sedmih razreda. Krovna tema kojom su se učiteljice bavile bila je filmska glazba. Na nastavi Hrvatskoga jezika učenici su u sklopu medijske kulture gledali film Kreše Golika „Tko pjeva, zlo ne misli“. Uz uobičajenu filmsku analizu, učenici su se ovaj put posebno bavili ulogom glazbe u filmu te pojmovima glazbe u filmu i filmske glazbe. Svoje spoznaje dopunili su i na satovima Glazbene kulture.
Već godinama učiteljice Glazbene i Likovne kulture, Marina Korunek i Marija Šilec u našoj školi organiziraju jednodnevnu terensku nastavu za polaznike likovne i tamburaške skupine te pjevačkog zbora, kojom povezuju likovnost i glazbu, a u školskoj godini 2015./16. pridružila im se i učiteljica Hrvatskog jezika Tihana Preksavec. Terenska nastava realizirana je 8. travnja 2016. , a učenici su tom prigodom sudjelovali na koncertu filmske glazbe u Koncertnoj dvorani „Vatroslav Lisinski“. Nakon koncerta, članice novinarske družine o filmskoj su glazbi porazgovarale s „živućom filmskom enciklopedijom“ Joškom Marušićem, a drugi dio nastave učenici su proveli u zagrebačkom Muzeju iluzija koji nudi intrigantno vizualno, osjetilno i edukativno iskustvo, Ondje su pobliže upoznali umjetnički pravac OP Art i optičke iluzije koje će kasnije primijeniti u izradi matrica za linorez.
Kako bi objedinili sva znanja i iskustva o glazbi, filmu, filmskoj glazbi i likovnoj umjetnosti, učenici su ovo svoje višeslojno putovanje kroz umjetnosti spojili u završnoj filmsko – glazbenoj radionici 1. lipnja 2016. Učenici su podijeljeni u grupe, a svakoj je grupi ponuđeno nekoliko kratkih filmskih isječaka bez zvuka (do 3 minute), te izbor zvukova i glazbe kojima će ozvučiti film i tako stvoriti svoja mala autorska djela. Glazbom i zvukovima trebali su na najbolji mogući način istaknuti sadržaj filma, osjećaje pojedinih likova, njihov karakter, statiku ili dinamiku pokreta, ljepotu prirode, boje… Tijekom dvosatne radionice na taj je način nastalo osam kratkih filmova. Svaka je grupa na kraju predstavila svoj film i objasnila odabir glazbe i zvukova kojima se služila.(Izbor možete pogledati na našoj mrežnoj stranici.)
Osim što su na takav način najbolje uočili ulogu filmske glazbe, u skupnom radu učenici su razvijali sposobnost otvorene komunikacije i međusobnog dogovora, sposobnost analitičkog, ali i emotivnog slušanja glazbe te kritičkog razmišljanja i povezivanja nastavnih sadržaja.
Učenje u kojem svaka aktivnost kreće od doživljaja i osvješćivanja prema usvajanju i imenovanju novih pojmova i činjenica, u kojem učenik uči gledajući, slušajući, povezujući i stvarajući, daleko je lakše, zanimljivije i učinkovitije. Uz teorijska i praktična znanja učenik na takav način stječe i brojne vještine neophodne za budućnost.
Moderni učenik je aktivan učenik, istraživač, mislilac, kritičar… Želimo li naše učenike oblikovati na takav način, kad god je to moguće trebamo im omogućiti da uče iskustveno jer tako stečeno znanje kvalitetno je i trajno.
(Video -> desni klik i Play)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
III. OŠ Čakovec-eTwinning škola
Državno natjecanje iz Informatike 2018.
Dorja Vincek - nova dječja gradonačelnica
Uspješna suradnja škole i udruge MIS
Glas mladih III. OŠ na radjiu Hrčak
Najbolji informatičari u Međimurju
Eko projekt - "Otpad zaista nije smeće!"
Hrvatske vode - rezultati nagradnog natječaja
Predlažemo: |
• Grad Čakovec |
• Međimurska županija |
• Mzo |
• Agencija za odgoj i ... |
• Carnet |
• Web stranica učenika... |