U siječnju 2024. godine, učenici produženog boravka započeli su eTwinning projekt „Well-Being At School“. Projekt „Well-Being At School“ inspirativan je eTwinning projekt usmjeren na poticanje dobrobiti među učenicima njegovanjem osjećaja povezanosti, razumijevanja i dijeljenja iskustava preko granica. Ovaj inovativni projekt koristi snagu digitalnih platformi za promicanje fizičkog, mentalnog i emocionalnog blagostanja, naglašavajući važnost globalne suradnje u njegovanju zdravijeg svijeta. Naš projekt dobrobiti ima za cilj stvoriti trajan učinak poticanjem osjećaja globalnog građanstva, empatije i dobrobiti među učenicima. Putem eTwinningove platforme za suradnju, ovaj projekt nadahnjuje kolektivno putovanje prema sigurnijem, zdravijem, povezanijem, poticajnijem i inkluzivnijem okruženju. U projektu su sudjelovali učenici iz Turske, Azerbajdžana, Gruzije, Italije, Poljske i Hrvatske.
U sklopu zajedničke teme, učenici su radili na nekoliko aktivnosti:
- Aktivnosti u veljači: Naša prva aktivnost u veljači bila je kreiranje loga projekta. Nastavili smo u kreativnom smjeru te smo kao sljedeću aktivnost osmislili i kreirali poster projekta. Osim loga i postera, osmislili smo i slogan projekta. Povodom Dana ljubaznosti, svaki je učenik nacrtao i napisao što za njega znači ljubaznosti. Svi sudionici projekta napravili su svoj zadatak te smo na taj način dobili prekrasnu sliku. Krajem mjeseca održali smo online sastanak s učiteljima i učenicima. Sastanak je trajao više od 2 sata! Svi su se učenici predstavili i upoznali, bilo je vrlo zanimljivo. Učenici su još danima bili puni dojmova. Rezultate naših aktivnosti pogledajte na poveznici.
- Aktivnosti u ožujku: U ožujku je svaki dan bio posvećen određenoj aktivnosti za dobrobit mentalnog zdravlja. Učenici su nasumičnim redoslijedom odabrali svoj zadatak, odnosno aktivnost. Uživali su u aktivnostima, posebno u onima koje su dijelili s prijateljima. Jedna od naših aktivnosti bila je i prezentacija o važnosti mentalnog zdravlja kao i gledanje kratkog animiranog filma posvećenom cyberbullyingu nakon čega je slijedio razgovor. Nakon što smo glasanjem u Tricideru odlučili o sloganu našeg projekta, formirali smo grupe s dva učitelja mentora. Svaka grupa dobila je dio iz slogana našeg projekta. Zatim je svaki mentorski par odredio datum i vrijeme za online sastanak svoje grupe. Na tim sastancima grupe su osmislile slova slogana koja su im dana. Slova su ukrašavali različitim slikama, slikama, simbolima, bojama i oblicima. Napisali su i akrostih s početnim slovima sloganskog dijela koji su dobili u društvu mentora na ovim susretima. Učenici su najviše uživali upravo u ovoj aktivnosti. Povodom Svjetskog dana osoba s Down sindromom nosili smo šarene čarape te gledali video zapis koji nam je objasnio što je to Down sindrom. Zadnja aktivnost u ožujku bila je pisanje motivacijskih rečenica, inspirativnih citata ili riječi koje mogu ohrabriti njihove prijatelje i druge ljude te su te rečenice, citate i riječi napisali na jabuke stabla dobrobiti koje su stvorili sa svojim prijateljima. Sve navedene aktivnosti pogledajte na sljedećoj poveznici.
- Aktivnosti u travnju: Aktivnosti u travnju započeli smo podizanjem svijesti o autizmu. Cilj nam je bio podići svijest među našim učenicima i školama o potrebama učenika s invaliditetom. Naši učenici, nosili su crvene majice i bojali povezane slike, crtali, pisali slogane te širili poštovanje prema različitostima. Radeći u suradnji s našim projektnim timovima, napisali smo audio knjigu priča. Naši su kreativni učenici ilustrirali i ispričali našu priču. Upoznali smo se u priči izvan granica koja se ističe svojim značajkama suradnje i uključivanja. Ptica Matilda, junakinja naše priče, odletjela je preko granica u naše škole i susrela se s našim učenicima. Učenici su Matildi pričali što je za njih dobrobit te na koje se načine rješavaju stresa i napetosti. Naša sljedeća aktivnost bila je Staklenka hrabrosti. To je poseban način da podsjetimo sebe te jedni druge na našu unutarnju hrabrost. Našu smo staklenku napunili s ohrabrujućim porukama koje koristimo u trenucima kada svladavamo izazove. Proveli smo i aktivnost posvećenu planeti Zemlji. Usmjerili smo naše učenike da podignu svijest aktivnostima koje se mogu sami učiniti, kao na primjer sadnja cvijeća, šetnja prirodom, priprema plakata ili videa za podizanje svijesti, korištenje recikliranih materijala i skupljanje smeća. Zadnja aktivnost bio je online sastanak. Tema sastanka bila je kako se riješiti stresa. Učenici su međusobno dijelili svoje načine kako se opuštaju kada su napeti, pod stresom ili tužni. Sastanak je prošao odlično, učenici su uživali. Sve naše aktivnosti možete pogledati ovdje.
- Aktivnosti u svibnju: Povodom eTwinning dana koji se obilježava 9. svibnja, učenici su osmislili i nacrtali svoj eTwinning logo. Njihovi su crteži bili vrlo kreativni i zanimljivi. Slijedila je najukusnija aktivnost! Učitelji iz projekta osmislili su međunarodnu kuharicu u kojoj su podijelili tradicionalne recepte. Mi smo odlučili raditi turske čokoladne kuglice. Pripremili smo sve sastojke i krenuli s pečenjem. Čokoladne kuglice bile su za prste polizati! Zadnja aktivnost u svibnju bila je igra. Učenici su istražili i uživali igrajući stare, tradicionalne igre. Bila je to odlična aktivnost kojom smo uspješno završili projekt! Kako nam je bilo pogledajte na poveznici.
Projekt „Well.Being At School“ donosi brojne koristi za učenike, nastavnike i širu školsku zajednicu. Kroz razne aktivnosti postiže se povećanje emocionalne i mentalne dobrobiti učenika, dolazi do poboljšanja akademskih postignuća, razvijaju se socijalne vještine, ostvaruje se pozitivna školska klima, promovira se fizičko i mentalno zdravlje učenika te se u aktivnosti uključuju roditelji i zajednica. Programi usmjereni na mentalno zdravlje pomažu učenicima da razviju bolju emocionalnu otpornost te smanje stres, anksioznost i depresiju. Učenici koji se osjećaju dobro i podržano imaju bolje akademske rezultate jer su motiviraniji i angažiraniji na nastavi. Kroz radionice i aktivnosti, učenici uče kako bolje komunicirati, rješavati sukobe i raditi u timu. Stvaranjem podržavajućeg i uključivog okruženja, smanjuju se incidenti vršnjačkog nasilja te se poboljšava ukupna atmosfera u školi. Uvođenje fizičkih aktivnosti i zdravih navika doprinosi boljem fizičkom zdravlju učenika i zaposlenih. Aktivno uključivanje roditelja i lokalne zajednice stvara sinergiju i podršku koja dodatno jača učinak projekta.
Kroz zajednički rad na logu, posterima, pjesmi, priči, video pozivima i drugim aktivnostima, učenici su unaprijedili svoje jezične kompetencije te potaknuli kreativnost.
Veselimo se novim temama i aktivnostima u sljedećim eTwinning projektima!
Učiteljica Anja Hrain i učenici 3. i 4. razreda u produženom boravku
U sklopu eTwinning projekta „Škola je škola, a boravak je baš fora 4“ odradili smo više aktivnosti s našim projektnim partnerima, boravak prijateljima iz Osnovne škole Kajzerica u Zagrebu i Osnovne škole Trnovec. S Osnovnom školom Kajzerica surađujemo već drugu godinu te smo s njima razmijenili božićne čestitke i video poruku. Kao završnu aktivnost izradili smo „Kajkavski rječnik“ dok su oni nama poslali „Rječnik zagrebačkog govora“. S učenicima Osnovne škole Trnovec također smo razmijenili božićne čestitke te smo se za kraj prvog polugodišta družili virtualno, putem video poziva. Uz malo truda i organizacije, za kraj školske godine, uspjeli smo organizirati susret uživo s prijateljima iz OŠ Trnovec. Kolegice iz OŠ Trnovec organizirale su sportski susret sa starim igrama (skakanje u vreći, nošenje loptice u žlici, kotrljanje auto gume, žive tačke i štafetu s prelijevanjem vode). Nakon natjecateljskog dijela učenici su imali slobodno vrijeme za druženje, igranje društvenih igara, nogometa i slično. U ovom eTwinning projektu sudjelujemo drugu godinu zaredom i zasigurno ćemo nastaviti suradnju s boravak prijateljima. Kako nam je bilo na druženju u Osnovnoj školi Trnovec pogledajte u fotogaleriji.
Učiteljica Anja Hrain i učenici 3. i 4. razreda u produženom boravku
U listopadu 2023. godine, učenici produženog boravka započeli su eTwinning projekt „STEAM UP“. STEAM obrazovanje je sada postalo nužno za sve zemlje svijeta. Svrha STEAM obrazovanja je 21. stoljeće. Cilj mu je odgojiti generaciju koja je stekla vještine, može učinkovito koristiti tehnologiju, inovativna je, orijentirana na rješenja i ima napredne komunikacijske vještine. STEAM se sastoji od početnih slova engleskih riječi Science, Technology, Engineering, Art i Math; također se definira kao STEM+. S ovim obrazovnim pristupom, cilj je razviti radoznalu i odnosnu perspektivu problema. To je pristup učenju temeljen na tehnologiji koji ima za cilj pružiti učenicima napredna znanja i vještine te pokriva cijeli proces obrazovanja i osposobljavanja.. U projektu su sudjelovali učenici iz Turske, Azerbajdžana, Gruzije, Poljske i Hrvatske.
U sklopu zajedničke teme, učenici su radili na nekoliko aktivnosti:
- Dizajniranje automobila na balon: Mjesec studeni odlučili smo posvetiti recikliranju i izradi novih stvari od već korištenih materijala. CO2 Car (balon auto eksperiment) je među inteligentnim igračkama koje nam dokazuju da je tlak zraka zarobljen u balonu veći od tlaka zraka koji udišemo vani, a također nam omogućuje da shvatimo da sila trenja smanjuje kinetičku energiju. To je jedan od najčešće izvođenih eksperimenata među STEAM aktivnostima. Kako je izgledao naš eksperiment pogledajte na poveznici.
- Matematičke igre: U prosincu smo razgovarali o matematičkom predmetu STEAM-a. Formirali timove iz mješovitih zemalja te je svaki tim sa svojim učenicima sudjelovao u matematičkoj igri po vlastitom izboru. Uključivanje u ove igre bila je isključivo ideja učenika. Upravo tako smo stvorili zajednički rad. U kojim smo igrama sudjelovali pogledajte na poveznici.
- Ebru umjetnost: O odjeljku likovne umjetnosti u temi STEAM pričali smo u siječnju. Kao prvu aktivnosti organizirali smo webinar gdje nam je umjetnica Benana Torğula objasnila sve o „Ebru umjetnosti“. Sljedeća aktivnost bila je „Marbling“, odnosno izrada umjetničkih djela koristeći novostečeno znanje „Ebru umjetnosti“. Nakon što smo oslikali svoja umjetnička djela, zajedničkim radom izradili smo kalendar.
- Dan sigurnijeg interneta i igra Interland: O temi tehnologije i sigurnijeg interneta razgovarali smo u veljači. Naši su učenici povodom 9. veljače, Dana sigurnog interneta, rješavali i bojali bojanku u šiframa. Nakon toga, igrali su „Interland“, igru digitalnog sadržaja. Interland je online avantura s četiri izazovne igre koje učenicima daju praktičnu praksu u važnim lekcijama o digitalnoj sigurnosti. Učenici mogu napredovati prema tome da postanu Internauti igrajući igre u Interlandu. Na kraju ove igre dobili su razne certifikate. Ukratko smo razgovarali i o kodiranju te smo posjetili stranicu code.org. Tamo smo u našem virtualnom razredu igrali razne online igre. Prvo smo se okušali u Angry bird labirintu, a zatim u igri u kojoj smo više naučili o morskom svijetu pod nazivom Umjetna inteligencija i morski svijet. Kako nam je bilo pogledajte na poveznici.
- Mjesečevi krateri: Kao zadnju zajedničku aktivnost, svi sudionici projekta proveli su aktivnost vezanu za svemir. Naša tema bili su Mjesečevi krateri. Aktivnosti smo provodili tjedan dana. Za početak, pogledali smo prezentaciju o svemiru, nacrtali dio svemira te letjelicu koja bi nas odvela u svemir. Slijedila je prezentacija o Mjesecu gdje smo više naučili i o njegovim kraterima. Podijelili smo se u grupe te smo zajedno crtali Južni i Sjeverni pol Mjeseca. Zadnjoj aktivnosti najviše smo se veselili. Odlučili smo napraviti pokus kako nastaju Mjesečevi krateri te što utječe na njihovu veličinu i dubinu. Sve naše aktivnosti možete pogledati ovdje, kao i naš video zapis pokusa.
Projekt „STEAM UP“ učenicima je pružio jedinstvenu priliku da integriraju jezične vještine s digitalnim alatima te da istovremeno razvijaju kritičko razmišljanje, međunarodnu svijest, međusobno poštivanje te poticanje na znatiželju i istraživanje. Kroz zajednički rad na matematičkim igrama, izložbi likovnih radova, zajedničku aktivnost o svemiru te video poziv, učenici su unaprijedili svoje jezične kompetencije te potaknuli kreativnost.
Veselimo se novim temama i aktivnostima u sljedećim eTwinning projektima!
Učiteljica Anja Hrain i učenici 3. i 4. razreda u produženom boravku
U školskoj godini 2023./2024. učenici 7. a razreda, zajedno s učiteljicom i razrednicom Željkom Hutinski, a u sklopu nastave sata razrednika, sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom "Parenting Book". U projektu su sudjelovale i zemlje iz Turske, Poljske, Bugarske i Rumunjske.
Projekt "Parenting Book" bio je osmišljen kako bi se čuli problemi tinejdžera i omogućilo im da pišu pisma sa savjetima jedni drugima. Adolescencija je jedna od najizazovnijih faza u ljudskom životu. Tinejdžeri i njihove obitelji suočavaju se s različitim problemima, od kojih neke uspješno rješavaju, dok za druge traže pomoć stručnjaka, poznanika ili knjiga. Većinu takvih knjiga pišu odrasli. Unutar ovog projekta slušali smo probleme tinejdžera i poticali ih da pišu pisma sa savjetima jedni drugima. Ta pisma su objedinjena u knjigu na engleskom jeziku, s ciljem pronalaženja rješenja za univerzalne tinejdžerske probleme.
Tijekom projekta, adolescenti su imali priliku izraziti, zapisati, snimiti i prezentirati probleme koje doživljavaju. Teme kojima smo se bavili iz mjeseca u mjesec su percepcija vlastitog tijela, preosjetljivost, prijateljstvo, pritisak škole, vršnjačko nasilje, ovisnosti pušenje i alkohol, pesimizam i depresija, ovisnost o tehnologiji itd. Sudionici koji su čitali i slušali te probleme pisali su pisma savjeta na engleskom jeziku i objavljivali ih na blogu projekta ili Padletu. Time su poboljšali svoje znanje stranog jezika, kao i osjećaj empatije i razumijevanja. Napredovali su u izražavanju i socijalizaciji. Jedan od glavnih ciljeva projekta bio je stvoriti primarni izvor informacija (e-knjigu) kojem roditelji mogu pristupiti kada traže rješenja za probleme adolescenata. U knjizi "Parenting Book" roditelji mogu pročitati osjećaje učenika koji doživljavaju te probleme i odgovore njihovih vršnjaka. Naša knjiga, kao finalni proizvod cijelog projekta dostupna je na linku.
Ovaj projekt pružio je učenicima 7. a razreda vrijedno iskustvo rada u međunarodnom timu, unapređenje jezičnih vještina i razvoj empatije i razumijevanja prema svojim vršnjacima. Konačni rezultat ovog projekta, "Parenting Book", vjerujemo da će biti vrijedan resurs za roditelje i tinejdžere diljem svijeta.
Čestitamo učenicima 7. a razreda na uspješnom sudjelovanju i ostvarenju svih ciljeva ovog vrijednog projekta!
Učiteljica Željka Hutinski
Učenici 6. b razreda naše škole sudjelovali su tijekom školske godine 2023./2024. u eTwinning projektu "Deutsch lernen mit Märchen und Geschichten" zajedno s učenicima iz škola u Turskoj, Bugarskoj, Grčkoj i Poljskoj. Ciljevi projekta bili su unaprijediti znanje njemačkog jezika, razviti digitalne vještine kroz korištenje Scratcha, potaknuti kreativnost te promicati međunarodnu suradnju i razumijevanje među učenicima.
U sklopu projekta, učenici su učili programiranje u Scratchu, a njihov zadatak bio je digitalizirati neku poznatu bajku. Naši učenici odabrali su bajku Schneewittchen (Snjeguljica) i marljivo radili na njenoj digitalizaciji. Na sljedećem linku možete vidjeti kako su uspješno digitalizirali ovu bajku, koristeći sve naučene vještine.
Nakon toga, zadatak je bio kolaborativno osmisliti novu bajku i digitalizirati je u Scratchu. Učenici su pokazali veliku kreativnost i timski rad te je nastala nova bajka "Rettung des Waldes", a kako ona izgleda možete pogledati na sljedećem linku.
Kao završni proizvod cijelog projekta, nastala je e-knjiga koja prikazuje sve aktivnosti i rezultate rada naših učenika i učitelja tijekom cijele godine. Na e-knjigu smo vrlo ponosni jer odražava njihov trud, kreativnost i znanje. E-knjiga dostupna je na sljedećem linku.
Projekt je vodila učiteljica njemačkog jezika, Željka Hutinski, koja je svojim trudom i zalaganjem omogućila uspješnu realizaciju svih planiranih aktivnosti.
Čestitamo svim učenicima 6. b razreda na njihovom trudu, kreativnosti i uspješnom završetku projekta!
Učiteljica Željka Hutinski
Tijekom čitave školske godine 2023./2024. učenici 4. b i 4. c razreda naše škole sudjelovali su u eTwinning projektu pod nazivom "Deutsch ist klasse!" u suradnji s učenicima iz škola u Turskoj, Poljskoj i Finskoj. Cilj projekta bio je unaprijediti znanje njemačkog jezika te raditi na temama kao što su Škola i školske stvari, Moja obitelj, Božić, Stanovanje, Valentinovo, Fašnik, Slobodno vrijeme, Uskrs, Jelo i piće te zajedničko pisanje pjesama.
Svaki mjesec učenici su obrađivali novu temu u kojoj su kolaborativno radili koristeći različite web alate. Aktivno su sudjelovali u izradi prezentacija, plakata, videozapisa te su koristili alate poput Canve, Padleta, Bookcreatora, StoryJumpera, Zumpada i drugih. Ciljevi projekta bili su unaprijediti jezične kompetencije učenika na njemačkom jeziku, razvijati digitalne vještine korištenjem različitih web alata, potaknuti međunarodnu suradnju i razumijevanje među učenicima različitih zemalja te razviti kreativnost i timski rad kroz zajedničke aktivnosti.
Projekt je vodila učiteljica njemačkog jezika, Željka Hutinski koja je svojim trudom i zalaganjem omogućila uspješnu realizaciju svih planiranih aktivnosti. Kroz projekt, učenici su pokazali veliki entuzijazam, kreativnost i sposobnost suradnje, a završni zajednički proizvod svih sudionika je e-knjiga koja je dostupna na sljedećem linku.
Sa zadovoljstvom možemo reći da su svi ciljevi projekta uspješno ostvareni. U tijeku je evaluacija projekta kako bismo dobili povratne informacije i dodatno unaprijedili naše buduće projekte. Projekt ćemo prijaviti za oznaku kvalitete.
Čestitamo svim učenicima 4. b i 4. c razreda. Iako su tek počeli s učenjem njemačkog jezika, uspješno su završili svoj prvi međunarodni projekt i to na njemačkom jeziku! Njihova predanost, rad i suradnja su rezultirali izvanrednim rezultatima.
Učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski
Tijekom cijele školske godine 2024./2025., učenici 7. a razreda su u sklopu eTwinning projekta Auf Deutsch, bitte! surađivali s pet škola iz Turske, dvije škole iz Grčke i dvije iz Hrvatske. Aktivnosti su bile raznolike i obuhvatile su teme poput problema s učenjem i savjeta za bolje učenje, istraživanje o poznatim Nijemcima, očuvanje našeg okoliša, prava djece, običaji i tradicije Božića, istraživanje vlastite zemlje, ali i zemalja i kulture njemačkog govornog područja, slobodno vrijeme, običaji vezani uz Uskrs te stvaranje pjesama na njemačkom jeziku. Svaki mjesec, fokus je bio na jednoj do dvije teme. Učenici su aktivno sudjelovali u izradi prezentacija, plakata, videozapisa te su koristili različite web alate poput Canve, Padleta, Bookcreatora, StoryJumpera, Zumpada i drugih.
Ostvareni ciljevi projekta uključivali su razmjenu iskustava i znanja s učenicima iz drugih zemalja, razvijanje jezičnih vještina, posebno učenje njemačkog jezika, poboljšanje digitalnih kompetencija kroz korištenje različitih web alata, razumijevanje važnosti suradnje i timskog rada u međunarodnom okruženju, istraživanje i promocija kulturne raznolikosti, razvijanje svijesti o važnim temama kao što su zaštita okoliša, ljudska prava i tradicije različitih kultura. kreiranje kreativnih radova kao što su prezentacije, plakati, videozapisi i pjesme, poticanje interakcije i međusobnog uvažavanja među učenicima iz različitih zemalja. Kao zajednički završni proizvod projekta, nastala je e-knjiga koja se može pregledati na linku.
Trenutno provodimo evaluaciju projekta, a također planiramo prijaviti projekt za eTwinning oznaku kvalitete. Projekt je vodila i koordinirala učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski.
Čestitamo učenicima 7. a razreda na uspješnom završetku projekta! Njihova predanost, rad i suradnja su rezultirali izvanrednim rezultatima.
Učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski
Učenici 4. b razreda su se s učiteljicama Natašom Dolenc, Ivanom Fiket i pedagoginjom Valentinom Habunek Mrazović treću godinu zaredom upustili u avanturu pisanja pisama školama partnerima u e-Twinning projektu „World letter writing day 3“. U projekt smo uključeni od siječnja 2024. U projektu je planirano ponavljanje o povijesti pisama, načinu pisanja istih te kako nekome poslati pismo. Učenici su izrađivali logo za projekt te slijedi kreativan rad izrade poštanskih markica i koverta za pisma. S obzirom da danas većina ljudi šalje poruke u online prostoru, bitno nam je da učenici sami rukom pišu pisma i osjete to iskustvo. Također, unutar projekta planirano je pisanje e-maila školama partnerima, izrada zajedničke knjige o pisanju pisama rukom te igranje prigodnih igara. Središnji događaj će biti 11. svibnja kad se obilježava Međunarodni dan pisanja pisama rukom. U projektu sudjeluju učenici, učitelji i stručni suradnici iz Turske, Moldavije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Slovenije, Francuske, Španjolske i Hrvatske.
Pedagoginja Valentina Habunek Mrazović
Učenici 1. c razreda, polaznici izvannastavne aktivnosti „RaSTEMo za (jedno), učiteljica Tamara Gubec i pedagoginja Valentina Habunek Mrazović uključile su se u prosincu 2023. u eTwinning STEM projekt „Dots: Here, There and Everywhere“. U projektu je planirano uključivanje učenika u razne aktivnosti bazirane na temelju “točke“. Čitali smo knjigu „Dots“ autora Petera H. Reynoldsa, razgovarali o pročitanom te izrađivali kreativne crteže na temu točke. Na temelju „točkica“ smo izradili gusjenicu na hamer papiru, bojali zastave projektnih partnera u obliku „točkica“ te izrađivali razne kreativne radove. Uz „točkice“ smo učili o miješanju boja, izrađivali građevine od plastelina, zvrk i sl. U projektu ćemo do kraja ove nastavne godine raditi i na stjecanju digitalnih vještina te na boljem poznavanju engleskog jezika. U planu su također webinari za djecu, učitelje i stručne suradnike. U projekt su uključeni učenici, učitelji i stručni suradnici iz velikog broja zemalja.
Pedagoginja Valentina Habunek Mrazović
U siječnju smo se u sklopu eTwinning projekta Auf Deutsch, bitte! bavili kulturom i civilizacijom zemalja koje sudjeluju u projektu, a to su Turska, Grčka, Poljska, Italija, Francuska i Hrvatska. Učenici su imali zadatak napraviti prezentaciju o jednoj od tih zemalja te kviz o svojoj vlastitoj zemlji. Zadatak je bio koristiti različite digitalne alate kao što su Canva, Kahoot, LarningApps, Wordwall.... Bilo je zanimljivo naučiti detaljnije o kulturi i civilizaciji spomenutih zemalja i pritom koristiti različite digitalne alate.
Radove učenika o zemljama iz projekta možete vidjeti na zajedničkom Padletu.
Na temelju kvizova koje su učenici izradili, kao završni proizvod ove teme nastala je revija kvizova koju možete vidjeti na sljedećoj poveznici.
U sklopu teme nastao je još jedan zajednički finalni proizvod svih sudionika projekta, a to je kalendar za 2024. godinu koji sadrži najvažnije znamenitosti svake zemlje iz projekta.
Uživamo sudjelujući u ovom eTwinning projektu i veselimo se novoj temi u veljači.
Učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski i učenici 7.a razreda
U sklopu eTwinning projekta "Deutsch ist Klasse", koji se fokusira na učenje njemačkog jezika, učenici 4. b i 4. c razreda su kroz cijeli prosinac 2023. godine marljivo radili na temi Božića (Weihnachten) zajedno s drugim učenicima iz Turske, Poljske, Finske i Grčke. Cilj projekta je poticanje jezičnih vještina, kreativnosti i međunarodne suradnje među učenicima. Mentorica učenicima je učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski.
U sklopu zajedničke teme učenici su radili na nekoliko aktivnosti:
- Izrada Božićnog rječnika: Učenici su istraživali i prikupljali riječi i izraze povezane s božićnim blagdanima na njemačkom jeziku. Koristeći digitalne alate, stvorili su zajednički Božićni rječnik koji je obogatio njihov vokabular i omogućio razmjenu jezičnih znanja. Zajednički rječnik svih učenika iz projekta možete vidjeti na poveznici.
- Digitalne čestitke: Učenici su koristili digitalni alat Canva za stvaranje kreativnih Božićnih čestitki. Kroz ovu aktivnost, razvijali su svoje digitalne vještine i istovremeno izražavali svoju kreativnost. Čestitke su potom razmijenjene između partnerskih škola, pridonoseći jačanju veza unutar projektnih timova. Na kraju je nastala prezentacija njihovih radova koju možete vidjeti na sljedećoj poveznici.
- Igre u digitalnim alatima: Rad na digitalnim igrama bio je značajan dio projekta. Učenici su samostalno stvarali edukativne igre povezane s temom Božića koristeći različite digitalne alate. Ove igre ne samo da su poboljšale njihovo razumijevanje jezika već su i pridonijele dinamičnosti projekta. Njihove digitalne igre možete vidjeti na sljedećoj poveznici.
Projekt "Deutsch ist Klasse" s temom Weihnachten pružio je učenicima jedinstvenu priliku da integriraju jezične vještine s digitalnim alatima te istovremeno razvijaju međunarodnu svijest. Kroz zajednički rad na Božićnom rječniku, digitalnim čestitkama i igrama, učenici su unaprijedili svoje jezične kompetencije te potaknuli kreativnost.
Veselimo se novim temama i aktivnostima u sklopu eTwinning projekta „Deutsch ist klasse“.
III. osnovna škola uključila se u edukativan eTwinning projekt pod nazivom Pulse of Health. U ovom projektu sudjelovati će učenici s posebnim potrebama u sedmom i osmom razredu koji se mogu služiti engleskim jezikom. U projektu će učenici komunicirati s drugim učenicima diljem Europe i zajedno će učiti kako održati fizičko, socijalno i mentalno zdravlje svakog od nas. U današnje vrijeme učenici često smatraju da se pod zdravlje misli samo na fizičko zdravlje te je važno naučiti kako se mnoge posljedice u fizičkom zdravlju događaju baš zbog zapostavljanja socijalnog ili mentalnog zdravlja. Veselimo se sudjelovanju u ovom zanimljivom i edukativnom projektu i nadamo se dobroj suradnji s učenicima iz drugih zemalja.
mentorica projekta.
III. osnovna škola Varaždin najavljuje pokretanje dva nova eTwinning projekta na njemačkom jeziku, koja će obilježiti školsku godinu 2023./2024. i pružiti učenicima priliku za obogaćivanje jezičnih vještina i interkulturalnu razmjenu.
Prvi projekt, "Deutsch ist klasse!", uključuje učenike 4. b i 4. c razreda koji su tek započeli učenje njemačkog jezika. Projekt će im omogućiti suradnju s vršnjacima iz drugih europskih zemalja koji također ulaze u svijet njemačkog jezika. Kroz raznolike aktivnosti i međusobnu razmjenu iskustava, cilj projekta je ubrzati proces učenja i unaprijediti jezične kompetencije učenika.
Drugi projekt, "Auf Deutsch, bitte!", okuplja učenike 7. a razreda. U skladu s kurikulumom, učenici će kroz različite tematske cjeline produbiti svoje znanje njemačkog jezika i razvijati svoje komunikacijske sposobnosti. Ovaj projekt osigurat će im dublje razumijevanje jezika i kulture te pomoći u njihovom jezičnom usavršavanju.
eTwinning projekti omogućuju školama iz različitih zemalja međunarodnu suradnju i razmjenu iskustava. III. Osnovna škola Varaždin prepoznaje vrijednost ovakvih inicijativa za obrazovanje svojih učenika te će sudjelovanje u ovim projektima obogatiti njihova obrazovna iskustva.
Mentorica učenicima bit će učiteljica njemačkog jezika, Željka Hutinski.
Učenici 3. b razreda su se s učiteljicama Natašom Dolenc, Ivanom Fiket i pedagoginjom Valentinom Habunek Mrazović upustili u avanturu pisanja pisama školama partnerima u e-Twinning projektu „World letter writing day 2“. U projekt smo uključeni od siječnja 2023. U projektu sudjeluje 8 zemalja: Turska, Rumunjska, Tunis, BIH, Srbija, Finska, Francuska i Hrvatska. Učenici su na radionici s pedagoginjom Valentinom ponovili nešto o povijesti pisama, načinu pisanja istih te kako poslati nekome pismo. Razgovarali smo o značaju pisma i koliko je vrijedno kad ti netko rukom napiše pismo, s obzirom da danas većina ljudi koristi poruke u online prostoru te su se učenici sami okušali u pisanju pisama. Ove godine uz pisanje pisama rukom, zadatak je bio i pisanje e-maila pa smo se okušali i u tome te smo školi partneru u Pakrac poslali jedan lijepi mail. Škole partneri bili su Osnovna škola braće Radića Pakrac te jedna osnovna škola iz Turske pa su učenici pisali po jedno pismo prijatelju na hrvatskom te po dva na engleskom jeziku. Pisma smo stavili u omotnice, adresirali i poslali te čekali pisma naših škola partnera. Oduševljenje naših učenika primljenim pismima iz Pakraca i Turske bilo je veliko.
Učenici 2. i 3. razreda - polaznici izvannastavne aktivnosti RaSTEMo za (jedno), voditeljice vanjska suradnica profesorica matematike Marina Drvar-Trtinjak i pedagoginja Valentina Habunek Mrazović uključili su se u siječnju 2023. u eTwinning projekt „Take Action with STEM“. Cilj projekta je osvijestiti učenike o bitnim temama vezanima za ostvarenje 17 globalnih ciljeva za održivi razvoj Ujedinjenih naroda koji su doneseni 2015. godine, a trebali bi se ostvariti do 2030. godine. (Knjižica o globalnim ciljevima dostupna je ovdje.)
Projekt bi kod učenika trebao razviti kreativnost, motivaciju i poduzetnost te ICT kompetencije. Učenici moraju pronalaziti rješenja za smanjenje onečišćenja okoliša, učit će o recikliranju te o dječjim pravima i smanjenju nejednakosti u društvu. Evaluacija projekta zamišljena je snimanjem videa s Web2.0 alatima.
Učitelji naše škole vrlo su uspješni u provođenju eTwinning projekata što možete vidjeti na sljedećoj poveznici.
Učenici 3. a razreda sudjelovali su sa svojom učiteljicom njemačkog jezika Željkom Hutinski u međunarodnom eTwinning projektu od siječnja do lipnja 2022. godine.
Projektni partneri bili su uz našu školu, još jedna škola iz Hrvatske (Oš Pavao Štoos, Kraljevec na Sutli), jedna škola iz Grčke (II. Grundschule in Agria) te jedna škola iz Poljske (Crristliche Grundschule Arche, Wroclav).
Ciljevi projekta bili su unaprijediti jezične vještine i komunikaciju na njemačkom jeziku, izražavati se o svakodnevnim temama, učiti njemački kroz zabavu i igru te poboljšanje digitalnih vještina, rad s različitim web alatima, upoznavanje novih kultura i njihovih posebnosti. Učiteljice su za svaki mjesec pripremile različite aktivnosti za učenike te su ih shodno planu i ostvarile zajedno s učenicima:
1. siječnja – učenici iz svih zemalja se predstavljaju, rade kratke video uratke ili prezentacije o sebi
2. veljače – tema Valentinovo i Fašnik – učenici recitiraju kratke izreke ili pjesme o ljubavi i opisuju kako se u njihovoj zemlji slavi Fašnik – izrađuju kratke video uratke
3. ožujka – tema Proljeće, Jelo i piće te Svjetski dan poezije – učenici izrađuju video uratke, prezentacije i plakate na teme te pišu kratke pjesme na njemačkom jeziku
4. travnja – tema Uskrs – učenici pišu Uskrsne čestitke i međusobno si ih razmjenjuju te opisuju kako slave Uskrs, izrađuju kratke video uratke ili prezentacije na temu
5. svibnja – tema Majčin dan – učenici pišu kratke pjesme za majke i pjevaju pjesmu za mamu; tema Hobiji – učenici izrađuju kratke video uratke ili prezentacije na temu
6. lipnaj – učenici izvode predstavu na njemačkom jeziku pod nazivom „Wahre Freundschaft“ koju su vježbali proteklih mjeseci te evaluacija projekta
Uz određenu slobodu kako će određenu aktivnost ostvariti, učenici su bili dodatno motivirani jer su sami organizirali svoje aktivnosti i svoje učenje i bili maksimalno kreativni. Mogli su birati mnoštvo digitalnih alata koji su im na raspolaganju i istraživati neke od njih. Veselili su se i radovima svojih vršnjaka iz drugih zemalja i revno ih komentirali i vrednovali na satovima njemačkog jezika. Aktivnosti koje smo provodili u projektu u skladu su s odgojno-obrazovnim ishodima iz Kurikuluma za treći razred osnovne škole. Kroz naše aktivnosti razvijali smo i unaprijedili vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na njemačkom jeziku. Učenici su bili izrazito motivirani za projekt te su poboljšali svoje jezične kompetencije.
Obzirom da je projekt bio vrlo uspješan, prijavili smo ga za Nacionalnu oznaku kvalitete.
Učenici 5. a razreda sa svojom učiteljicom njemačkog jezika Željkom Hutinski sudjelovali su kroz čitavu školsku godinu 2021./2022. u međunarodnom projektu „Ich lerne Deutsch gern“.
Projekt je započeo u studenom 2021., a završio u lipnju 2022. godine. Projektni partneri bili su, uz našu školu, dvije osnovne škole iz Poljske (Publiczna szkola Podstawowa nr 30 w Opolu i Szkola Podstawowa nr 28 w Zabrzu) te jedna škola iz Grčke (Dimotiko sxoleio neas Smyrnis).
Radni jezik je bio isključivo njemački. Cilj projekta je bio poboljšanje jezičnih vještina - govorenja, slušanja, čitanja i pisanja; bolja komunikacija na njemačkom jeziku u stvarnom životu, veća motivacija za učenje njemačkog jezika te poboljšanje digitalnih vještina, rad s različitim web alatima, upoznavanje novih kultura i njihovih posebnosti. Učiteljice su za svaki mjesec pripremile različite aktivnosti za učenike te su ih shodno planu i ostvarile zajedno s učenicima:
1. studenog: Predstavljanje učenika, učenici izrađuju video uratke ili prezentacije o sebi, koriste različite digitalne alate
2. prosinca - izrada loga i odabir najboljeg loga - učenici crtaju ili pomoću digitalnih alata izrađuju logo projekta, odabir najboljeg loga putem ankete na Twinspace-u
Tema: Božić - učenici pišu i razmjenjuju Božićne čestitke zemaljskom poštom
3. siječnja/veljače: Moja škola - učenici predstavljaju svoju školu, opisuju svoje školske predmete i učitelje, koriste različite digitalne alate
4. ožujka - Svjetski dan poezije - učenici pišu/istražuju kratke pjesme na njemačkom jeziku i recitiraju ih, snimaju kratke video uratke
5. travnja - Uskrs - učenici pišu Uskrsne čestitke u digitalnim alatima i međusobno ih razmjenjuju na Twinspace - u
5. svibnja - Moj grad/Moja zemlja - učenici izrađuju prezentacije ili video uratke na teme, koriste digitalne alate
6. lipnja - Evaluacija projekta od strane učenika
Sve naše rezultate pojedinih aktivnosti redovito smo tokom svih ovih mjeseci objavljivali na Twinspace- u. Uz određenu slobodu kako će određenu aktivnost ostvariti, učenici su bili dodatno motivirani jer su sami organizirali svoje aktivnosti i svoje učenje i bili maksimalno kreativni. Mogli su birati mnoštvo digitalnih alata koji su im na raspolaganju i istraživati neke od njih. Veselili su se i radovima svojih vršnjaka iz drugih zemalja i revno ih komentirali i vrednovali na satovima njemačkog jezika. Aktivnosti koje smo provodili u projektu u skladu su s odgojno-obrazovnim ishodima iz Kurikuluma za peti razred osnovne škole. Kroz naše aktivnosti razvijali smo i unaprijedili vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na njemačkom jeziku. Učenici su bili izrazito motivirani za projekt te su poboljšali svoje jezične kompetencije.
Učenici 5. a razreda evaluirali su projekt i dali svoje mišljenje o njemu, a ovo su samo neki njihovi osvrti na provedeni projekt:
„Meni je eTwinning projekt bio jako zabavan i sviđale su mi se teme. Volim raditi prezentacije i video uratke i želim to opet ponoviti u budućnosti.“
„Sviđa mi se što ovi eTwinning projekti postoje. Dobro nam dođe za učenje, ponavljanje i zabavu.“
„Ovaj projekt mi se svidio. Bile su zanimljive teme. Ugodno sam se osjećala kada sam radila neke teme. Ja mislim da smo mi bili najbolji, ali, Grci i Poljaci su bili isto dobri.“
„Projekt eTwinning mi se jako svidio. Odličan je način za međunarodno povezivanje. Na ovaj način možemo lako proučiti ostale kulture i jako je zanimljivo.“
Obzirom da je ovaj projekt bio vrlo uspješan i nastali su odlični rezultati, projekt smo prijavili za Nacionalnu oznaku kvalitete.
Veselimo se nekim novim eTwinning projektima i u 6. razredu.
Lehrerin Željka Hutinski
U ovom projektu sudjeluju učenici 7.b razreda, polaznici dodatne nastave engleskog jezika i učiteljica Ivana Fiket. To je međunarodni projekt u kojem osim Hrvatske sudjeluju i Turska, Italija, Jordan, Poljska, Rumunjska, Azerbejdžanv i Španjolska.
Učenici i učitelji sudjeluju u različitim aktivnostima kojima obilježavamo blagdane, posebne dane u svakoj državi, učimo i osnažujemo ljudske vrijednosti, a sve to uz zabavu i na engleskom jeziku.
Tako smo održavali online druženja u kojima smo pričali o nama, našem gradu, državi, našim interesima i slično. Pjevali smo i snimili zajednički video sa svim sudionicima i poslali poruku mira. Rješavali smo i izrađivali razne igrice i zadatke uz pomoć IKT alata. Izrađivali plakate, prezentacije i videe. Napisali smo priču o ljudskim vrlinama te ju uključili u e-knjigu koju smo zajedno osmislili s učenicima drugih država.
Naučili smo puno, marljivo smo radili i već se veslimo novim projektima sljedeće školske godine.
Ovaj e - Twinning projekt odvija se u ožujku i travnju 2022. Cilj je pružiti podršku učenicima koji mogu i žele raditi više od aktivnosti koje im se nude u redovnoj nastavi. Obilježili smo posebne datume - Dan broja Pi, Međunarodni dan darovitih učenika i sl. Uključile su se učiteljica matematike Ivana Sukačić, učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski, učiteljica engleskog jezika Ivana Fiket, učiteljica matematike Marina Drvar - Trtinjak i pedagoginja Valentina Habunek Mrazović. Uz Hrvatsku, uključene su Srbija i Sjeverna Makedonija.
Ovaj e-Twinning projekt odvijat će se krajem nastavne godine. Projekt je namijenjen svim učiteljima i učenicima osnovnih škola. Ovim projektom je zamišljeno da osmišljavanjem kreativnih, zabavnih i učinkovitih aktivnosti, učenici kroz igru i opuštenu atmosferu ponove gradivo predviđeno kurikulumom zadnjih 5 do 7 dana nastavne godine. Pedagoginja Valentina Habunek Mrazović će se s učenicima razredne nastave uključiti u ovaj projekt. Uz Hrvatsku, u projektu sudjeluju i Rumnjska, Italija, Turska i Bosna i Hercegovina.
Ovaj kraći E- Twinning projekt odvijat će se u travnju i svibnju 2022. Cilj projekta je potaknuti sjećanje na neka prošla vremena kad su pisma pisana rukom bila jedini način komunikacije. Rukom pisana pisma iskazuju veću važnost i intimnost u komunikaciji, a željeli bi da današnje generacije znaju kako su nekad poštari bili dočekivani s velikom nestrpljivošću i veseljem (kad smo se nadali da stižu pisma od nama voljenih osoba). U našoj školi Svjetski dan pisanja pisma (11. svibanj) obilježit ćemo pisanjem pisama u prigodnim radionicama u razrednoj nastavi koje će voditi pedagoginja Valentina Habunek Mrazović. U projektu uz Hrvatsku sudjeluju Turska i Srbija.
Ovaj E-Twinning projekt usmjerio se na ekološku svijest djece. Boravak u prirodi i poznavanje prirode djeci omogućuje da budu osjetljiviji prema istoj. Ovim projektom želi se pokazati djeci kako reciklirati materijale, a usput se dobro zabaviti i nešto učiti. Kod djece se razvija svijest o velikom problemu otpada te kako reciklirati isti. Naši učenici 1. i 2. razreda, polaznici izvannastavne aktivnosti RaSTEMo za(jedno), uključili su se u projekt izradom Grada budućnosti od recikliranih materijala, izrade ravnala, lopti i cvijeća od otpadnog drva. U projekt je uključeno sveukupno 12 zemalja (Turska, Rumunjska, Francuska, Italija, Sjeverna Makedonija, Litva, Slovačka, Češka, Poljska, Jordan i Srbija), a za našu zemlju predstavnik je pedagoginja Valentina Habunek Mrazović.
Projekt Ich lerne Deutsch gern je eTwinning projekt nastao u suradnji s dvije europske škole – PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA iz Poljske te 2. DIMOTIKO SXOLEIO NEAS SMYRNIS iz Grčke. U projektu sudjeluju učenici 5.a razreda naše škole, a njihova voditeljica je učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski.
Cilj projekta je poboljšanje jezičnih i komunikacijskih kompetencija na njemačkom jeziku te razvoj vještina čitanja, slušanja, govorenja i pisanja na njemačkom jeziku. Učenici međusobno razmjenjuju informacije o kulturi i svakodnevici.
Tokom nastavne godine 2021./2022. učenici će međusobno raditi na više tema: upoznavanje, moja škola, moj grad, moja obitelj i hobiji, Božić, Valentinovo, Uskrs, izrađivat će logo projekta, razmjenjivati čestitke.
U radu će koristiti neke alate npr. Wordwall, Quizziz, Kahoot, PowerPoint, Pixton te unaprijediti svoje informatičke vještine.
Kroz ovaj projekt učenici će koristiti njemački jezik u svakodnevici na zabavan i kreativan način, a upoznat će i mnogo novih prijatelja iz Grčke i Poljske.
Projekt traje do kraja nastavne godine 2022.
Lehrerin Željka Hutinski
Projekt „Wollen wir uns deutschen“ je eTwinning projekt nastao u suradnji s osnovnim školama iz Grčke, Poljske i Ukrajine. U projektu sudjeluju učenici 3.a razreda naše škole, a njihova voditeljica je učiteljica njemačkog jezika Željka Hutinski.
Ciljevi projekta su:
- unaprijediti jezične vještine
- unaprijediti komunikaciju na njemačkom jeziku
- izražavati se o svakodnevnim temama
- učiti njemački jezik kroz zabavu i igru
- naučiti novi vokabular i praktično ga primijeniti kroz igru
- upoznati nove prijatelje
Kroz nastavnu godinu 2021./2022. učenici će međusobno raditi na više zajedničkih tema:
- Predstavljanje
- Hobiji / omiljena aktivnost
- Karneval
- Opisivanje prijatelja
- Fraza „Ich möchte…“
- Uskrs
- Školski predmeti
- Moj grad
- Ljetna čestitka
- te druge interesantne teme koje eventualno predlože učenici
Učenici će izrađivati video uratke, prezentacije, ali i koristiti mnoge web alate te tako unaprijediti svoja znanja iz informatike.
Lehrerin Željka Hutinski
Prošećite našom školom sa svog pametnog mobilnog uređaja, računala, tableta, neovisno o vašoj lokaciji.
Poveznice na
virtualne učionice 2023./2024.
1. a | 1. b | 1. c |
2. a | 2. b |
3. a | 3. b |
4. a | 4. b | 4. c |
5. a | 5. b | 5. c |
6. a | 6. b |
7. a | 7. b | 7. c |
8. a | 8. b | 8. c |
« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Ukupno: 835148
Ovaj mjesec: 7665
Ovaj tjedan: 865
Danas: 37