« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Grad Rijeka od ove školske godine u šest riječkih škola eksperimentalno uvodi Građanski odgoj i obrazovanje, a među njima je i naša škola.
Posljednjih se godina dosta govori o važnosti stjecanja građanskih kompetencija koje su među najvažnijim kompetencijama za cjeloživotno učenje.
Tako će naši učenici na različite načine usvajati mnoge teme iz područja ljudskopravne, društvene, političke, gospodarske, ekološke i kulturološke dimenzije. Među ostalim, razvijat će komunikacijske kompetencije, osvijestiti važnost komunikacije u razvijanju međuljudskih odnosa, naučit će važnost poštivanja ljudskih prava, upoznati se s dječjim pravima te se s osnovnim pojmovima demokracije, razumijevati važnost vlastitog odgovornog i svjesnog sudjelovanja u životu zajednice, zatim razumjeti važnost slobode mišljenja te moći kritički pristupati informacijama iz medija, prihvaćati različitosti te osvijestiti potrebu smanjenja predrasuda, stereotipa i diskriminacije....
Vjerujemo da će našim učenicima stečena znanja, vještine i stavovi pridonijeti njihovu razvoju kako bi u budućnosti postali odgovorni i aktivni građani društva, djelujući za opće dobro, osobito u svojoj lokalnoj zajednici.
Međunarodna konferencija Human Rights, Children’s Rights and Participation and Active Citizenship as Learning Outcomes of Higher Education Study
Primjeri dobre prakse iz naše škole (dječja prava i aktivno građanstvo u obrazovanju za ljudska prava)
Učiteljski fakultet u sklopu Erasmus projekta bio je domaćin konferencije na kojoj se promišljalo o ljudskim pravima u obrazovnom sustavu. Pozvani smo budući da se u našoj školi već godinama provodi program građanskoga odgoja i obrazovanja u kojem su zastupljene mnoge teme iz toga područja. Prikazali smo dva videorada naših učenika. Prvi se odnosio na važnost kritičkoga vrednovanja mnoštva informacija kojima smo svakodnevno okruženi, osobito djeca koja nerijetko ne razlikuju njihovu vrijednost i važnost, a drugi se bavio odnosom medija prema rodnoj ravnopravnosti.
Dva su rada bila u obliku digitalnoga pripovijedanja, na temu položaja djece u ratu te socijalnih razlika što u najgorem slučaju dovodi do društvene isključivosti.