« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Grad Rijeka od ove školske godine u šest riječkih škola eksperimentalno uvodi Građanski odgoj i obrazovanje, a među njima je i naša škola.
Posljednjih se godina dosta govori o važnosti stjecanja građanskih kompetencija koje su među najvažnijim kompetencijama za cjeloživotno učenje.
Tako će naši učenici na različite načine usvajati mnoge teme iz područja ljudskopravne, društvene, političke, gospodarske, ekološke i kulturološke dimenzije. Među ostalim, razvijat će komunikacijske kompetencije, osvijestiti važnost komunikacije u razvijanju međuljudskih odnosa, naučit će važnost poštivanja ljudskih prava, upoznati se s dječjim pravima te se s osnovnim pojmovima demokracije, razumijevati važnost vlastitog odgovornog i svjesnog sudjelovanja u životu zajednice, zatim razumjeti važnost slobode mišljenja te moći kritički pristupati informacijama iz medija, prihvaćati različitosti te osvijestiti potrebu smanjenja predrasuda, stereotipa i diskriminacije....
Vjerujemo da će našim učenicima stečena znanja, vještine i stavovi pridonijeti njihovu razvoju kako bi u budućnosti postali odgovorni i aktivni građani društva, djelujući za opće dobro, osobito u svojoj lokalnoj zajednici.
Mediji su svuda oko nas. Neki nas privlače više, neki manje...mogu nas informirati, obrazovati ili pak zabavljati. Biramo što želimo znati, gledati, slušati...Pritom je važno kritički promišljati o informaciji.
Učenici su već znali o medijima ponešto, no utvrdili smo što su mediji te koja je njihova uloga. Svatko je govorio o zastupljenosti medija u njihovim domovima. Zaključili smo da djedovi i bake vole slušati radio i čitati novine, roditelji najviše gledaju televiziju, a najmlađi najviše vole internet. Razgovarali smo o dobrim i lošim stranama medija. Osudili smo ugrožavanje privatnosti i dostojanstva neke osobe, a pohvalili smo humanitarnu ulogu medija. Učenici su komentirali primjere iz medija. Zaključili su da je malo članaka o djeci.
Zatim smo odlučili osmisliti svoj portal i svatko je izabrao temu o kojoj je napisao članak. Teme su bile: Zašto ne volimo čitati lektiru, Slavne osobe, Dobre i loše životinje, Rukometno prvenstvo i dr.