Univerzalna športska škola
Autor: Jasna Popić, Bernardica Rubeša, 2. 5. 2017.
U rad univerzalne športske škole uključeni su učenici 2. a i 2. b razreda produženog boravka. Prilikom pristupa problematici univerzalne športske škole potrebno je voditi računa o integrativnom pristupu tako da športski trening predstavlja nadogradnju svakodnevne aktivnosti djece. Suradnjom između učitelja i športskih trenera postiže se dalekosežniji utjecaj na kognitivni, konativni i emocionalni razvoj djece.
Tjelesna aktivnost, odnosno tjelesno vježbanje, za dijete u dobi od 6 do 10 godina predstavlja jedan od najznačajnijih poticaja rasta i razvoja. Uz intezivan rast i razvoj koji prati djecu te dobi, obilježja tog razdoblja su aktivnosti tipa: hodanja, trčanja, skakanja, bacanja, penjanja, puzanja, kotrljanja i druga. Razvoj tih oblika kretanja ne odvija se ravnomjerno nego postupno uz igru. Nedostatak igre i mogućnosti sudjelovanja u različitim motoričkim aktivnostima može usporiti fizički i mentalni razvoj djece.
Program univerzalne športske škole za djecu od 1. do 4. razreda i sve aktivnosti vezane za njegovu realizaciju u funkciji su cjelokupnog razvoja djeteta (tjelesnog, kreativnog, emotivnog, kognitivnog itd.). Program nije usmjeren na stvaranje vrhunskih športaša, već na poticanje optimalnog razvoja motoričkih potencijala djece u dobi od 6 do 10 godina. Ipak, potrebno je istaknuti kako upravo univerzalna športska škola predstavlja temelj za stvaranje budućih vrhunskih športaša. Motorički sadržaji izabrani su u skladu s mogućnostima djece te dobi. Treninzi se odvijaju u školskoj dvorani u trajanju od 45 minuta (dva puta tjedno).
Osnovni cilj univerzalne športske škole je višestrani psihosomatski razvoj djece, razvijanje zdravstvene kulturne djece u svrhu čuvanja vlastitog zdravlja i zdravlja okoline, zadovoljenje potreba djece za kretanjem, odnosno vježbanjem, i putem toga stvoriti navike svakodnevnog tjelesnog vježbanja. Stvoriti kod djece čvrste navike zdravoga načina življenja koristeći se sredstvima tjelesne i zdravstvene kulture, prirodnim i drugim čimbenicima, pružiti djeci mogućnost stjecanja osnovnih znanja, vještina i navika potrebnih za prilagodbu novim motoričkim aktivnostima. Uz edukaciju o higijenskim navikama djecu će se učiti i o važnosti zdrave prehrane za pravilan rast i razvoj.
Ostvarenje zadaća osigurava se pravilnim izborom kinezioloških operatora kojima će se djelovati na povećanje mišićne mase, utjecati na poboljšanje sposobnosti krvožilnog i dišnog sustava. Zadovoljiti potrebu za igrom, usvajanje i usavršavanje motoričkih znanja, poboljšanje motoričkih dostignuća, utjecaj na poboljšanje i razvitak moralnih svojstava djeteta i njegovih navika za radom, razvoj samodiscipline, poštivanje pravila igre, samostalnosti u radu kao i pomaganju drugima.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Učenicima, učiteljim... |
Sigurnost i zaštita ... |
Kazališta u Rijeci |
> Hrvatsko narodno kaz... |
> Gradsko kazalište lu... |
> Hrvatski kulturni do... |
> Kulturni centar Kalv... |
Muzeji u Rijeci |
> Muzej grada Rijeke |
> Muzej moderne i suvr... |
> Prirodoslovni muzej ... |
> Pomorski i povijesni... |
> Peek & Poke - Retro ... |
> Državni arhiv u Rijeci |
Galerije u Rijeci |
e-časopisi |