« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Zadaća ovog rada bilo je istražiti i usporediti u kolikoj se mjeri učenici različitog spola, dobi i drugih obilježja razlikuju u počinjenom i doživljenom nasilju u školi, usporediti koja su najčešća mjesta nasilnog ponašanja u školi u gradu Slavonskom Brodu odnosno na selu Donji Andrijevci te koliki je udio učitelja i profesora, odnosno učenika i odraslih koji su reagirali i pružili pomoć i zaštitu djetetu. Ovaj rad je diplomski rad iz kojeg možemo isčitati razne podatke, a napisala ga je Paulina Benić iz Slavonskog Broda.
Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi „Bogoslav Šulek“ u Slavonskom Brodu i Osnovnoj školi „Viktor Car Emin“ u Donjim Andrijevcima. Ispitanici su učenici petog, šestog, sedmog i osmog razreda, u dobi od 11 do 14 godina. Oni su popunili upitnik sa sociodemografskim podacima i upitnik o bullyingu (nasilju među vršnjacima) tijekom nastave za što im je bilo potrebno dvadeset minuta. U nekim pitanjima bilo je moguće više odgovora (npr. mjesto nasilja). Uzorak je činilo 189 učenika, gdje se istaknulo 37 učenika koji su vršili bilo koji oblik nasilja i 49 učenika koji su doživjeli bilo koji oblik nasilja. Učenici su najčešće doživjeli verbalno nasilje, zatim neverbalno pa fizičko. Najčešće mjesto nasilja bilo je na putu do škole i iz škole. Učenici su se o nasilju najčešće povjeravaju roditelju ili staratelju, zatim svome učitelju ili razredniku pa prijatelju ili prijateljima. Uočeno je da su učenici, više nego u drugim istraživanjima, prepoznali angažiranost njihovih učitelja u sprječavanju nasilja.
Rad možete pročitati u privitku ili klikom ovdje.