« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
O projektu
Od 2021/2022 školske godine naša škola uključena je u erasmus+ projekt koji je financiran u okviru Erasmus+ programa. Naziv našeg projekta je „Digitalnim alatima do inovativnih učionica“/Digital Tools to Innovative Classroom sa ciljem upoznavanja i korištenja različitih digitalnih alata u praksi kako bismo unaprijedili nastavu.
Jedan od većih izazova naše škole danas je nedostatak osnovnih digitalnih vještina kod učitelja. To nas dovodi u situaciju da nastavni proces nije dovoljno osuvremenjen koliko se očekuje i koliko bi željeli da bude, te da učenici informacijsku i komunikacijsku tehnologiju i opremu koju imaju, ne upotrebljavaju na koristan i edukativan način, već isključivo za zabavu. Želimo razvijati osnovne i napredne digitalne vještine kod svih učitelja s ciljem provođenja kvalitetnije, suvremene i interaktivne nastave koja stavlja učenika u aktivnu ulogu obrazovnog procesa.
Kao dio Erasmus+ projekta, stručna suradnica knjižničarka Nikolina Borovina, sudjelovala je na edukaciji Interactive ICT-based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning u Utrechtu, Nizozemskoj od 15. do 19. studenog 2021. godine. Tečaj je pohađalo 9 sudionika iz različitih država - Italije, Belgije, Finske i Portugala.
Tema tečaja su bile različite metode poučavanja, programi i alati koji mogu osuvremeniti nastavu kako bi učenici bili motiviraniji za učenje i usvajanje različitih vještina i kompetencija.
Ciljevi tečaja bili su osvještavanje ključnih problema vezanih uz digitalnu pismenost u obrazovanju, u kontekstu suradničkog i kombiniranog učenja i preokrenute učionice; upoznavanje s mogućnostima različitih metoda poučavanja koristeći tehnologiju i web alate; upoznavanje s primjerima dobre prakse o tome kako IKT može poboljšati motivaciju, sudjelovanje, poduzetnost i učenje učenika; poboljšanje digitalnih vještina korištenjem različitih web alata, softvera i programa za poučavanje te učenje te planiranje i razvoj konkretnih nastavnih projekata za primjenu u učionici.
Prvi dan edukacije je bio u obliku uvodnog predavanja i predstavljanja obrazovnih sustava sudionika. Drugi dan je bilo predavanje o ključnim kompetencijama za 21. st. i različitim metodama poučavanja kao što je suradničko, kombinirano učenje i preokrenuta učionica. Sudionici su iznosili svoja mišljenja i iskustva rada u ovim načinima poučavanja.
Nastavak edukacije bio je u obliku radionica u kojima su sudionici prvo upoznavali različite digitalne i web alate a zatim i sami izrađivali materijale koje bi mogli koristiti u svom radu s učenicima. Također, demonstriran je i predstavljen velik broj različitih aplikacija koje se mogu koristiti u nastavi i pripremi digitalnih obrazovnih sadržaja a koje su bile grupirane prema svojoj namjeni. Na primjer, aplikacije za vođenje digitalne učionice kao što su: Edmodo, Google Classroom, Teams, Moodle, WeSchool, It’s Learning, zatim aplikacije za kreiranje digitalnih i video lekcija: Nearpod, TesBlendspace, Ted Ed, Adobe Spark Video, Ed Puzzle, alati za izradu digitalnih knjiga: Bookkreator I StoryJumper, knjižnica obrazovnih digitalnih alata – EdShelf te sa nizom drugih alata koji se mogu koristiti u nastavi (Coogle, Canva, Sutori, Genially, PikToChart, Padlet, Na kraju su predstavljeni i demonstrirani alati za vrednovanje I procjenu (Quizizz, Edmodo, Quizlet, Kahoot i dr.)
Zadnji dan edukacije bio je predviđen za posjet lokalnoj školi u Utrechtu, međutim zbog loše epidemiološke situacije to nije bilo moguće. U sklopu edukacije održan je kulturni obilazak Utrechta, posjet spomenicima, crkvama i lokalnim znamenitostima uz stručno vodstvo.
Osim stručnog dijela edukacije koji je obuhvaćao predavanja i radionice, veliko iskustvo i pravo bogatstvo tečaja bilo je upoznavanje kolega iz različitih država te razmjena iskustava, znanja, ali i stvaranje mogućnosti povezivanja sa školama iz različitih država.