Očitavanjem koda otvaraju vam se
police s digitalnim izdanjima školskog časopisa CVRČAK
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Poštovani roditelji!
Ovdje možete preuzeti ispričnice za opravdavanje izostanaka učenika od strane Vas roditelja!
klikni - poveznica
Internet je značajan izvor informacija, među kojima ima vrlo korisnih, ali i onih koje mogu biti opasne za djecu. Važno je da roditelji budu informirani o mogućnostima i opasnostima koje Internet donosi, a u razgovoru s djecom odrede pravila ponašanja i predostrožnosti kojih će se držati djeca i odrasli u obitelji. Stalan kontakt s djecom i razgovor s njima su najbolji savjeti za zaštiti djece na Internetu, baš kao i kod drugih problema s kojima se djeca mogu susresti. Kliknuvši na slijedeće linkove možete djeci, putem priča objasniti zašto je važna sigurnost na internetu. Ukoliko želite opširnije saznati o sigurnosti i zaštiti na internetu posjetite ovu stranicu: "SIGURNOST I ZAŠTITA NA INTERNETU"
Beskonačna šuma je priča o devetogodišnjem Nikoli koji uči koristiti računalo i e-poštu. Priča čitatelju objašnjava što je Internet i, između ostalog, što se na njemu može raditi. Istovremeno se uči da na Internetu ima i loših stvari od kojih se treba zaštititi.
Anini novi prijatelji je nastavak priče "Beskonačna šuma", a glavni je lik Ana, Nikolina sestrična. Priča se bavi javnom prirodom Interneta, ponašanjem na Internetu, objavljivanjem slika i autorskim pravima.
Priča Rimska grupa počinje kada Ena, članica dramske grupe, tijekom razgovora dobije scenarij od nepoznatog korisnika. Priča se, između ostalog, bavi autorskim pravima, zaštitom računala i značenjem lozinki.
Peripetije na mreži čine kratke priče s temama o prikladnosti informacija na Internetu, odgovornosti glede objavljivanja fotografija i teksta, komunikaciji na Internetu te mrežama ravnopravnih računala na Internetu.
Djeca uzrasta od 7 do 9 godina
Uz računalo koje imaju u svojoj kući, djeca tog uzrasta s Internetom će se sresti u školi i kod prijatelja. Roditelji i djeca trebali bi razgovarati o odgovarajućem korištenju Interneta i složiti se oko pravila koja se moraju poštivati. Djeca ovog uzrasta mogu već relativno dobro shvaćati ono što vide. No, nisu spremna za sve materijale koje Internet nudi, posebno za materijale (slike, tekst ili zvukove) koji ih plaše ili su na neki drugi način neprikladni. Razgovor o toj temi i objašnjavanje različitih stvari s kojima se djeca mogu susresti na Internetu djeci će pomoći da postanu odgovornija i da samostalno rade na mreži na siguran način. Da bi pomogli djeci, roditelji mogu objaviti svoje stavove o Internetu.
Za taj su uzrast ograničenja, zaštita i nadzor nad korištenjem Interneta još uvijek od presudne važnosti. Preporučuje se da roditelji i djeca zajedno odrede pravila korištenja Interneta, ali i da ih promijene kada djeca narastu.
Djeca uzrasta od 10 do 12 godina
Djeca tog uzrasta već su naučila koristiti Internet u razne svrhe. Roditelji mogu djetetu pružiti podršku tako da pronađu web-mjesta koja djetetu pomažu pri pisanju domaće zadaće te koja su dio njihovih hobija ili interesa. Obitelj može Internet koristiti za planiranje obiteljskih aktivnosti. Na taj način roditelji dobivaju mogućnost razgovarati s djecom o tome koja su web-mjesta pouzdana i gdje je moguće pronaći kvalitetne informacije.
Djetetu su i dalje potrebni nadzor i kontrola roditelja te pravila korištenja. No, dijete ovog uzrasta može naći način da zaobiđe pravila i nadzor ako ih smatra preograničavajućim ili neprikladnim.
Djeca uzrasta od 13 do 15 godina
U tom razdoblju Internet postaje dio društvenog života djeteta: na mreži se susreću s prijateljima i pronalaze informacije potrebne za pisanje domaće zadaće ili vezane uz njihove interese. Na višoj razini pismenosti time se otvara mnoštvo mogućnosti za korištenje Interneta. Roditeljima može biti vrlo teško saznati što djeca rade na mreži. Djeca ovog uzrasta često riskiraju i isprobavaju svoje granice – tehnička ograničenja i zabrane nisu učinkovit način poboljšavanja njihove sigurnosti na mreži.
Djeca uzrasta od 13 do 15 godina možda će htjeti da njihove aktivnosti ostanu osobne, posebno ako se roditelji do tada nisu zanimali i saznali nešto o načinima na koje dijete koristi Internet. Za cijelu je obitelj važno otvoreno razgovarati, a važno je i da roditelje zanima što dijete radi i s kim koristi Internet.