« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
PUTOVIMA GLAGOLJAŠA
Učenici petih razreda pogledali su 17. veljače 2017. u Istarskom narodnom kazalištu predstavu pod nazivom „Putovima glagoljaša“ čiji tekst i režiju potpisuje Samanta Milotić Bančić. Putujući kroz povijest Istre i glagoljice u Istri učenici su se upoznali s važnim događajima i osobama koje su odigrale veliku ulogu u očuvanju istarske kulture i baštine, kao i jezika.
Sama autorica predstave ovako ju je komentirala: „Putovima se glagoljaša stalno krećemo u svakodnevnom životu: učimo li o glagoljici u školi, posjećujemo li povijesne lokacije u Istri i Krku, obiđemo li Aleju glagoljaša na putu između Roča i Huma - možemo osjetiti dio naše povijesti i duh vremena u kojem su naši pretci djelovali. Možemo osjetiti i žar kojim su urezivali slova, pisali ili tiskali prve knjige na glagoljici. Iako je taj dio naše povijesti tako živ u spomenicima koji su ostali, često zaboravimo kolika vrijednost počiva u svakoj zaboravljenoj istarskoj crkvici. Ova nas predstava vodi, stoga, putovima glagoljaša kroz spomenike Aleje glagoljaša. Ovi su glagoljaši ponešto drukčiji od onih koje pamtimo iz knjiga, življi su i pristupačniji, djeca se s njima mogu poistovjetiti, ali nisu izgubili onaj autentični duh vremena u kojem su nastajala njihova djela. Nisu izgubili onaj povijesni žar za primanjem i prenošenjem znanja pa tako taj žar prelazi i na publiku.
U duhovitim dijalozima i veseloj igri, sasvim posredno, ovi će glagoljaši prenijeti publici i mnoge povijesne podatke koje smo, možda, davno zaboravili. U tome leži edukativni aspekt ove vedre i živahne predstave koja, na čakavskom narječju i standardnome jeziku, zajedno s publikom ponovno oživljava glagoljicu i glagoljičke spomenike. Edukativne teme kojih se predstava dotiče nalaze se u školskome kurikulumu već od trećeg razreda osnovne škole pa sve do srednje škole te je samim time i odličan dodatak nastavi hrvatskoga jezika.“
Učenici su nakon predstave 'isprobali' obližnji skate-park, a po povratku u školu napravili memory kartice s glagoljicom koje su poklonili školskoj knjižnici.