Poštovani,
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je 2. siječnja 2025. Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama koji je izrađen s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, odnosno osnovnim školama, srednjim školama i učeničkim domovima, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika.
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama dostupan je u prilogu obavijesti.
O dodatnim pravilima i načinu najavljivanja posjeta i ulaska u školsku ustanovu biti ćete obaviješteni u najkraćem roku.
Svi kontakt podaci zaposlenika dostupni su pod izbornikom O školi.
Dan sigurnijeg interneta 2024.
Učenici naše škole kroz mnoge su aktivnosti, cijelu veljaču, obilježavali Dan sigurnijeg interneta.
Učitelji i stručni suradnici aktivnostima su pokušali sve učenike osvijestiti o opasnostima na internetu te kako može svaki pojedinac utjecati na svoju sigurnost na internetu.
Tako je sredinom siječnja, u 4. razredima naše škole, krenuo je preventivni program "Sheralica odgovornosti“. Program je osmislila i vodila pedagoginja škole Klementina Jurada, a sastojao se sveukupno od 3 radionice.
Na prvoj radionici „Prijatelj i neprijatelj u džepu“ učenici su ispunjavali upitnik o navikama upotrebe mobitela, a potom su, unutar manjih grupa, analizirali priče s društvenih mreža u kojima glavnim likovima mobitel postaje neprijatelj. Na taj način naučili su koje su opasnosti odavanja svojih osobnih podataka, objavljivanje sadržaja, razgovor s nepoznatim osobama, prekomjerna upotreba mobitela i mnogi drugi.
U drugoj radionici „Dvije strane“ učenici su izrađivali plakat o pozitivnim i negativnim stranama mobitela. Kao najveću pozitivnu stranu mobitela učenici su izdvojili to što mogu nazvati svoje roditelje, ali puno su lakše nalazili negativne strane – loš utjecaj na zdravlje, oduzima puno slobodnog vremena, izloženost neprimjerenom sadržaju…
U posljednjoj radionici „Moj profil“ učenici su naučili kakve vrste profila postoje te koje je podatke i na koji način dobro napisati. Izradili su vlastiti profil u papirnatom obliku za društvenu mrežu „Sheralica“.
Učenički radovi s radionica izvješeni su u holu škole zajedno s edukativnim materijalima i savjetima za sigurno korištenje interneta.
Nakon svih triju radionica – učenici su u četvrtak 15. veljače 2024.godine sudjelovali u završnom kvizu „Koliko sam siguran na internetu?“.
Nadalje, učenicima 5. razreda uručene su brošure „Vodič za sigurniji internet i nepromišljene surfere“. Brošuru potpisuje HAKOM (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti) u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. HAKOM-ov program izrade i dostave brošure zamišljen je na način da se navedenoj generaciji podijele brošure koje će im pomoći u edukaciji te potaknu razgovor s roditeljima/skrbnicima o temama čuvanja podataka, medijskoj, informacijskoj i digitalnoj pismenosti, elektroničkom nasilju, društvenim mrežama i medijima.
Osim spomenutog, učenici 5. razreda MŠ i PŠ te učenici 6. razreda PŠ Roč prisustvovali su gostujućem interaktivnom predavanju policijskog službenika Roberta Pavlekovića pod nazivom „Nasilje na internetu“. O zapažanjima s navedenog predavanja i upoznavanja s temom za roditelje učenika od 4. do 7. razreda planirano je predavanje u utorak, 5. ožujka 2024.godine u blagovaonici matične škole.
Dane sigurnijeg interneta obilježili su i ostali razredni odjeli, a među njima istaknuo se 6.b. Učenici 6.b razreda zajedno s razrednicom Idom Prodan Krančić obilježili su Dan sigurnijeg interneta na Satu razrednika i Hrvatskom jeziku. Nakon što su naučili ključne informacije o internetu, zaključili su da on ima svoje dobre i loše strane.
Pogledali su kratak filma „Moj prijatelj Frank“ te raspravljali o opasnostima na društvenim mrežama i lažnom predstavljanju osoba. Učenici su vrlo zrelo i odgovorno raspravljali o načinima suzbijanja nasilja na internetu. Također dali su neke od primjera iz vlastitoga života. Zaključili su da je internet zaista mjesto na kojem možemo pronaći različite informacije, ali isto tako da pojedinim situacijama treba pristupiti odgovorno jer nikada ne znamo tko se nalazi iza ekrana.
No i tu nije kraj obilježavanju ovog važnog dana, učenici su na satovima informatike izrađivali online plakate, prezentacije te gledali dokumentarne filmove o nasilju na internetu.
Važno je osvjestiti učenike kako je virtualni svijet opasan te da se moramo pridržavati određenih pravila kako bismo bili sigurni online.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |