Iako se često misli da su računala zamijenila knjige u velikoj količini, naši učenici opovrgavaju ovu činjenicu svakodnevnim posuđivanjem lektirne , ali i zabavne građe.
Bilo je vrlo zanimljivo voditi statistiku o posudbi knjižne građe po razredima. Rezultati su, ipak, na određeni način i očekivani. Pokazuju nam da su učenici nižih razreda puno revniji i zainteresiraniji za čitanje. Razlog ovome leži u tome da kod njih još uvijek postoji osjećaj odgovornosti prema čitanju i pisanju lektire dok se on u višim razredima gubi. Na moje pitanje učenicima viših razreda zašto ih knjige ne privlače, najčešći odgovor koji sam dobila bio je da bi oni vrlo rado čitali kada bi im lektirni naslovi bili novijeg datuma i bliži njihovom sadašnjem načinu života. Tako je vrijeme stvaranje pisca poput Šenoe, njima vrlo teško shvatljivo i prihvatljivo za razliku od lektirne građe nižih razreda koja je uglavnom edukativno-zabavnog karaktera pa lakše privuče učenike.
Ovo su rezultati posuđivanja knjiga u prvom školskom razdoblju:
9. mjesec, 2012. : 6.B-17 knjiga, 3.B i 4.A-16 knjiga, 2.A-15 posuđenih knjiga
10. mjesec, 2012.: 2.C-15 knjiga, 3.B, 3.D i 4.A-13 knjiga
11. mjesec, 2012.: 2.C-19 knjiga, 2.B-17 knjiga, 1.B-15 knjiga
12. mjesec, 2012. : 2.C-20 knjiga, 1.C-17 knjiga, 3.C -11 knjiga
Vidljivo je da su "pobjednici" učenici 2.C razreda, kojima čestitamo kao i njihovoj nastavnici Željki Mihaljević, i nadamo se da će i dalje nastaviti biti tako vrijedni i marljivi čitači.
Iz rezultata je očito da broj pojedinih naslova i premašuje minimalnu brojku od 15 primjeraka po naslovu. Naravno, mjesta za povećanje broja određenih i traženih naslova uvijek ima i fond se treba planirano graditi. A, s obzirom na to da su za pete i šeste razrede uvedeni noviji, suvremeniji naslovi, nadamo se da će privući i učenike ovih razreda, dok je naručivanje novijih naslova za učenike sedmih i osmih razreda u vrlo skorom planu.
Marija Klapka, prof i dipl. knjižničar