Orijentacijsko trčanje 2022.
U ponedjeljak 17.listopada 2022.učenici 8.a/b razreda sudjelovali su u Orijentacijskom trčanju u sklopu izvanučioničke nastave geografije.
Orijentacijsko trčanje se provodi na način da natjecatelji, u ovom slučaju učenici, dobivaju topografsku kartu mjerila 1: 5 000 te upute gdje je start, a gdje cilj utrke.
Od starta do cilja moraju proći zadane kontrolne točke (detalji u prostoru). Put od jedne do druge kontrolne točke nije im zadan, nego ga biraju sami, i ovisno o njihovoj sposobnosti čitanja karte i fizičkoj spremnosti ovisi koliko će brzo prijeći taj put. Da bismo znali jesu li prošli sve kontrolne točke, natjecatelji uslikaju svoj selfie kao dokaz da su ih obišli. Pri tome se mjeri vrijeme provedeno na stazi i boljima se smatraju oni natjecatelji koji su kraće vrijeme proveli na stazi. Pod uvjetom da su prošli sve kontrolne točke.
U navedenu aktivnost bilo je uključeno 22 učenika osmih razreda koji su bili podijeljeni u grupe po 2-3. Zadatak je bio obići svih 6 kontrolnih točaka po naselju Kaptol i u što kraćem vremenskom roku doći na cilj. Znači, osim snalaženja u prostoru učenici su trebali biti u dobroj fizičkoj spremi, jer su prešli preko 2km. Osim trčanja po terenu, učenici su dobili i zadatke koje su morali riješiti po povratku ("čitanje karte" tj. prepoznavanje objekata u prostoru pomoću topografskih znakova, upotreba krivinomjera, pojam azimuta). I jedno i drugo im je donosilo bodove za ukupan poredak na kraju natjecanja.
Ovo je primjer aktivnog učenja, aktivnog sudjelovanja učenika u nastavnom procesu gdje oni uče na samom terenu, promatraju prostor oko sebe, zapažaju, mjere, ponavljaju topografiju.
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Filmovima |
• Hrvatski filmski por... |
• Hrvatski filmski savez |
• Filmski.net |
• IMDb |
• The Greatest Films |
• Žuti titl |