Škola za život - nastava na daljinu
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ponedjeljak, 24 10. bio je poseban dan za trećaše - integrirani dan pod nazivom Dan s Hlapićem. Tijekom proteklog mjeseca čitali su književno djelo "Čudnovate zgode šegrta Hlapića" naše poznate spisateljice Ivane Brlić Mažuranić. U tom vremenu u učionici su se svaki dan pojavljivale nove stvari koje su učenike asocirale na radnju romana: zelene hlače, crvena košulja, crna kabanica, plava haljina, igračka pas, crvene čizme itd. S nestrpljenjem se čekao sat lektire jer učenici već znaju da će biti "na drugačiji način".
Ovog puta sve aktivnosti bile su objedinjene u integrirani dan. Započeli smo s likovnim stvaranjem i izradom diorama. U starim kutijama učenici su prikazali jedan događaj iz romana koristeći kolaž i plastelin. Nakon toga slijedilo je iznenađenje: u učionicu je ušetala književnica Ivana Brlić Mažuranić koju je utjelovila knjižničarka. Upoznala ih je sa svojim likom i djelom, a učenici su postavljali pitanja o njezinom životu i stvaranju. Kakav bi to dan bio bez glavnog lika romana? Jedna učenica kostimirala se u Hlapića i pričala je o svojim zgodama, ali i ispitivala druge učenike o nekim događajima iz romana. Bio je to odličan način za prepričavanje radnje. Slijedila je matematička priča Hlapić i Gita na sajmu kroz koju su učenici uvježbavali sadržaje koje sada uče iz Matematike.
Zatim smo imali aktivnost Pet šešira. Svaki učenik je ispod stolca imao zalijepljen listić u boji i uz pomoć tih listića su se podijelili u skupine. Svaki šešir imao je jedan zadatak za sve skupine. Nakon rada u skupinama, učenici su se samovrednovali o sudjelovanju u radu.
Slušajući Hlapićevu pjesmu zaključili smo kako ovaj dječji roman ima poruku: Dobro se dobrim vraća. Jedno dobro djelo potiče drugo i pokreće se lavina ili lanac dobrih djela. Tu smo poruku prikazali na dva načina. Učenici su na dobivene listiće napisali neko svoje dobro djelo. Dio učenika je svoje listiće zalijepilo na domino pločice i kroz igru prikazalo navedenu poruku. Drugi dio je od listića s dobrim djelima napravilo karike i spojilo u lanac dobrih djela.
Dan je bio ispunjen različitim aktivnostima i zadatcima, ali i smijehom, veseljem, iznenađenjima i igrom. To je ujedno i jedan dio aktivnosti u školi posvećen Mjesecu hrvatske knjige. Nadamo se da će učenici kroz ovakvu nastavu još više zavoljeti knjigu te da će "misliti na sebe i čitati" što je i moto ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige.