Škola za život - nastava na daljinu
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U sklopu projekta “SMART BIZZ – SMART za Zadrugu Zajednicu”, dana, 22.02.2023. godine u 10 sati u Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Budinščini održana je radionica “Eko laboratorij”. Radionici su prisustvovali: Mirko Nuli, Kristina Ondrašek, Mirela Lebić Popov, Željka Vajdić, Nikolina Milinković, Ivana Glavač, Dino Lesjak, Jagoda Šmit, Zoran Kuljak, Sebastijan Kocijan i Renata Kreber-Mikšaj, te volonterka Manda Maji. Trajanje edukacije je bilo u vremenu 6 školskih sati, a teme su bile slijedeće : 3R (Reduce – Smanji; Reuse – Ponovno upotrijebi; Recycle – Recikliraj); Izrada prirodne kozmetike – Što i kako ćemo raditi.
Na samom početku edukacije, voditeljica je upoznala učiteljice Ivanu Klišanin i Valentinu Jugović s kemijskim priborom i posuđem koje je potrebno za izradu ekoloških proizvoda, a bit će upotrijebljeno u planiranoj radionici s učenicima. Također su educirane o načinima izrade ekoloških proizvoda široke uporabe u skladu s održivim razvojem i očuvanjem okoliša. Posebno su se dotakli problema utjecaja kemijskih spojeva u industrijskim proizvodima na ljudsko zdravlje te prednosti uporabe ekološki prihvatljivih proizvoda. Upoznale su se s postupkom proizvodnje prirodnog sapuna (hladni i topli postupak). Informirane su o prednostima i nedostatcima hladnog i toplog postupka proizvodnje sapuna te o nužnosti strogog držanja recepta i mase pojedinih sastojaka kako bi u proizvodnji sapuna došlo do potpune neutralizacije istih. Poseban naglasak stavljen je na mjere opreza u laboratoriju pri rukovanju kiselinama, lužinama te kemijskim priborom i posuđem radi zaštite učenikova zdravlja i okoliša. Uz saponifikaciju, educirane su i o izradi krema i balzama pomoću kemijskog pribora i posuđa te mirisnih i eteričnih ulja i kemikalija kupljenih sredstvima iz projekta. S obzirom da je naglasak edukacije na održivom razvoju i ekologiji, učiteljice su educirane i o načinu pročišćavanja vode na ekološki prihvatljiv način što će se kasnije primijeniti u radu s učenicima te o uzgoju biljaka iz otpada. Također su učiteljice prošle kroz etape izrade recikliranog papira te njegove daljnje uporabe kao zanimljivog omota s dodatkom suhog bilja. Na taj način će se stari, korišteni papir reciklirati za potpuno novi proizvod, pri čemu će se uštedjeti prirodni resursi. Educirane su i o smanjenju uporabe plastike te njenoj štetnosti na okoliš i o načinima proizvodnje bioplastike iz kukuruznog škroba te proizvodnji prirodnog ljepila iz mlijeka.
Znanja stečena na edukaciji će biti primijenjena u radu s učenicima u sklopu izvannastavne aktivnosti STEM Istraživači.